Rondreis vietnam : via lokaal agentschap of zelf samenstellen

In juli willen we met 5 voor 19 dagen naar Vietnam. De vluchten hen en terug liggen al vast.
Via vrienden hebben we de naam van een lokaal reisagentschap in Hanoi gekregen. Ze stellen een heel mooi reisschema samen (van Noord naar zuid, inclusief Sapa trekking met softsleeper trein, Halong Cruise, 2 binnenlandse vluchten, alle hotels en lokale transporten) met bijna elke dag mooie excursies. Samen voor een prijs van 1400 $ per persoon.

Op het forum lees ik dat wel wat mensen zelf (terplekke of op voorhand) verschillende excursies boeken.
Mijn vraag is dan : is dit veel goedkoper dan dat ik een volledig pakket excursies via een vietnamees bureau laat regelen ? Zij leggen dan immers ook hotel en transport vast.

Ik probeer snel knopen door te hakken, maar wacht graag op feedback .

Hallo W.,

tickets al geboekt, dus het wordt Viet Nam, goede keuze.

Lees je vragen even, maar mis eigenlijk wat je zelf wilt.
Komt het voorstel in de richting, dus wat betreft route, steden, hotels, excursies enz.

Denk dat je daar eerst naar moet kijken en dan kan je deze afweging maken.
En dan vandaar uit verder moet gaan denk ik?

Maar of daar alles regelen en vooraf,

Ik wil toch even naar het voorstel terug gaan om het wat beter te kunnen schrijven.

Wat krijg je voor die 1400 usd.
Alles prive of aansluiten bij groepen? Wat wil je?
Welke hotels, hostels?
Hoeveel lunches, diners?
Inclusief Entree, rondvaarten, gids, city tours ( Hanoi, Saigon ) ed.?
Hoeveel vrije dagen, deze is wel belangrijk, want vele zetten je af in bijv, Saigon en dan het heb 2 dagen vrij en dan moet je nog alles zelf regelen en betalen.
Krijg je visa erbij?
Transfers van en naar de vliegvelden en welke?

Ik denk dat je deze vragen niet had verwacht, maar zijn volgens mij toch wel belangrijk om een eventueel prijsverschil te kunnen schrijven.

Maar in het algemeen, is zelf regelen op sommige lokaties goedkoper en vooraf op andere lokaties goedkoper.
In het algemeen maakt het niets uit, is wat afhankelijk van de aktuele prijzen
Bijv.
Prive met 5 personen naar de Cu Chi kost je rond de 200 usd ( voor 5 personen met prive gids en prive vervoer )
Aansluiten bij een groep kost je 7 usd pp.

Dit kan je dus daar regelen , maar je je kan ook voor de 7 usd gaan met vooraf boeken.

Nadeel van het aansluiten bij een groep is wel dat je afhankelijk bent.
Kom je in een groep en de excursie duurt ( staat in de boeking die je ter plekke hebt geboekt ) 4 uur en je hebt het na 2 uur al gezien ( bijv citadel Hue ), zit je dan 2 uur te wachten.

Ga er gewoon vanuit dat, gezien het aantal dagen dat jullie hebben, misschien vooraf regelen het minste dag verlies oplevert en de prijs niet explosief hoger is en gelijkwaardig is.

Nadeel / voordeel van vooraf boeken is natuurlijk wel het eventuele koersverschil dollar tov de euro, maar dat is een gok.

Waar ik wel heel goed op zou letten is hoe de betaling moet verlopen, wanneer je vooraf boekt.

Ik weet zo niet de nederlandse woorden dus even wat engels er tussen door, sorry.

Wanneer je vooraf boekt moet je een bedrag betalen vooraf, deze is "non refundable ", krijg je dus niet terug.
Zit rond de 15 a 20 procent, afhankelijk van de organisatie.

Het overige bedrag betaal je 2 maanden voor je vertrek is " refunundable ".
Betekend heel simpel, wanneer je hotel hebt geboekt voor bijv, Saigon en je besluit 4 dagen van tevoren dat je daar niet naar toe wilt of een andere stad wilt bezoeken je deze kosten terug krijgt. Kijk dit even goed na in de voorwaarden van het boekingskantoor.
De grotere doen dit zonder problemen , maar kleinere kunnen wel eens moeilijk doen.

Sorry van het verhaal (-:

Ik hoop dat dit de snelheid niet belemmerd, maar hoop dat het je wel wat kan helpen.

gr.
Ton.

Beste Ton of andere reizigers die ons kunnen helpen.

Mijn vriend en ik willen rond 1 maart voor minimaal 21 dagen naar Vietnam. We hebben door een 'reisbureau’een reis samen laten stellen omdat we in eerste instantie niet zelf rond durfden te reizen zonder alles geregeld te hebben. Nu we zien hoe duur dit is vragen we ons ineens toch af of het niet veel goedkoper zou zijn om dit zelf te regelen. Hopelijk kunnen jullie ons advies geven.

In de voorgestelde reis zitten de plaatsen Hanoi–Hilltribes van Mai Chau–Ninh Binh-- Hoi an – Nha trang–Palmeneiland --Ho chi minh city.

Daarbij inbegrepen zit de binnenlandse vlucht van Hanoi naar Danang, 2 binnenlandse treinreizen, alle hotels met ontbijt, excursie/wandeling Hilltribes van Mai chau, excursie fietstocht Ninh Binh, excursie 2 dagen mekong delta. Dit alles samen kost per persoon 1140euro. Daarnaast bieden ze ons een vliegticket van 815euro aan. Dit betekend dat de reis van 21 dagen ons zonder tickets 2288euro kost en inclusief tickets kost het 3910euro. Is dit een redelijke prijs of zouden we dit zelf waarschijnlijk ter plaatse een stuk goedkoper kunnen regelen?

alvast bedankt voor het antwoord.
groeten Daphne

Als je ons even laat weten welke treinreizen je gaat maken en op welke datum je vliegt van Hanoi naar Danang, kan ik wel even een vergelijk maken met een zelfboek reis. Wellicht kun je ook aangeven in welke hotels je verblijft. In eerste instantie denk ik dat de prijs een beetje aan de hoge kant is. Zodra je de prijzen hebt doorgegeven zal ik wel even een andere berekening proberen te maken, zodat je kunt vergelijken.
Mijn vrouw en ik zijn dit jaar 22 dagen in Vietnam geweest en hebben alles vanuit nederland geregeld. Wij weten dus een beetje hoe e.e.a. werkt.

Groeten Cor en Wilna >>>:wereld::zon02:

Een voorbeeld is de manier waarop wij naar de Mekong Delta zijn geweest. Vanuit Saigon met de lokale bus kostte 90.000 dong per persoon enkele reis. Dat is omgerekend ongeveer 3 euro 25. Het verblijf inclusief diner en ontbijt, alsmede een excursie met een boot in de Mekong delta kostte 25 dollar per persoon.
Wij hebben toen bij een homestay geslapen. Het was wel niet echt luxe maar toch een hele ervaring.

Groeten Cor en Wilna >>>:wereld::zon02:

Bedankt voor de reactie Cor en Wilma. ieronder heb ik ons reisvoorstel gekopieerd. Hoop dat het nog een beetje te lezen is.

Internationale heenvlucht 01 maart 02 maart 1 zie vluchtvoorstel
-Hanoi(3 nachten)2 maart 05 maart 3 transfer bij aankomst, overnachtingen in authentiek familiehotel incl. ontbijt
-Hilltribes van Mai Chau 05 maart 06 maart 1overnachting in een karakteristieke paalwoning incl. alle maaltijden, vervoer, excursies met gids (excl. ontbijtdag 1, diner dag 2)
-Old Quarter hotel - Hanoi 06 maart 07 maart 1 overnachting incl. ontbijt
-(nabij Ninh Binh)fietsen door de rijst 07 maart 08 maart 1 inclusief tranfers, ontbijt en excursie
-Old Quarter hotel - Hanoi 08 maart 09 maart 1 overnachting incl. ontbijt
-Vlucht Hanoi - Danang 09 maart 09 maart 0 vlucht (excl. transfer van en naar vliegveld)

• Hoi An 09 maart 12 maart 3 overnachtingen in zwembadhotel incl. ontbijt
    -Danang - Nha Trang dagtrein 12 maart 12 maart 0 13.15u - 21.45u (excl. transfer van en naar treinstation
    mits bezoek aan Palmeneiland)
    -Boulevard hotel - Nha Trang 12 maart 14 maart 2 overnachting incl. ontbijt
    -Hangmat op Palmeneiland 14 maart 16 maart 2ov ernachtingen in een bamboe bungalow incl. alle maaltijden, vervoer per minibus en boot van en naarPalmeneiland (excl. ontbijt dag 1, diner dag 3)
    -Nha Trang - HCMC nachttrein 16 maart 17 maart 1 19.00u -04.10u (excl. transfer van en naar treinstation mits bezoek aan Palmeneiland)
    -Centraal hotel - HCMC 17 maart 18 maart 1 overnachting incl. ontbijt
    -Mekong delta 18 maart 19 maart 1 incl. overnachting met ontbijt, excursies met gids,vervoer
    -Centraal hotel - HCMC 19 maart 21 maart 2 overnachting incl. ontbijt
    I-nternationale terugvlucht 21 maart 22 maart 1 zie vluchtvoorstel

Ik hoop dat je hier voldoende informatie uit kunt halen. Als wij zelf de reid gaan regelen kunnen we evt. vertrekken vanaf 28 en hoeven we pas uiterlijk 23 maatrt weer in het land te zijn dus een dag verschuiven in aankomst en vertrek is ook nog mogelijk.
Wij denken zelf dat Hano-Hoi an-Nha Trang zelf makkelijk te regelen zijn omdat we daar verder geen excursies hebben en dus zelf wel op zoek kunnen gaan naar een hotel. Ook denken wij dat het misschien wel verstandig is om vanuit nederland alvast de binnenlandse vlucht van Hanoi naar Danang te regelen alleen zit je dan weer aan een datum vast. Wat denken jullie hierover? En wat vinden jullie van het reisvoorstel in combinatie met de totaal prijs van 3910 euro?

Alvast bedankt voor hde moeite!

Groeten Daphne en Take

Ik weet niet waarde prijs voor de binnenlandse vlucht op is gebaseerd, maar ik vind op 9 maart een vlucht van Hanoi naar dansant voor 76 dollar per persoon voor de rest kom ik wel terug voor betere prijzen.
groeten Cor en Wilma.

Hallo Dapne and Take,

Leuk dat je naar Viet Nam gaat; je hebt ook nog de beste periode uitgekozen, maart.

Ik heb eens gekeken wat het reisbureau je aanbied en op internet en wat ervaring per plaats in excell gezet en kwam tot deze prijs zonder het internationale ticket.
Jammer dat ze geen hotel namen geven, dus deze heb ik even moeten nemen voor een gemiddelde prijs op de door hun genoemde lokatie.

Zie hieronder waar ik op uit kwam: mijn prijs is in dollars

[TABLE=“width: 316”]

pp
2

Hanoi

75
150

Mai Chua

135
280

old quarter

16
32

ninh binh

190
380

old quarter

16
32

hanoi-Danang

66
132

transfers 2x

35
70

Hoi An

120
240

trein Danang-Nha Trang

17
34

Nha Trang

70
140

palm island

100
200

trein Nha Trang Saigon

40
80

Saigon

30
60

mekong delta

150
300

totaal

1060
2130

[/TABLE]

Reken je wat marge dan zit je op ongeveer 2000 euro voor 2 personen.
Daar komt dan nog de internationale vlucht bovenop en vind een prijs van 815 euro niet echt heel hoog, maar via wie en waar overstappen en hoelang zijn de transfers?

Ook kan je , wanneer je weet welke hotels zij voor ogen hebben, een ander hotel kiezen die wat goedkoper is en zo de prijs drukken?

Ik hoop dat dit je wat helpt.

gr.
Ton.

ps
Ik hoop dat ik niets vergeten ben in het schema, anders deze er even bijtellen.

De prijs voor de vlucht moest zijn van Hanoi naar Danang. Zie nu pas dat ik een typefoutje heb gemaakt

groeten cor en wilna:wereld:>>>:zon02:

Bedankt weer voor de reacties!

@ Ton: heb je bij die prijzen ook eventuele excursies inbegrepen? Zo te zien is het dus ongeveer 500/600euro voordeliger als we het zelf daar regelen als dat we de georganiseerde reis boeken. Overigens vinden wij het vervelend dat we telkens na een excursie weer terug moeten komen in Hanoi. Zo verliezen we reisdagen dus ook in dat opzicht komt het volgens ons beter uit om daar alles zelf te regelen.

@Cor en Wilma /Ton: Wij denken dat we de reis zelf gaan regelen. Alleen hebben we nagevraagd of we die losse vliegtickets voor 815euro kunnen boeken maar dat kan alleen als we de verdere reis ook afnemen. Dit zijn we dus niet van plan. We hebben zelf gekeken voor reizen heen naar Hanoi en terug vanaf HCMC maar die komen toch allemaal rond de 1000 euro uit. Hebben jullie hier nog tips over? Ook willen we graag weten of jullie ons aanraden om alvast wat hotels in het voren te boeken of niet? We willen zoiezo de eerste (2) nachten in Hanoi alvast een hotel boeken. En raden jullie aan om de binnenlandse vlucht alvast te boeken of is dat bij aankomst makkelijk te regelen en hoe zit dit met de treinreizen?

Alvast weer bedankt voor de moeite en ook voor de al erg bruikbare info die jullie ons tot nu toe gegeven hebben!!!

groetjes Daphne en Take

Als je al weet wanneer je precies gaat vliegen is het altijd aan te raden om zo vroeg mogelijk de tickets te kopen. Vietnam airways hanteert nl drie verschillende tarieven. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het ticket. Als de goedkoopste tickets op zijn, dan ga je automatisch een duurder ticket betalen.
Voor wat betreft de treintickets kun je volgens mij pas drie of twee maanden van te voren de tickets bestellen. Voor de vertrek en aankomsttijden kun je zoeken op seat61.com. Wij hebben de tickets vanuit nederland geboekt en laten bezorgen in ons hotel in Saigon, Jullie zouden kunnen besluiten om je tickets te laten bezorgen in je hotel in Hanoi. Voor het boeken van een hotel zou ik je kunnen aanraden om te kijken bij www.hotelscombined.com.

Alvast veel plezier bij de voorbereiding

groeten Cor en Wilna>>>:wereld::zon02:

Laat nog even weten welke vlucht je hebt naar Vietnam, met name vanaf welke luchthaven je wilt vertrekken, zodat ik nog even kan gaan vergelijken

groeten Cor en Wilna:wereld:>>>:zon02:

Hallo Daghne en Take,

Ja, ik heb de excursies ook meegenomen.
Ik heb eigenlijk het voorstel van het reisbureau gepakt, zoals je geplaatst hebt, en daar de prijzen bijgezet.

Maar misschien een tip om het allemaal overzichtelijk voor je te maken is om het volgende te doen.
Heb ik afgekekeken van mijn vietnamees reisbureau en werk eigenlijk heel duidelijk en overzichtelijk en verhelderend.

Ga naar een excell sheet en maak even een indeling als volgt.

[TABLE=“width: 453”]

dag
datum
plaats
te doen
kosten

1
20-mrt
Hanoi
aankomst+tranfer hotel
35

hanoi
60

2
21-mrt
Hanoi
dagtrip
20

trein Sapa
85

[/TABLE]

Maak de kolommen tussen dag 1 en 2 zwart ( betekend dan overnachten ) met witte letters.
De gegevens die hier heb ingevuld zijn even snel verzonnen om het duidelijk te maken.
Op deze manier plan ik zelf ook mijn reizen naar Viet Nam, kosten tel je bij de laatste dag gewoon op .

Ik heb overigens voor de prijzen op internet gekeken en een gemiddelde prijs genomen die werd aangeboden van 3 reisbureaus.

Maar je kan, als je zou willen, ook van Mai Chau meteen naar Ninh Binh ( provincie ) en gaan terug naar Hanoi of omgekeerd natuurlijk ( hanoi-ninh Binh-mai Chau - Hanoi ).
Schrik van de kosten die je dan ineens ziet; heb ik zo ook ingecalculeerd ( 750 usd ).

Misschien zou je ook de treinreis van Nha trang naar Saigon kunnen verwisselen voor een vlucht.
Je komt wel erg vroeg aan in Saigon en met een late middag vlucht en overnachten in Saigon.

Hotels
Voor een hotel in hanoi ( ik denk dat mijn voorkeur niet in jullie budget valt en kan je niet helpen daarmee ) ) zou ik, als ik jouw was een nieuw topic openen met de vraag naar ervaringen naar een leuk hanoi Hotel en een prijsindicatie erbij.
Dan even kijken op internet, foto’s, lokatie enz., en dan de goedkoopste aanbieder uitzoeken.

Ga ook altijd kijken op de site van het hotel zelf.
het kan zijn dat er een promotie is ( bijv. bij 2 overnachtingen, de 2e nacht halve prijs oid ).
Veelal nemen reisbureaus deze niet over en vragen je de prijs voor 2 nachten zonder deze korting.
op deze manier kan je zowel deze korting krijgen + betaal je geen commissie.

Vliegtickets
de route Hanoi naar Danang is een populaire route en alle, in Viet Nam aanwezige maatschappijen, vliegen deze.
Dus er zijn altijd wel tickets te krijgen, misschien niet altijd op een voor jouw gunstig tijdstip.
de prijsvechters komen eerdaags, meestal 3 maanden voor je vertrek , met hun prijzen.

Overigens hoeft een duurder ticket nu gekocht bij Vietnam Airlines niet altijd ongunstig te zijn.
Ik heb in het verleden diverse topics voorbij zien komen van mensen die voor de goedkoopste optie gingen en dan hun schema wilden wijzigen of een andere bestemming voor ogen hadden, of op een andere tijd / dag wilden vliegen.

Dan kan een wat duurder ticket handig zijn, omdat je dan tegen geringe kosten deze kan omzetten; bij de goedkoopste optie is deze mogelijkheid er niet en zit je dus vast aan het gekochte ticket op je moet een nieuwe kopen.
Ook krijg je je geld terug minus een boete bij annulering of zelfs achteraf, wanneer je niet komt opdagen bij je vlucht.

Reken even uit of het voor jullie aantrekkelijk is om deze meerkosten te betalen.

Internationale vlucht
Vind het wel een beetje flauw van dit reisbureau om je geen vlucht aan te bieden.
Zouden ze ook met wat meerkosten kunnen aanbieden en dan de keuze aan jullie overlaten.

ik zie het als een argument, om vanuit dit standpunt, dit bureau te laten varen.
Blijkbaar zit er meer winst in de tours en overnachtingen dan in de vluchten.

Maar wil je toch die vlucht, dan kan je de naam van het reisbureau gewoon intypen bij google en dan vind je wel welke vlucht ze je wilden vliegen, wanneer je de details niet kent natuurlijk.

Anders even, zoals cor en Wilna ook aangeven, doorgeven op welke dag je wilt vertrekken, van welke luchthaven ( misschien ook andere opties ) en in welke stad je wilt landen en van welke je wilt vertrekken.
Ik denk dat we zo wel een voordelige vlucht vinden; iedereen zoekt op een andere manier, dus zo krijg meteen meerdere opties.

Ik laat het hier even bij,

gr.
Ton.

Hallo Dapne en Take,

Ik heb even gekeken wat de ticketprijzen doen in maart en geloof het of niet, maar je kan al vanaf 625 euro pp retour naar Hanoi.
Voor deze prijs zit er wel een lange transfertijd in op de terug reis van 15 uur.
Heb als datum even snel 2-3 heen en terug 23-3 genomen.
Met wat puzzelen kan ik of jij wel een vlucht vinden met minder overstaptijd op de retourvlucht voor hetzelfde ( of enkele euro’s meer ) bedrag.

Op de heenreis een transfertijd van 1.5 uur.
Verder genoeg vluchten te vinden met prijzen vanaf daar tot 900 eur met minder transfertijden bij andere maatschappijen.

Dus daar kan je ook wat besparen.

Prijs van de 625 euro is van China southern Airlines en inclusief bijkomende kosten.

gr.
Ton.

Bedankt weer voor jullie snelle en nuttige reacties! Hier zijn we echt heel erg mee geholpen. We willen graag zo snel mogelijk de internationale vlucht van en naar Vietnam boeken zodat we er naar uit kunnen gaan kijken en we alleen nog maar lekker de dingen uit kunnen zoeken die we daar willen gaan proberen te doen en zien.

Nu heb ik helaas het volgende probleem en ik hoop dat jullie hierop misschien weer een antwoord kunnen geven. Mijn paspoort is net vorige week verlopen en ik kan ivm werk pas aankomende donderdag een nieuwe aanvragen. Nu staat er dat dit 5 werkdagen duurt voordat ik mijn nieuwe paspoort op kan halen, maar aangezien het volgende week kerst is zal dit waarschijnlijk wel langer worden en ben ik bang dat ik deze op zn vroegst pas donderdag 3 januari op kan halen. Nu heb ik wel wat redelijke ticketprijzen gezien afgelopen weekend maar als ik deze wil boeken moet ik een paspoortnummer invullen.

Nu is mijn vraag kan ik dit wel doen met een verlopen paspoort(nummer)? Ik ben zo bang dat als we nog 2 weken moeten wachten met het boeken van tickets, het allemaal nog veel duurder gaat worden. Het enige wat ik me kan bedenken is dat we moeten boeken via een reisbureau omdat ze daar niet om een paspoortnummer vragen.

Ik heb ook al via deze site en andere sites geprobeerd een antwoord op deze vraag te vinden maar de meningen lopen erg uiteen. Mensen zeggen dat het paspoort nummer niet op je ticket komt te staan dus dat geen probleem zou moeten geven maar ik ben zo bang dat dat toch consequenties heeft en we hebben het natuurlijk wel over heel veel geld. Hoop dat jullie mij hier een tip over kunnen geven.

Wij willen graag op donderdag 28 februari of vrijdag 1 maart naar Hanoi vliegen. Van welke luchthaven vandaan maakt ons niet zoveel uit. Terug maakt ons eigenlijk ook niet echt uit maar het liefst vanuit HCMC en anders vanuit Nha Trang en dan het liefst op vrijdag 22 maart maar het mag ook een 21 of 23 maart als dit erg in prijs en vluchttijden scheelt. Verder zijn we nog niet zo bekend met vietnam en/of eventuele buurlanden dat we weten waar overal luchthavens zitten en wat daarin handig of goedkoper of makkelijker zou kunnen zijn. Tot nu toe leren we hierover het meest door jullie reacties te lezen. Dus mochten jullie suggesties hebben graag!

Super dat jullie zo mee willen denken en kijken!!

groeten Daphne en Take

Hallo Daphne en Take,

Je mag het geloven of niet, maar wij zaten ongeveer met hetzelfde probleem.
Onze paspoorten verliepen in augustus en we hebben en hebben onze tickets al in maart geboekt , zonder paspoort.
En inderdaad zijn de namen in het paspoort het belangrijkst.
Maar deze zullen in je oude paspoort en nieuwe niet afwijken van elkaar.
Dus moet geen probleem zijn.

heb ook op diverse boekingssites van bureaus en maatschappijen een boeking gedaan ( tot ik moest betalen natuurlijk ) en paspoortnummer wordt niet overal gevraagd.

De mensen die je schrijven over het e-ticket, dat het paspoortnummer er niet op komt hebben helemaal gelijk.
Het paspoortnummer is wel belangrijk voor het aanvrager van een visum, maar dat kan altijd nog wanneer je je nieuwe paspoort hebt.

Ik zie dat je ook van Nha Trang terug wil gaan vliegen naar huis, betekend dit dat je het zuiden wilt overslaan?

Overigens gaan de internationale vluchten vanaf nha Trang over Saigon of Hanoi, zou dus betekenen dat je daar in transit moet blijven omdat je visum afgestempeld is. Dit wanneer je vanaf Nha Trang natuurlijk een internationale vlucht richting Europa geboekt hebt.

Ik denk dat je het beste een vlucht kan nemen van Europa naar hanoi en zo boeken dan apart van europa naar een buurland en dan apart een ticket richting Viet Nam. Dit is veelal duurder in mijn ogen en kan je dan wel aan goedkopere opties helpen.

Slim is ook om in Hanoi te landen en dan vanaf Saigon te vertrekken, scheelt je 200 usd ( samen ) op een internationale vlucht en transfertijd.

gr.
Ton.

Hallo! Inmiddels hebben we vliegtickets geboekt en we gaan 28 februari tm 23 maart naar Vietnam :-)!!! We hebben voor 2 dagen een hotel in Hanoi geboekt en de rest willen we daar regelen en bekijken. Wel willen we misschien ook al vast een 2 daagse trip naar Halong Bay boeken omdat Ton al in een ander bericht aangaf dat er misschien een kans bestaat dat alle boten vol zitten en dat risico willen we niet lopen.

In het noorden van Vietnam willen we (ook naar aanleiding van berichten van Ton:) ipv Sapa naar Cuc Phuong. verder willen we naar Ninh Binh en naar zoals eerder aangegeven Halong Bay. We weten alleen niet welke volgorde het makkelijkste is.
Wij dachten zelf vanuit Hanoi naar Halong Bay 2 daagse trip, vanuit daar naar Ninh Binh met een openbare bus (als dat bestaat) dan bijv 2 dagen in de omgeving van Ninh Binh alles bekijken en vanuit daar met bijv taxi of ander vervoer naar het Cuc Phuong park voor 2 of 3 dagen. Vanuit daar weer naar Hanoi en dan vliegen naar Danang om vervolgens naar Hoi an, Nha Trang en HCMC te gaan.

Ziet ons reisschema voor het noorden er zo een beetje goed uit denken jullie?

groeten Daphne en Take

Halo Daphne en Take,

Doe het even via mijn telefoon, ben nu in Viet Nam.
Schema ziet er goed uit en zo maakt de route niets uit.
Houdt er wel rekening mee dat de bus van Hailog naar Ninh Binh niet de comfortabelste is.

Je zoum kunnen overwegen om eerst Ninh Binh provincie te doen.
Zou zelf dN rijden naar Hoa Lu, dan Cuc Phuong, dan naar Tam Coc en omgeving en via ninh binh stad naar Hanoi.
Van Hanoi naar Halong Bay en dan niet terug naar Hanoi, maar het vliegtuig nemen van Hai Phong naar Danang.
Scheelt je een hele dag en je bent op de dag Halong Bay tour eindigt in Hoi An.
Deze optie is wel afhankelijk van budget en denk rond de100 a 150 euronduurder voor twee personen.

Gr.
Ton.

hallo ton

met kerst waren we je indachtig maar door de drukke dagen en de laatste voorbereidingen vna onze indiareis
was ik het uiteindelijk toch vergeten. in extremisch willen we je vanuit gujarat feleciteren.
groeten aan gert
geert en regien

Hallo geert en Regien,

Bedankt voor de felicitaties, ook Anne en Cor en Wilna nog bedankt.

wens iedereen vanuit een zonovergoten en bloedheet Saigon een leuke en fijne uodjaarsnacht en een voor 2013 een gezond en reislustig jaar.

gr.
Ton.