Ik heb zelf nog geen ervaring met de Andaman eilanden, maar ik las ergens dat anderen er wel ervaring mee hebben.
Ik geloof dat je er zelf nog een topic over geopend hebt.
Ik zal later op de dag eens voor je zoeken naar info.
Ik heb zelf nog geen ervaring met de Andaman eilanden, maar ik las ergens dat anderen er wel ervaring mee hebben.
Ik geloof dat je er zelf nog een topic over geopend hebt.
Ik zal later op de dag eens voor je zoeken naar info.
Goeiemiddag,
Heeft er iemand een idee of ik de visumprocedure nog rond krijg wanneer ik zou vertrekken 12e mei? Ik heb wel de Belgische nationaliteit.
Gr
Als je volgende week meteen je aanvraag gaat doen kan het nog wel lukken. De Indiase visadiensten zijn wel gesloten op één en zes mei.
Lonely Planet zegt dat de beste tijd om de Andaman eilanden te bezoeken dec. t/m begin april is…
Je visum aanvragen in Brussel of Antwerpen. Speciaal formaat pasfoto’s (maar die kun je in het kantoor laten maken), internationaal reispas, identiteitskaart, online registratie formulier invullen en afdrukken, en nog een authorisatie formulier, kopie identiteitskkaart, als ook een bewijs dat je wel op je adres woont mag uittreksel van de gemeente zijn als ook factuur gsm, elektriciteit enz en dat is “alles”.
Ik vond als je alles eens goed leest op de site ambassade india (BelgiË) het er duidelijk op staat. Als je alles mee hebt zoals wij, dan heb je je visum binnen de 4 dagen.
Groetjes Kelly
Hallo,
Ontvang graag advies.
30 augustus ga ik naar Indonesie en vlieg vandaaruit 14 september naar Chennai. om vervolgens 26 november pas terug te vliegen.
Mijn visum moet dus 26 augustus afgetempeld worden, omdat hij op dag van afgifte in gaat en drie maanden geldig is. Kan ik dan beter via een visumbureau online regelen of naar indian visa service op de laan van meerdervoort gaan en daar indienen?
met groet,
Wesley
Het makkelijkste is natuurlijk als je gewoon een visum voor 6 maanden zou aanvragen.
Daarvoor moet je waarschijnlijk een extra verklaring/formulier invullen bij je aanvraag.
Het makkelijkste is om gewoon naar Den Haag te gaan naar VFS Global en de situatie aan ze uit te leggen.
De medewerkers aan de balie zijn heel behulpzaam.
beste reiziger,
ik heb vorige week een visum aan gevraagd en ging best makkelijk.
ik heb me visum aangevraagd bij vfs global in amsterdam op de weesperstraat.
nodig was
online visum aanvraag formulier
algemene verklaring
werkgeversverklaring
verklaring undertaking
bewijs van vliegticket
en voor een double entry een brief met daarin waarom je een double entry wil en een datum waarop jij denkt weer terug te gaan naar inda.
dit hoeft niet kloppend te zijn en je hoeft er ook geen bewijs voor te overhandigen.
het visum zou met 7 werkdagen klaar moeten zijn maar dat duurde met feest dagen mee nog geen 2 dagen.
de servce aldaar is uitstekend
groet kevin.
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een OCI kaart? Ik heb die van mij half april aangevraagd en reis eind juli naar India. Hoelang duurt zoiets? Ik heb geen idee hoelang ik nog moet wachten en wanneer ik dan toch maar een visum moet aanvragen. Hoop dat iemand me kan adviseren.
Met al dat visagedoe hou ik India voor bekeken. Ik heb genoeg aan de (Indiase) Brickfields zone in Kuala Lumpur. En wil ik goedkoper verblijven, op naar Zuid-Thailand.
Veel plezier, het wordt vast mooi, but it aint India… ![]()
WesleySiben:
Kun je niet een visum in KL aanvragen? Volgens mij is het in Azie veel gemakkelijker, bovendien wordt een visa (in de tijd dat ik hem aanvroeg) geldig vanaf de dag van afgifte, en dus niet de dag dat jij het misschien wilt…
Exact! ![]()
Hallo,
Ik wil via Sri Lanka naar India. Als het kan vanaf Jaffna per boot(je), als die er varen tenminste. Anders moet ik helemaal terug naar Colombo en dit vind ik zonde van mijn tijd (en geld).
Deze onduidelijkheid roept een paar vragen bij mij op:
Is het mogelijk om met de boot vanaf Jaffna naar India te varen? Dit hoeft dan niet eens officiële veerdienst, maar kan ook een local zijn die mij heen en weer wilt varen bijvoorbeeld.
zorgt dit niet voor problemen als ik aankom in India?
Kan ik deze problemen voorkomen?
Hoe vast staat de entry datum op je visum? Als ik via Sri Lanka per boot het land in kom heb ik geen entrydatum ( Die kan i kde ambasade in NL bij mijn aanvraag niet geven), of mag deze kan variëren met een week.
Ik kan namelijk enkel aantonen dat ik het land verlaat (vliegticket naar Vietnam)
Kan ik door het bovenstaande verhaal wel een visum krijgen?
Als ik in NL een visum aanvraag moet ik deze bij aankomst in India nog laten stempelen?
Ik hoop dat iemand mij een beetje duidelijkheid kan verschaffen, of mij kan vertellen wie dit wel zou kunnen.
Alvast bedankt.
Gr, Ward
Misschien simpeler gevraagd.
Als ik bijvoorbeeld bij mijn visumaanvraag zeg dat ik 12-12-2012 India verwacht binnen te komen, maar omdat er geen boot is, ik pas 19-12-2012 het land binnenkom op een andere plaats dan verwacht, gaat dit voor problemen zorgen? En kan ik dit voorkomen, behalve door me aan mijn dingen te houden die ik bij mijn visumaanvraag heb opgeschreven?
Gr, Ward
Hoi,
Simpel: het kan niet over zee. De veerdienst is na enige maanden gestopt wegens pecunia, en de Indiase en SL navy zijn zeer alert op illegale smokkel inclusief van mensen. India kom je alleen binnen via een normaal douanepunt…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
De geldigheidsduur van het visum gaat in op de dag van afgifte. Dus als je het visum hebt maakt het niet uit op welke datum je het land in gaat mits je er voor de verloopdatum maar weer uit bent.
inderdaad, geen boot verbinding meer.
En ja, je krijgt een stempel in je paspoort als je het land inkomt, en ook als je weer vertrekt. Heeft niks te maken met de geldigheid van je visum.
Helder!
bedankt.
dat wordt dus iets sneller door Sri Lanka, of iets korter in India… ![]()
Geldt bovengenoemde procedure nog steeds (januari 2013)?
Als ik online aanklik, krijg ik een waarschuwing, dat de site niet betrouwbaar is, is dat gebruikelijk en kan ik toch gerust doorgaan?
Wij hebben plannen om naar India te gaan met een uitstapje naar Nepal en weer terug naar India. Kan ik dit ergens vermelden? Is het visa application form het officiele aanvraagformulier?
Bij voorbaat dank.
Claartje
Beste Claartje,
Je kan het beste op de website van de Indiase Ambassade kijken, hier staat alle informatie op. Het ligt er ook aan of je 1 keer het land in wilt komen, voor hoelang etc.
Mocht je nog vragen hebben, ik ga voor de 5de x naar India.
groet, Cora