6 maanden visum

Hallo Allemaal,

Ik wil een visum voor 6 maanden gaan aanvragen. Mocht ik dit visum niet krijgen, krijg je dan meestal wel al meteen een 3 maanden visum? Of moet hiervoor dan weer een nieuwe aanvraag doen?

Ik verwacht niet dat het geweigerd wordt, maar je weet natuurlijk nooit. Ik heb ontslag genomen om 1,5 jaar te gaan reizen dus met m’n beroep kunnen ze geen problemen hebben.

Groetjes Karin

Beste Karin,

Ik ga samen met mijn vriend ook een jaar reizen. Wij hebben ook ontslag genomen. Het 6 maanden visum schijnt best lastig te zijn.
Je moet een hele papierenhandel bijvoegen en allerlei verklaringen. In en uitreistickets en een heel reisschema.
Daarom hebben wij gekozen voor een 3 maanden visum en alvast een uitreis ticket gekocht naar Mumbai om bij te voegen.
Ik zou wel aanraden om een werkgeversverklaring te vragen aan je baas. Als werkeloze moet je namelijk kopien van de bankafschriften e.d. toevoegen.

Succes!

Indien er een oud visum voor India in het paspoort staat moet dit minstens twee maanden verlopen zijn, voor er een nieuw visum aangevraagd kan worden.

Voor een aanvraag is nodig:

geldig paspoort (minimaal 6 maanden na afloop van het visum) er MOETEN 2 lege pagina’s naast elkaar zitten

1 ondertekende print van uw onlineingevulde aanvraagformulier: Bij vragen die niet van toepassing zijn beantwoorden met NO of NONE of N/A. Vul uw emailadres in zodat het referentienummer naar u gestuurd kan worden. Het is niet nodig online een afspraak te maken.

2 pasfoto’s, kleur, 5cm x 5cm, witte achtergrond, recht in de camera kijkend. LET OP: DIT IS DUS GEEN STANDAARD FORMAAT PASFOTO. Een beperkt aantal fotografenmaakt dit type pasfoto’s. De pasfoto mag niet op het formulier geniet worden!

algemene verklaring: ondertekend en uw naam vermeldt zoals deze staat in uw paspoort

reisverklaring(undertaking) dat het bezoek uitsluitend toeristisch is

een vluchtschema of e-ticket waarop de inreis- en uitreisdatum is vermeld en waaruit blijkt dat u tenminste 8 dagen in India verblijft

wanneer geen beroep wordt ingevuld is een recent bankafschrift of salarisstrook van de aanvrager benodigd. Op het bankafschrift moet minimaal €500,- staan. Er hoeft alleen het saldo en de persoonsgegevens op te staan.

Met goede groet,
Froja