Voor het aanvragen van een e-visum heb je ook een digitale pasfoto nodig.
Scannen of een digitale foto maken?
kan allebei, digitale foto met mobieltje is makkelijker.
En dat heb je gedaan, met je mobieltje?
**Wie heeft er ervaring met zelfgemaakte pasfoto’s voor een visum voor India?
**
Ja hoor, gewoon met mobieltje gedaan. Op Handleiding India e visa - Tourist Visa on Arrival vond ik wel nuttige tips o.a. over wel en niet geaccepteerde foto’s.Sukses,
Maar hoe maak je van de pasfoto een Pjeg-format?
Inscannen, openen op je pc en opslaan als jpeg format
Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app
Nog even als aanvulling: de pasfoto-eis voor een India e-visa heeft een ander formaat qua grootte dan de standaard Europese pasfoto. Het betreft een Amerikaans formaat foto.
Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app
Vijf bij vijf centimeter. Maar dat formaat kennen fotografen onderhand ook wel.
En even wat meer over dat jpeg formaat, dat heeft de extentie .jpg
Is er iemand die een e-visum voor India heeft aangevraagd en waarvan de aanvraag is geweigerd?
Zo ja, op grond waarvan?
Ja ik heb het meegemaakt, omdat de Indiërs vonden dat de kopie van het paspoort van te lage kwaliteit was.
Dank je.
Had je toen al betaald?
Wat heb je vervolgens gedaan?
Heel jammer, toen moest ik gewoon opnieuw aanmelden en betalen.
Was je scan van zo’n slechte kwaliteit? Normale scan?
Een normale scan is vaak te groot. Het moet een *.pdf zijn van maximaal 300 Kb. Ik had een scan verkleind met Photoshop, maar daarvan was de kwaliteit niet goed genoeg meer.
Oei,
Ik zie nu dat onze scan 780KB is. Kijken hoe we dat oplossen.
Moet de print van het e-visum in kleur zijn?
volgens mij niet, het gaat om de gegevens en die zijn ook in zwart-wit leesbaar.
Oke.
Ik heb vanmorgen met de ING gebeld. Als je een visum aanvraagt, en de aanvraag wordt (na betaling) alsnog niet gehonoreerd, kun je je betaling storneren en de betaling terugontvangen. Aldus de medewerker van de ING.
Knap staaljte werk! De betaling gaat per creditcard rechtstreeks naar India. Droom lekker door.
Oke