Misschien niet al te veel meenemen aan kleding.Ik weet niet hoe het prijsniveau nu is,maar ik was in 2007 in Viet Nam en toen was kleding echt heel goedkoop.Alleen mijn maat was bijna niet te krijgen omdat ik toen nogal aan de maat was.Dus als je een smal postuur hebt,kun je daar goedkoop shirtjes enzo scoren.In Hoi An kun je goedkoop kleding laten maken.Je kunt in de hotels ook je kleding laten wassen.Ik deed zelf ook wel ff uitwassen s’avonds en het was de volgende ochtend weer droog.
Kan volgens mij in een paar uur.Moet je wel s’morgens al iets uitzoeken.Als je een plaatje meeneemt van wat je wil,maken ze het na.Wij zijn toen naar MR.Xe geweest. Die man alleen al is een belevenis op zich en dan moet het meten nog komen.Ik zal nog even zoeken waar hij zit.In de winkeltjes zelf hebben ze ook voorbeelden.
Ah super! Dank je wel, ik had vorige week al plaatjes van jurkjes uit zitten printen namelijk haha!
Zo volgens mij heb ik bijna alles wel, nog ff langs de apotheek medicijnen halen, puzzelboekje halen en nog ff documenten inscannen en mailen :-).
Alweer een paar dagen terug uit Vietnam en Cambodja, jeetje wat geweldig en wat ging het veels te snel!! Ik wil nog steeds eigenlijk niet thuis zijn haha.
Wat mooi en bijzonder allemaal!! Ik wil meer en meer reizen heb ik besloten, wie weet durf ik het ooit wel alleen haha.
Georganiseerde reis is leuk, maar merkte aan mezelf dat ik toch meer van het ongeorganiseerde ben haha. Maar fantastisch was het zeker!!
En natuurlijk 2 fantastische jurken in hoi an laten maken (bij yalli) en een hele mooie ring!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in Vietnam.Bij ons is het ook zo begonnen.Na onze eerste verre reis naar het mooie Vietnam,wilde wij ook meer reizen.Nu,een paar jaar later zijn we al 2x in Japan geweest en hebben we de Trans Mongolie Express gedaan.
En het bevalt prima.Afgelopen mei,toen we naar Japan zijn geweest,hebben we alles zelf geregeld.Ik moet zeggen dat dat wel een stuk vrijheid geeft.Heerlijk is het om lekker te doen wat je zelf wil en gaat doen.
Ik zal je zeker aanraden om het gewoon te doen!!
Hallo allemaal,
Ik weet niet goed waar ik m’n vragen kan posten op dit forum…
Wie kan me wegwijs maken?
Met mijn gezin(man en 3 kinderen(10/8/4)), hebben we tickets geboekt naar Vietnam deze zomer voor 4 weken(starten in Hanoi en vertrekken uit HCMC). Aangezien we zelf nu bezig zijn met de invulling van de route, hotels en excursies, heb ik een viertal vragen waar ik wel wat advies bij kan gebruiken;
We willen graag met de nachttrein van Hanoi naar Sapa en terug. We zijn met zijn 5-en, welke trein c.q. maatschappij zouden wij moeten nemen om een privé kamer te krijgen in de trein?
Is het mogelijk om met 5 personen in een soft berth (4) te reizen? Onze jongste is 4 jaar en het liefst hebben we haar wel in een eigen bed.
We willen graag een cruise Halong Bay boeken met 1 overnachting. De recensies zijn zo wisselend. Wat is leuk en veilig tegen een redelijke prijs? Vanuit Halong Bay, willen we naar Hoi An reizen. Dit door vliegen van Hai Pong naar Da Nang. Maar hoe kunnen we het beste reizen van Halong Bay naar een hotel vlakbij Hai Pong? Taxi? Duurt dit ongeveer 2 uur?
Van Hoi An willen we naar Whale iland. Kunnen we dan het beste met de nachttrein van Da Nang naar Nha Thrang?
Vanuit HCMC willen we een dagexcursie (tunnels en mekong delta) doen. Heb je idee waar dit te reserveren en wat dit redelijkerwijs kost?
Voor mij jaren geleden dat ik in Vietnam was. We gaan dit jaar terug met onze 3 kids van 9,7 en 5.
weet ik ook niet, weet wel dat er goede bussen gaan, duur 5 uur “de slaapbus van Hanoi naar SaPa genomen. Deze bus vertrekt om 7 uur vanuit Hanoi, gewordt opgepikt bij je hotel en dan ben je 5 uur later in Sapa centrum. ideale manier van reizen en erg leuk voor kinderen! slaapbus is tussen 9-15 euro. enkeltje.” Terug kun je daar weer vervoer regelen of de bus of een prive busje. : Sapa Express bus.
ben ik ook naar opzoek, overweeg nu om naar eiland Cat Ba te reizen en dan daar een tour te boeken naar Bai Tu Long
Bay, schijnt iets minder druk te zijn en minstens zo mooi als Halong Bay
De tunnels kun je in HCMC echt overal boeken, kunst is om het wat kleinschaliger te krijgen dan massaal met een bus… Iemand een tip?
Denk dat voor Cu Chi al snel op prive vervoer aangewezen wordt.
Klinkt heel duur, maar met 5 personen kan je zelfs een taxi inhuren en dan een prijs afspreken; je hebt dan geen gids.
Ga je naar De tam street in Saigon en de zijstraten ervan, dan kan je ook prive tours boeken en dan heb je wel een gids en kan je de prijzen vergelijken om zo wat goedkoper uit te zijn.
Er zal wel wat verschil in prijs zitten, maar is aan jouw of dit het waard is natuurlijk; denk zelf dat dit zo’n 120 USD in totaal max duurser is. Dus met wat zoeken kan het goedkoper.
Cat Ba en Bai to long
Ik geloof dat dit niet bestaat; ligt te ver uit elkaar.
Hier moet je een keuze maken; of Bai to Long ( is overigens mooier dan touristisch Halong Bai voor mij ) of Cat en touristisch Halong Bai.