Ja echt onmogelijk. De CC beheerder accepteert klachten en zal terugboeken als jij kunt bewijzen dat de dienst/produkt niet geleverd is, of zij niet kunnen bewijzen dat dit wel zo is. Zo heb ik wel eens een hele dagtrip teruggekregen omdat de operator het bedrag door tegenvallend weer en dus inkorting van de trip verlaagd had op onze slip maar alsnog de oorspronkelijke slip met volle pond in rekening bracht. Maar de dienst die je met cc betaald hebt is de aanvraagprocedure van de e-TV, niet de garantie op het visum zelf…
Hallo
Ik ga in januari naar Mumbai, India retour voor 28 dgn. ik kan het dus pas aanvragen max 30 plus 4 dgn. voor vertrek en moet ik dan de aankomstdatum opgeven dat ik in India aankom. want dat is een dag later. als hier ?
er wordt gevraagd om de plaatsen aan te geven, maar dat is nog niet helemaal zeker waar ik allemaal verblijf, volstaat het met alleen het eerst hotel aan te geven waar ik verblijf , en de rest globaal in te vullen, moet ik echt precies alles van het reis programma doorgeven, ik blijf toch alleen in het zuiden van India
en vlieg ook terug via Mumbai naar Dusseldorf
er wordt een digitaal pasfoto gevraagd, moet ik dit door een fotograaf laten maken en digitaal opsturen, want mijn eigen foto s digitaal zullen niet voldoen
omdat het geen pasfoto zijn, maar een gewone foto digitaal
ik heb nog veel vragen en zie dat het niet zo simpel is als dat het lijkt , zelfs met de trein reizen, moet ik eerst reserveren. terwijl ik op reis ga en niet weet wanneer ik welke dag wil reizen met de trein
Ja eerste hotel volstaat. Voor de foto: zie de link in antwoord #24, ik heb hem gewoon met de smartphone gemaakt en dan met Paint de juiste 5 x 5 cm uitsnede eruit gehaald.
Treinen: tja, zo werkt het nu eenmaal in India. Op de bonnefooi plannen is voor een enkeling leuk maar voor de meesten gewoon dom; als je niet 2-3 maanden vantevoren gereserveerd hebt zijn de gewone stoelen/bedden weg. De dag ervoor bij het station gaan staan in de rij voor Tourist Quota of Tatkal wil een enkele keer werken maar ook dan ben je een paar uur extra tijd kwijt die leuker besteed had kunnen worden; maar die twee quota zijn zodanig klein dat je ook dan vaak achter het net vist, en alleen maar kaartje voor staplaats in de ‘veevervoersklasse’ kunt krijgen Gelukkig hebben veel routes ook lange-afstandsbussen en daar moet je soms 1 bus wachten en soms ook overstappen maar je krijgt altijd een stoel, kan een backup mechanisme zijn.