Vietnam kletstopic

Hallo L,

Ik denk dat je Cambodja beter even je eventuele vragen kan neerleggen op dat reiscafe.

Voor wat betreft het visum langer dan 3 maanden.

een touristen visum voor 1 maand is makkelijk te regelen via een Nederlands visumbureau.

Voor 3 maanden moet al naar een vietnamees bureau, of een nederlands bureau dat banden heeft met een vietnamees bureau en dit kost je dus al commissie denk ik.

Een 6 maanden visum voor touristen is afgeschaft, dus je moet na 3 maanden even naar Cambodja bijv en dan vliegen van PP naar saigon bijv.

Voor een zaken visum is dit wel mogelijk voor 6 maanden.

Omdat ik ook niet alles kan weten over deze materie en de nieuwe wetgeving, heb ik een back up in viet Nam die mijn vragen, gesteld op deze site, kan verifiëren of aanvullen.

toeval is dat ik kort geleden deze vraag ook heb gesteld aan mijn back up.
Let wel even op dat het zij dus geen visa van 6 maanden kunnen regelen omdat je geen zakelijk belang hebt in Viet Nam; 3 maanden kan wel en kan via alle visum bureau’s die aktief zijn in Viet nam of dus bureaus met .nl met connecties in Viet Nam ( betaal je dus meer commissie denk ik ).

Het antwoord

Dear Mr. Ton,

Thank you for trusting me. I think I can help you on this case. Visa is a thing that very complex. Now the procedure has changed slightly. First, to make visa into Vietnam, I need to know:

1. Applicant’s nationality
  2. Trip duration: 01 months, 03months, 06months
  3. Entry times: single entry or multiple entry
  4. Purpose of trip: tourist purpose or business purpose.

Lets say your friends are European, they need visa into Vietnam for 03 months. Normally, if visa longer than 01 month (03month, 06 months), its considered as business purpose. Thus, its hard to apply via internet, since “company introduction letter” or “company guarantee letter” is required. That means the information you got is wrong ( I checked already). For 01 month tourist visa, its easy for them to apply via internet, but for 03 months visa, they really need third party to help (could be their company or travel agent). Another way is apply 01 month visa, and extend 02 times after that (01 month extension per time) (around 40 USD cost per an extension).

Let even niet op de prijzen, want deze zijn hun prijzen en op internet kan je met wat zoeken goedkoper uit zijn; zie het meer als een indicatie.

Lelystad,

Misschien helpt dit je een beetje.

gr.
Ton.

1 like

wij vertrekken 3 januarie jammer dat we niet al veel eerder naar vietnam zijn geweest en dat het er nu zo toeristies is geworden dat hebben wij mee gemaakt in natal in brazilie ook meer toeristen en veel duurder geworden alles.nou ben benieuwd straks.Aftellen is voor ons ook begonnen.
vietnam here we come.>>>

En toch blijft het een heel mooi en fascinerend land, vind ik! En hier en daar kun je het toerisme nog ontwijken :wink:

Heel veel plezier met de voorpret!

Groetjes, Anne

Hallo Karin en Ton,

Helemaal met Anne eens, blijft een geweldig interessant land.
En inderdaad, je kan het tourisme nog steeds ontlopen.

Maar nu aftellen, dat wordt een lange herfst, schrijf ik nu heel rationeel.
Ik vertrek op 22 dec. en probeer me te dwingen om niet te ver vooruit te kijken.
Lukt best aardig, hoef nog maar 692 uur te werken in 92 dagen.
Ben nog niet aan de secondes begonnen, komt eerdaags pas.

Snap jullie helemaal :-).

gr.
Ton.

Hehe! Laat maar weten wanneer je aan de secondes begonnen bent Ton! :smiley:

Groetjes, Anne

He ton voor mij nog 140 dagen rond klinkt goed he.
Uuren tellen lijkt nog zo veel.
Ik heb nog een Turkije vakantie voor die tijd eind september breekt het tellen.
Wat een luxe probleem he.
Ben dankbaar dat het allemaal kan,dat besef ik me maar al te goed.
Nou dus aftellen maar.lol2

Nog een aantal nachtjes:slapen:>>>

Pfoe wij moeten nog plannen voor 2 weken maar hebben nog geen idee wat en waar. Wat zeker is dat we op de terugweg 1 week Singapore meepakken waar vrienden van ons wonen. Maar verder. Ik zie door alle reisgidsen het licht niet meer :slight_smile: Vietnam, Bali, Cambodja, Sumatra… pfft ik weet t niet meer…

Hihi, denk dat je sowieso een supermooie reis gaat maken ongeacht wat je kiest! Maarre, ik ben wellicht wat bevooroordeeld, maar Vietnam is wel supertof hoor!

Waar gaat je interesse naar uit? Veel of weinig toeristen, natuur, cultuur?

Groetjes, Anne

Vietnam heb ik al van meer gehoord dat het super moet zijn. Wijntijden van cultuur, natuur en niet teveel mensen :slight_smile: Het liefst zou ik alles meepakken maar helaas ontbreekt de tijd.

Hallo, ik ben geboeid door al jullie verhalen over Vietnam. Zelf ga ik op 18 januari a.s. voor de eerste keer. Ik reis met Djoser, heeft iemand van jullie daar ervaring mee of gaan jullie allemaal op eigen gelegenheid?
Groetjes,
Bertha

Hallo Bertha,

Ik heb geen ervaring met Djoser.

Maar heb mijn eerste Vietnamreis helemaal georganiseerd gedaan.

Voor de andere 12 stippel ik zelf een globale route uit en laat dit regelen door een vietnamees bureau.
De gaten erin bepaal ik in Viet Nam.

Doe het dus zo dit jaar even als voorbeeld
Saigon 20 dagen, maar op die en die datum naar Pan Thiet en vervoer via Bureau + hotel
Overnachtingen in Saigon via bureau
Dan Saigon naar Can Tho, via bureau + vervoer+hotel; excursies te plekke.

Heb dan enkele dagen over in Saigon en die bekijk ik dan ter plekke waar we naar toe willen.

gr.
Ton.

Joehoee! Nog maar 9 dagen en dan ga ik eindelijk naar Vietnam/Cambodja.
Ik ga ook met een georganiseerde reis, alleen durfde ik het (nog) niet aan. Ik reis met Discovery reizen, ben benieuwd naar mijn reisgenoten en sowieso de hele reis. :slight_smile:

Dat gaat zeker weten genieten worden. Wat zijn de highlights van zo’n georganiseerde reis?

De reis begint in Hanoi, dan gaan we naar Halong bay, terug naar Hanoi door naar Hue, Hoi An, Ho Chi Minh City, Phnom Penh, Seam reap, angkor wat, battambang en dan eindigen in Bangkok.

Er zijn wat vaste excursies, maar ook redelijk wat vrije tijd geloof ik. Zodat je het zelf kan indelen. Zal wel snel gaan denk, want het is maar 18 dagen. Maar voor zon eerste reis (alleen) is het al wel spannend genoeg vind ik haha.

dat klinkt leuk wij gaan 3 januarie voor het eerst, hoor wel hoe het is geweest wij gaan ook ongeveer die route doen.
Ik heb alleen alles zelf geregeld dus ben zelf erg benieuwd hoe het ons zal vergaan.

heel veel plezier

Wat leuk champie!
Ik zal het laten weten, wel heerlijk nu om af te tellen!
Vooral nu ik vanochtend moest krabben omdat het gevroren had, wetend dat ik over 1,5 week in de warmte zit!

18 dagen is misschien wat kort om vol op te genieten, maar je kunt later altijd nog eens terug naar waar het het leukst was.
Een mooie route is het zeker. Geniet maar vast van de voorpret :thumbsup:

Hallo Amorrosa,

Schema ziet er leuk uit en denk dat het helemaal geweldig gaat worden.
Geniet ervan en we zijn benieuwd naar je ervaringen.

Ik vertrek overigens op 22-12 naar Viet Nam en wou dat ik ook kon schrijven dat ik over 9 dagen ( de 13e ), over 10 dagen zou gaan.
Ben wat bijgelovig :-).

Veel plezier en laat aub weten wat je ervan vond als je dat wilt natuurlijk.

gr.
Ton.

Haha, dat schiet dan ook al bijna op Ton! Bijgelovig zijn, kan best positief werken toch?:wink:

Weer een dagje minder, nog maar bijna een week! Ik word stiekem aan toch best wel een beetje zenuwachtig hoor, moet nog wat laatste dingetjes kopen.
Als er nog n goede tip is wat ik echt niet MOET vergeten, dan hoor ik dit graag natuurlijk:)
spring spring spring ;-).

Grt. Sandra

Jaaa!! Morgen is het dan eindelijk zover!!

Begonnen met inpakken, maar volgens mij heb ik al veels te veel klaar liggen… Iemand tips??