Hallo Daghne en Take,
Ja, ik heb de excursies ook meegenomen.
Ik heb eigenlijk het voorstel van het reisbureau gepakt, zoals je geplaatst hebt, en daar de prijzen bijgezet.
Maar misschien een tip om het allemaal overzichtelijk voor je te maken is om het volgende te doen.
Heb ik afgekekeken van mijn vietnamees reisbureau en werk eigenlijk heel duidelijk en overzichtelijk en verhelderend.
Ga naar een excell sheet en maak even een indeling als volgt.
[TABLE=“width: 453”]
dag
datum
plaats
te doen
kosten
1
20-mrt
Hanoi
aankomst+tranfer hotel
35
hanoi
60
2
21-mrt
Hanoi
dagtrip
20
trein Sapa
85
[/TABLE]
Maak de kolommen tussen dag 1 en 2 zwart ( betekend dan overnachten ) met witte letters.
De gegevens die hier heb ingevuld zijn even snel verzonnen om het duidelijk te maken.
Op deze manier plan ik zelf ook mijn reizen naar Viet Nam, kosten tel je bij de laatste dag gewoon op .
Ik heb overigens voor de prijzen op internet gekeken en een gemiddelde prijs genomen die werd aangeboden van 3 reisbureaus.
Maar je kan, als je zou willen, ook van Mai Chau meteen naar Ninh Binh ( provincie ) en gaan terug naar Hanoi of omgekeerd natuurlijk ( hanoi-ninh Binh-mai Chau - Hanoi ).
Schrik van de kosten die je dan ineens ziet; heb ik zo ook ingecalculeerd ( 750 usd ).
Misschien zou je ook de treinreis van Nha trang naar Saigon kunnen verwisselen voor een vlucht.
Je komt wel erg vroeg aan in Saigon en met een late middag vlucht en overnachten in Saigon.
Hotels
Voor een hotel in hanoi ( ik denk dat mijn voorkeur niet in jullie budget valt en kan je niet helpen daarmee ) ) zou ik, als ik jouw was een nieuw topic openen met de vraag naar ervaringen naar een leuk hanoi Hotel en een prijsindicatie erbij.
Dan even kijken op internet, foto’s, lokatie enz., en dan de goedkoopste aanbieder uitzoeken.
Ga ook altijd kijken op de site van het hotel zelf.
het kan zijn dat er een promotie is ( bijv. bij 2 overnachtingen, de 2e nacht halve prijs oid ).
Veelal nemen reisbureaus deze niet over en vragen je de prijs voor 2 nachten zonder deze korting.
op deze manier kan je zowel deze korting krijgen + betaal je geen commissie.
Vliegtickets
de route Hanoi naar Danang is een populaire route en alle, in Viet Nam aanwezige maatschappijen, vliegen deze.
Dus er zijn altijd wel tickets te krijgen, misschien niet altijd op een voor jouw gunstig tijdstip.
de prijsvechters komen eerdaags, meestal 3 maanden voor je vertrek , met hun prijzen.
Overigens hoeft een duurder ticket nu gekocht bij Vietnam Airlines niet altijd ongunstig te zijn.
Ik heb in het verleden diverse topics voorbij zien komen van mensen die voor de goedkoopste optie gingen en dan hun schema wilden wijzigen of een andere bestemming voor ogen hadden, of op een andere tijd / dag wilden vliegen.
Dan kan een wat duurder ticket handig zijn, omdat je dan tegen geringe kosten deze kan omzetten; bij de goedkoopste optie is deze mogelijkheid er niet en zit je dus vast aan het gekochte ticket op je moet een nieuwe kopen.
Ook krijg je je geld terug minus een boete bij annulering of zelfs achteraf, wanneer je niet komt opdagen bij je vlucht.
Reken even uit of het voor jullie aantrekkelijk is om deze meerkosten te betalen.
Internationale vlucht
Vind het wel een beetje flauw van dit reisbureau om je geen vlucht aan te bieden.
Zouden ze ook met wat meerkosten kunnen aanbieden en dan de keuze aan jullie overlaten.
ik zie het als een argument, om vanuit dit standpunt, dit bureau te laten varen.
Blijkbaar zit er meer winst in de tours en overnachtingen dan in de vluchten.
Maar wil je toch die vlucht, dan kan je de naam van het reisbureau gewoon intypen bij google en dan vind je wel welke vlucht ze je wilden vliegen, wanneer je de details niet kent natuurlijk.
Anders even, zoals cor en Wilna ook aangeven, doorgeven op welke dag je wilt vertrekken, van welke luchthaven ( misschien ook andere opties ) en in welke stad je wilt landen en van welke je wilt vertrekken.
Ik denk dat we zo wel een voordelige vlucht vinden; iedereen zoekt op een andere manier, dus zo krijg meteen meerdere opties.
Ik laat het hier even bij,
gr.
Ton.