Hallo L,
Ik denk dat je Cambodja beter even je eventuele vragen kan neerleggen op dat reiscafe.
Voor wat betreft het visum langer dan 3 maanden.
een touristen visum voor 1 maand is makkelijk te regelen via een Nederlands visumbureau.
Voor 3 maanden moet al naar een vietnamees bureau, of een nederlands bureau dat banden heeft met een vietnamees bureau en dit kost je dus al commissie denk ik.
Een 6 maanden visum voor touristen is afgeschaft, dus je moet na 3 maanden even naar Cambodja bijv en dan vliegen van PP naar saigon bijv.
Voor een zaken visum is dit wel mogelijk voor 6 maanden.
Omdat ik ook niet alles kan weten over deze materie en de nieuwe wetgeving, heb ik een back up in viet Nam die mijn vragen, gesteld op deze site, kan verifiëren of aanvullen.
toeval is dat ik kort geleden deze vraag ook heb gesteld aan mijn back up.
Let wel even op dat het zij dus geen visa van 6 maanden kunnen regelen omdat je geen zakelijk belang hebt in Viet Nam; 3 maanden kan wel en kan via alle visum bureau’s die aktief zijn in Viet nam of dus bureaus met .nl met connecties in Viet Nam ( betaal je dus meer commissie denk ik ).
Het antwoord
Dear Mr. Ton,
Thank you for trusting me. I think I can help you on this case. Visa is a thing that very complex. Now the procedure has changed slightly. First, to make visa into Vietnam, I need to know:
- Applicant’s nationality
- Trip duration: 01 months, 03months, 06months
- Entry times: single entry or multiple entry
- Purpose of trip: tourist purpose or business purpose.
Lets say your friends are European, they need visa into Vietnam for 03 months. Normally, if visa longer than 01 month (03month, 06 months), its considered as business purpose. Thus, its hard to apply via internet, since “company introduction letter” or “company guarantee letter” is required. That means the information you got is wrong ( I checked already). For 01 month tourist visa, its easy for them to apply via internet, but for 03 months visa, they really need third party to help (could be their company or travel agent). Another way is apply 01 month visa, and extend 02 times after that (01 month extension per time) (around 40 USD cost per an extension).
Let even niet op de prijzen, want deze zijn hun prijzen en op internet kan je met wat zoeken goedkoper uit zijn; zie het meer als een indicatie.
Lelystad,
Misschien helpt dit je een beetje.
gr.
Ton.