Hallo,
Hier nog een visumvraagje…we gaan eind juli 3 weken naar India. Alles zo ongeveer al voorbereid voor het visum. Weet iemand of we dit in een dag kunnen krijgen of moeten we nog een keer terug om het op te halen? Vanuit het oosten des lands is het nogal een eindje ![]()
En weet iemand of een van ons het voor ons beiden kan ophalen, of moet je dit persoonlijk brengen? Beetje de afweging om een visumbureautje in te schakelen of niet…
Alvast bedankt!
Je hoeft het niet persoonlijk op te halen. Ook niet aan te vragen trouwens. Succes!
Spoedaanvragen duren ook nog altijd twee dagen en worden alleen voor zakelijke visa afgegeven.
Je hoeft niet persoonlijk in te leveren en op te halen.
Bedankt voor jullie reacties! Wat betekent onderstaande dan? Dacht ook dat het inderdaad niet in een dag kon…maar begon weer te twijfelen…
Staat op de site van de ambassade…
Time Taken
Visa will be normally issued within one day upon receipt of application in the Embassy.
Weet niet waar dat vandaan komt, maar niet van deze pagina:
https://www.indianembassy.nl/visa-a-consular-services/visa-information
Jawel…als je klikt op nummer 2 Tourist Visa onderaan die eerste pagina en dan kijkt bij applicants holding dutch passports…
Klopt dit dacht ik dus ook. Helaas gaat dat niet door. Het duurt ongeveer 2 weken.
Klopt, je hebt helemaal gelijk.
Echter deze tekst is vanuit de tijd dat je direct bij de ambassade kon inleveren.
Tegenwoordig moet dat via een extern bureau
Het lukt ons zelden om in één dag een visum te regelen.
De persoon in kwestie moet dan echt een ticket voor de volgende dag hebben of een brief van een invloedrijk persoon/instantie.
Maar zelfs met een ticket is het niet gegarandeerd dat je dezelfde dag een visum krijgt.
De normale procedure is op dit moment 6-8 werkdagen.
Aha, bedankt! Dan weet ik in ieder geval dat ik op moet schieten…
Houd er rekening mee fat echt alles moet kloppen. Als er 1 dingetje in hun ogen niet klopt kan je weer terug! Dus neem een verklaring van je werkgever in het engels mee. Zowel handgeschreven en getypt. Gericht aan de ambassade. Bankrekeningne op je eigen naam van de afgelopen 2 maanden. Mij werd verteld dat dit moest maar ze namen alleen de afgelopen 2 weken bij mij in. Hier hoor ik verschillende verhalen over. Oftewel dek je aan alle kanten in. Ik ben er in totaal 3 keer geweest in jan/feb en zag letterlijk meer dan de helft van de aanvragers weer naar huis vertrekken zonder hun dat hun aanvraag in behandeling was genomen omdat er volgens hun iets niet klopte. Succes.