Ik lees al jullie berichten en ben er nu niet uit wat ik moet doen. Ik ga samen met mijn vriend naar Azie voor een jaar. We willen een aantal maanden naar India waarschijnlijk langer dan 3.
Is het het beste om rond de zomer (we vertrekken in oktober) naar de ambassade te bellen?? Ik begrijp dat het dus nooit zeker is of je wel een visum voor 6 maanden krijgt? Mocht je het niet krijgen is het dan mogelijk om dit in India zelf te verlengen?
goh, als je minstens een jaar in duitsland woont, krijg je het visum voor 6 maanden met double entree zonder problemen- raar hoor!
Dit was tot eind 2009 in Belgiƫ ook zo, maar sinds de nieuwe regels en de outsourcing van de visa diensten niet meer.
Knap lastig in mijn geval, maar ja, niks aan te doen hƩ.
Hoi,
Ik loopt tegen dezelfde problemen aan. We gaan 8 maart naar Sri Lanka, vliegen 22 april naar India en verrekken 18 augustus. TOen ik een 6 maanden visum ging aanvragen kregen we te horen dat we 18 februari moesten terugkomen omdat het visum inderdaad direct bij aanvraag ingaat. Hele bizarre regels, het lijkt alsof ze geen toeristen willen
Jesper
info. verzoek:
Ik wil graag in aanmerking komen voor het ādoubleā(multiple) entry visum, 6 maanden geldig, voor india. Ik wil een side trip maken naar Nepal om daar trekkings te kunnen doen voor het āgoedeā seizoen over is, en dan binnen 2 mnd.en weer terug naar India. Het wordt voor beide landen mijn eerste keer, ben een groentje.
Ik ben bij het Visum Buro geweest in Amsterdam. Zij zeggen dat ik een bankafschrift moet bijvoegen bij overige visumaanvraag formulieren (want ik kan nog geen ticket overleggen, en heb ontslag genomenā¦) en ik moet een begeleidende brief met reisplan schrijven in het engels, met een verantwoording waarom ik in aanmerking zou komen voor een multiple entry 6 maandenvisum. En daar ligt mijn concrete vraag :
Heeft iemand al zoān brief geschreven voor de ambassade en zijn multiple entry 6 maandane visum ermee gekregen? Ik merk dat ik vastloop op de brief, omdat ik niet weet wat er in te vermelden (heb geen vast vooropgesteld reisplan⦠alleen globale ideeen). Tijd begint te dringen. Ik wil eind februari die kant op.
Ik zou tips over inhoud v/d brief erg op prijs stellen. Fantastisch zou een āvoorbeeldbriefā zijnā¦
Alvast bedankt !
Ben je inmiddels al weg Sijs? Anders wil ik best wel helpen.
Ik las jouw bericht net pas, sorry.
bedankt voor het aanbod mr. strange, echter mijn aanvraag + begeleidende brief liggen al twee weken bij de ambassade. En nog niets van gehoord !
Tijd om te gaan bellen zo, want vertrek komt nu erg dichtbijā¦
toch bedankt,
gijs
Dat is vervelend Gijs!
Ik heb zelf mijn aanvraag 22 februari ingediend voor een double entry voor 6 maanden.
Ik wacht tot op heden ook nog op een antwoord.
Letās hope for the best!
Greetz Colin
ha Colin,
Mijn aanvraag ligt vanaf 11 februari, en dus ook nog geen reaktie. Probeer nu het visumburo in amsterdam te bereiken om te vragen hoe het zit, want ik had toch echt aan hen als vertrekdatum morgen 3 maart opgegeven. Ze zeiden dat het op zān hoogst 2 weken zou gaan durenā¦
ik blijf het proberen. Itās out of my handsā¦
groet en jij ook succes !
Dat is heel erg krap voor jou! Succes! Ik hoop echt dat nog gaat lukken voor jou.
Wat bizar is dit allemaal. Vandaag is ook onze aanvraag voor een visum voor 6 maanden - Single Entry afgewezen. Dinsdag vliegen we naar Colombo en dus moeten we het daar nogmaals proberenā¦ik hoop dat dit gaat lukken want wij willen heel graag naar India. Ze doen op een of andere manier gewoon heel moeilijk over 6 maanden visa. Iemand nog tips/adviezen voor het regelen van een visum in Sri Lanka voor India?
Vorige post was op de account van mijn vriendin, maar ik ben het dus:
Wat bizar is dit allemaal. Vandaag is ook onze aanvraag voor een visum voor 6 maanden - Single Entry afgewezen. Dinsdag vliegen we naar Colombo en dus moeten we het daar nogmaals proberenā¦ik hoop dat dit gaat lukken want wij willen heel graag naar India. Ze doen op een of andere manier gewoon heel moeilijk over 6 maanden visa. Iemand nog tips/adviezen voor het regelen van een visum in Sri Lanka voor India?
Good luck! Dat is bijna onmogelijk. Van de 6x dat ik gebeld heb kreeg ik 2x na 15 minuten wachten iemand te pakken.
Hi, in Colombo moet het lukken. Ik ga het ook daar regelen en het schijnt wel te gaan. Je hebt wel van alles nodig, bankafschriften enzo. Als het niet lukt in Colombo dan lukt het zeker in Bangkok, heb ik laatst nog van een meisje gehoord. Succes!
Hej Jesper ,
gijs hier. lees dat je visum aanvraag voor 6 maanden india was afgewezen. Was je daarmee ook automatisch je visumkosten kwijt?
Happy travels anyway !
wie weet lopen we elkaar ooit ergens tegen het lijfā¦
groet !
Er staat op alle Indiase visumsites nadrukkelijk dat de te betalen fee (India-kosten en eventueel bureaukosten) voor processing is, niet voor toekennen. Dus helaas pindakaas, indien ze afwijzen dan ben je nog steeds de volle som euros kwijt ā¦:cheer:
<Erik> & [Sandya]
Hoi Gijs!
Heb jij inmiddels al een antwoord gekregen van het Visumburo? Of op de website gekeken of jouw aanvraag is afgehandeld?
Ik heb (ik denk met heel veel geluk, of het is het lot) mijn double entry visum voor 6 maanden gekregen. Dit had ik helemaal niet verwacht. In mijn doemscenario had ik en gedachten al aanpassingen verricht.
Greetz Colin
Ik ben van plan om voor 5 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in India. Ik wil daarvoor een 6-maanden toeristenvisum aanvragen. Heeft iemand er ervaring mee of de ambassade ook een toeristenvisum afgeeft als je zegt daar vrijwilligerswerk te gaan doen?
Ziezo, deze ochtend mān visum gaan afhalen bij VSF Global Antwerpen. Ik had een single entry drie maand gevraagd en heb een single entry zes maand gekregen. In tegenstelling tot mān vorig visum is het nu weer geldig vanaf datum van uitgifte. Het is elke keer weer anders, maar waarom weet ik niet.
Ik lig er in ieder geval niet wakker van, volgende week ben ik weg! >>>
Hallo allemaal.
Mijn reis naar India is geboekt, ik ga voor vier maanden. Gisteren ben ik naar het visumbureau in Brussel geweest met de gedachte dat een visum aanvragen een eitje was. Daar wisten ze me te vertellen dat een toeristenvisum maximum drie maand geldig is. Doordat ik verhalen hoorde van mensen die meerderen (meer dan drie) maanden naar India geweest zijn ben ik zo dom geweest om niet op voorhand te controleren of er een limiet was. Ik begon al te panikeren dat ik misschien een apart terugticket moet kopen en de grote lijnen van mijn reis moet aanpassen, maar na deze tread door te lezen is blijkbaar wel nog kans dat ik een zes maand visum kan krijgen.
Zou het verschil uitmaken als je een kopie van je vliegtuigticket toont bij je aanvraag, of zouden ze daar net negatief op reageren omdat er op de visumwebsite duidelijk vermeld staat dat je eerst je visum moet regelen en dan pas je ticket?
Misschien is het een idee om de aanvraag te doen via de visumcentrale. Ik kan mij voorstellen dat zij bij een aanvraag meer invloed kunnen uitoefenen omdat de ambassade regelmatig met hen samenwerkt. De prijs voor hun diensten is ook niet overdreven meer dan op het visumbureau zelf.
Pfff dit is een vervelende zaak, het zou zonde zijn om mijn reis met een vierde te moeten inkorten