Rondreis vietnam : via lokaal agentschap of zelf samenstellen

Hallo allemaal die nog gaan!

Ik ben net een maandje terug van 5,5 Vietnam (backpacken). Ben van Hanoi naar HCMC gereisd en heb dus veel gezien en ondernomen. Het enige dat ik geregeld had waren de heen- en terugreis en hotel bij aankomst… Verder helemaal niets!
Wil ff reageren op de prijzen die genoemd worden. Voor de 5,5 week was ik alles bij elkaar 2750 euro kwijt en daarin zal alles!! En dan moet ik zeggen dat ik een tripje Bai Tu Long (ten noorden van Ha Long Bay) heb gedaan van $400 en een easyridertour van 7 dagen voor hetzelfde bedrag. Ook heb ik hierin berekend de 200 euro die ik aan kadootjes heb meegenomen. Ik wil hiermee zeggen dat het dus een stuk voordeliger had kunnen zijn. Mijn conclusie: 1400 pp voor 21 dagen… Way to much!!
Ben alleen gegaan en heb altijd alleen geslapen, dus niet in een dorm, dat is als je met z’n 2-en bent dus nog goedkoper. Heb alles gedaan, gezien en gegeten wat ik wilde. Nergens op gelet. Reizen heb ik dan wel altijd met bus, trein of scooter gedaan. Het organiseren van excursies oid is erg makkelijk daar, je moet wel ff goed opletten. Maar alles is goed te doen. Heb me geen seconde onveilig gevoeld, wat ik ook wel prettig vond!

Een paar regelrechte aanraders:
Sa Pa - trekking met black H’moung
Ninh Binh - Trang An grotten (en niet Tam Coc, vreselijk)
Hoi An - authentiek plaatsje waar veel kleermakers zijn en waar je lekker kunt eten
Easyrider tour - zie 15-11 t/m 21-11
Mui Ne - bijzonder relaxed badplaatsje (minder russen dan in Nha Trang (die ik weer sterk afraad)).
HCMC - XO-Tours, een bedrijf dat scootertochten door de stad verzorgd. Foodietour!!

Ik kan heel veel vertellen over waar ik geweest ben en wat ik gedaan heb, dus als je vragen hebt, stel ze gerust!
Mijn reisschema zag er als volgt zo uit:
22-10 Vertrek
23-10 Hanoi
27-10 Sa Pa
01-11 Hanoi
02-11 Bai Tu Long
04-11 Ninh Binh
06-11 Dong Hoi
07-11 Phong Nha
09-11 Hué
11-11 Hoi An
15-11 Kham Duc
16-11 Kon Tum
17-11 Pleiku
18-11 Buon Ma Thuot
19-11 Lak Lake
20-11 Da Lat
21-11 Nha Trang
23-11 Mui Ne
25-11 Can Tho
27-11 Ho Chi Minh City
30-11 Terug

Groeten, Johan

1 like

Hallo Johan,

Bedankt voor ervaringen.

Ben wel benieuwd of in jouw bedrag van 2750 ook de vliegtickets inbegrepen zaten.
Zoja,dan zat je op een budget van ongeveer 50 a 60 euro per dag?
Zoniet, dan zat je op een budget van ongeveer 70 a 80 per dag.

Dus voor 1400 minus de vlucht, kom je oongeveer op 40 euro per dag
Zonder de vlucht op ongeveer 70.

Volgens mij is dan 1400 pppd niet echt overdreven wanneer je met 2 personen zou reizen toch?

gr.
Ton.

Een paar richtlijnen voor prijzen:

• retourticket Vietnam mag niet veel meer dan 800 euro kosten, het beste toeslaan wanneer er een aanbiedingen is dan lukt het wel voor minder.
  • approval letter $6
  • visum on arrival kost inmiddels $45
  • neem cash dollars mee
  • haal VND 2 miljoen uit een ATM op het vliegveld, je zult ze nodig hebben
  • airport bus naar Hanoi Old Quarter $2 (VND 40.000)
  • kleine hotels in de populaire plaatsen in geheel Vietnam $12 tot $20 voor prima kamers met badkamer, vaak inclusief ontbijt via agoda.com
  • dagtour naar Halong Bay circa $18 inclusief ticketprice tour 1 via jouw hotel of een tourbureautje in Hanoi
  • in Sapa op de dag van aankomst gewoon lokale Hmong gidsen op het centrale plein vragen om jou voor een paar $ rond te leiden en te helpen met busvervoer naar Bac Ha e.d. Tourbureau´s zijn hier niet nodig
  • Ninh Binh (taxi naar het busstation $6, bus VND60.000-75.0000 ($3 a $4), fietshuur max $2 per dag, Trang An grotten $5)
  • eten inclusief drinken in betrouwbare restaurants maximaal $5
  • bussen en treinen naar de volgende bestemmingen door je hotel geregeld inclusief pick-up voor een paar dollar
  • langere afstanden zou ik per trein of binnenlandse vlucht doen, geen nachtbussen
  • die vluchten zo vroeg mogelijk op de websites van Vietnam Airlines of JetStar boeken zodat je nog promo-prijzen kunt scoren.

Het loont om even door de stad te lopen en prijzen voor tours te vergelijken.
Let op dat er taxi´s zijn waarvan de meter veel te snel loopt…

Johan

Hallo Johan,

Bedankt voor je uitvoerige uiteen zetting.
Grotendeels kan ik me erin vinden, maar niet in alles.

Ik zou geen dollars meenemen dan allleen voor het visum.
Ik zit op dit moment in Viet Nam en je krijgt nu voor 1 usd 20000vnd en voor 1 euro 28000 vnd.
Waarom 2 x provisiekosten betalen?

Ik vind ook even dat ik moet melden dat er tussen tours naar eeen besstemming verschillen zitten.
Dus ook de prijzen verschillen dan dus,
Voor Halong Bay bijv.kan je mee voor de 18 usd t/m 1000 usd, afhankelijk van het comfort, route enz.

Neem altijd een taxi van Vinasun of Mai Linh, deze zijn het betrouwbaarst.

gr
Ton.

Hoi Johan,

Wij zijn ook van plan om met de easyriders te gaan van Dalat-HoiAn met de door jouw genoemde tussen plaatsen. Kun je hier wat over vertellen? En graag wat informatie over Bai Tu Long ->reizen met openbaar vervoer. Dank alvast!
Annelies

Hallo Annelies,

Ik wil je wat vertellen over Halong Bay en Bai tu long.

Beide behoren tot het gebied van Halong bay, maar bai tu Long is het noordelijke zusje ervan.
Jarenlang ging iedereen naar Halong Bay omdat het tourisme naar Viet Nam nog beheersbaar was in de Bay.
Maar de afgelopen jaren kwamen er meer touristen en dus ook meer boten.
Er werden 500 vergunningen afgegeven voor boten die mochten varen in dit gebied ( Halong Bay ), maar bleek dat dit eigenlijk teveel was en het heel touristisch ging lijken.
Daarom werden er voor die 500 boten aan diverse vergunningen afgegeven om wat verder te varen en zo kwamen die in Bai tu Long.

Dit had het gevolg dat het tourisme pas de laatste jaren ook hier komt, maar het nog niet druk bevaren word.
voor een dagtrip vanaf Hanoi is het niet interessant; te ver.

Daarom is dit gedeelte minder bezocht en zie je veel minder boten. immers er mogen maar 500 boten varen, tel je de dagboten eraf, dan blijven er nog 350 over en deze verdelen zich dan over Halong Bay en Bai Tu long, waarvan het grootste gedeelte in Halong blijft.

Maar beide gebieden zijn met elkaar te vergelijken voor wat betreft natuur.
Bij Bai tu long heb je mooie stranden en vissersdorpjes, maar ook in Halong wel dus wat drukker.
Tip Top in Halong vind ik zelf helemaal geweldig.

Voor wat met openbaar vervoer naar Halong of bai Tu Long te gaan moet ik je adviseren om niet te doen.
Voor Bai Tu long is de kans op een boot vrij gering, en voor Halong kan je met geluk nog een plekje vinden.

beste is dit gewoon in Hanoi te regelen.
Boten met 1 overnachting en transfers vv Hanoi naar Bai Tu Long kan al vanaf net boven de 100 usd pp.
weet je zeker dat je aan boord kan, maar keuze van het schip is afhankelijk van het aanbod dan.
Wil je gaan voor die boot met die route en die stops enz. dan is het toch het overdenken waard om dit thuis al te boeken.
Denk dat dit goedkoper is dan de 400 usd die johan betaald heeft voor zijn Bai Tu Long trip.
Citaat.
En dan moet ik zeggen dat ik een tripje Bai Tu Long (ten noorden van Ha Long Bay) heb gedaan van $400.

Openbaar vervoer
Dit moet je niet doen in Viet Nam.
Neem gewoon de bus tussen diverse bestemmingen, en deze kosten je echt niet veel en het gaat vrij snel.

Wil je naar een klein dorpje, neem dan de bus naar de dichtstbijzijnde stop en dan de lokale bus voor het laatste stukje.

Voor het ER gedeelte laat ik even over aan Johan, ik heb dit traject 2x gedaan, maar dan met de auto.
Hou je van koffie en thee, dan is dit de mogelijkheid om dit in deze regio te proeven; beste van Viet Nam.
Vergeet ook niet de dalatwijnen te proeven.

gr.
Ton.

Hoi Ton

Dankje voor je uiteenzetting. Als het goed is kan ik morgen de nieuwste trotter reisgids ophalen in de boekwinkel en dan ga ik deze nog eerst eens doorspitten. Ik ben van plan om een dag of 3-4 door te brengen in Noord-oost Vietnam maar waar naartoe weet ik nog niet precies. Inmiddels gaat niet mijn vriend meer meer (zijn zus is net overleden en hij gaat naar zijn thuisland Sudan toe) maar gelukkig gaat nu een vriendin mee en dat is ook oke.
Ik lust wel thee maar geen koffie (alleen mijn eigen lekkere koffie/oplokoffie met warme melk) en alcohol lust ik niet. Saaie piet he!!
Weekend van 1/2 gaan we een reis in elkaar zetten en dan laat ik het je zien hier en kom ik met de nodige vragen in een keer.
Je hebt vast genoten in de Mekong delta. Schrijf je hier nog iets over?, ook daar gaan we een paar dagen naartoe.

Ton bedankt en mocht Johan dit lezen…ook dank Johan
Groetjes Annelies

Hallo Annelies,

Niet echt goed nieuws dat de zus van je vriend is overleden, gecondoleerd.
Maar ik hoop dat je met de planning misschien wat afleiding hebt en zo je verdriet wat kan verdringen.
Normaal zou ik zeggen pak een lekkere borrel voor het slapen gaan, maar weet niet of thee ook helpt?

Normaal drink ik ook geen koffie bij het ontbijt, maar thee ( maar dan gewoon uit een zakje).
Wel drink ik per dag 1 kannetje the met verse ginger thee; ze hebben me ooit wijs gemaakt dat dit heel goed is en je dan geen last krijgt van darmziektes.
Of het daar aan ligt, weet ik niet maar ben nog nooit ziek geweest.

De vrouw zweert bij bij 2 glazen cola per dag, maar pakt ook de thee en is ook nog nooit ziek geweest.
Ik drink ook wel cola, maar alleen bij mijn bacardi cola.

Wat we wel heel lekker vinden is ice coffee met melk, zou je kunnen proberen.

Maar de aanleiding voor mijn reaktie is eigenlijk de Mekong Delta.
Dit is mijn favoriete gebied in Viet Nam, hoewel het wel snel aan het veranderen is.

De drijvende marketen worden elk jaar kleiner, in Cai Be is er bijna niet meer van over.
De markt in Cai Rang is nog wel 1 van de grootste maar is meer dan gehalveerd in vergelijking met 10 jaar geleden.
Ook van de mooiste markt in Phong Dien wordt kleiner, maar wanneer je daar vroeg bent en houd van fotografie absoluut een must.
In tegenstelling van Cai Rang zijn er in Phong Dien veel meer roeiboten met kopers.
De markt is niet echt heel groot ( eerder klein ), maar je krijgt wel een betere indruk hoe het ooit was.
Ook heb je zo een langere boottocht. Zorg wel dat je eerst naar Phong Dien gaat en op de terug weg de markt in Cai Rang bezoekt.

Wanneer je zou besluiten om naar Can Tho te gaan, en ik geloof dat je gaat backpacken?, boek dan deze trip bij het kantoor tussen het Ho Chi Minh beeld en het winkelcentrum. Klinkt nu wat ingewikkeld, maar wanneer je in Can Tho bent zie je dit gebouwtje wel staan ( is helemaal 4 kant onder een afdak ).

Wanneer je daar dan toch bent, bij het beeld van HCM, draai dan je rug even naar de rivier en dan zie je op de hoek een balkonnetje van een restaurant ( weet de naam jammer genoeg niet, maar kan niet missen ). Dat is mijn favoriete restaurant in Can Tho.
Is er plek op het balkon dan daar gaan zitten, heb je wat te kijken tijdens het wachten op eten en tijdens.
De menukaart is uitgebreid en er staan ook vlessoorten op die je niet kan bedenken; schrijf ik niet maar laat het aan je fantasie over.

Maar afgelopen januari hebben we daar gegeten;2 tomatensoep+ 1 bord frites + 1 x gegrillde garnalen in kloflook + nasi met beef + 4 tiger , en dit koste VND 350000 totaal. Helemaal lekker en echt voor weinig.

Wanneer je naar Can Tho zou willen, moet wel gaan voor de markten, geef je daar niet om dan is Can Tho niet echt een stad om er naar toe te gaan.
Met een stop naar Rach Gia en dan naar Phu Quoc of trip door de Delta naar Chau Doc is het een aanrader.

Heb je geen behoefte aan de markten en wil je wat Mekong Delta ervaren vind ik toch dat Cai Be en omgeving beter.

Waarom zou je je afvragen.

Moet even weer beginnen over Can Tho.
Deze stad is zich aan het ontwikkelen en sinds de komst van de brug is het gebied, dat vroegere bezoekers nog wel weten, een paradijs met vele kanaaltjes. Deze zijn nu weg en volgebouwd en de kanalen met palmen aan de oever zijn er niet meer.
Oever staan vol met huizen.

Idem aan de andere kant, dit wordt nu in no time volgebouwd, en dus verdwijnt dit idee van mooie bottochtjes.

Daar staat tegenover dat dit Cai Be nog niet het geval is.
Hoewel dit gebied, met Ben Tre erbij, altijd het meest touristische deel was van de Mekong blijft het nog steeds meer authentiek.
Je hebt er nog steeds vele kanaaltjes om door te varen, mooie hotels en " homestays " aan de oevers.

Op de eilanden kan je lekker fietsen zonder touristen ( deze komen alleen voor een dagtrip en zijn na 14 uur allemaal weg ).
Dus lekker rustig.

Houd er wel rekening mee; geld voor geheel Viet Nam, dat je het woord "home stay "goed vertaald.
"Home stay "is niet meer dat je bij een familie verblijft dat zelf een hotelletje runt.
Zie het als een soort Break and breakfast in Engeland.
Wanneer je naar het politie bureau moet om toestemming te vragen , samen met de eigenaar van het huis, dan heb je een echte homestay. Overnachten bij vietnamezen thuis zonder toestemming is strafbaar en beide parijen betalen fikse boetes naar vietnameze begrippen.

Veelal betaal je voor een hotel minder dan voor een homestay. Betekend dan een mooiere kamer, mooie badkamer en meer faciliteiten.
Maar voor Cai Be ligt het net even anders, omdat je weinig hotels hebt en je dus op deze mini hotels ( homestays ) bent aangewezen.

Ik kan je hier wel mee helpen met adressen wanneer je dat wilt, prijs ligt ongeveer op 30usd per kamer met ontbijt en soms gratis fietsen.
Je kan natuurlijk ook voor wat minder, maar dan is natuurlijk het comfort en de hygiëne ook wat minder.

Wens je voor volgende week veel succes met de planning en ben benieuwd wat het geworden is.

gr.
Ton.

Verdien hier echt niets mee en heb geen belang.

Hallo allemaal,

Over ander halve week is het zo ver dan gaan we eindelijk 24 dagen naar Vietnam. Inmiddels zijn we weer druk bezig met ons reisschema. We hebben niet echt een dag tot dag schema omdat we het meeste ter plaatste willen bekijken/regelen. Over 1 ding zijn we nog niet helemaal uit. We willen eerst naar Hanoi dan Cuc Phuong park, Tam coc grotten en dan via ninh binh naar halong bay dat is de route die we zowiezo willen gaan doen.

Maar dan… ons idee was om vanuit Haiphong naar Danang te vliegen en dan naar Hoi an, Nha trang en HCMC te gaan. Maar na veel lezen in boeken en op forums lijkt Phong Nha-Ke Bang national park ons ook leuk om heen te gaan. Alleen als we vanuit Haiphong naar Danang vliegen dan zijn we daar al voorbij en moeten we eerst weer terug naar Phong Na park. Heeft iemand hierover tips of ideeen? Is het eigenlijk na bij Cuc Phuong national park geweest te zijn nog de moeite om naar Phong Na national park te gaan? Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

groeten Daphne en Take

Hallo Daphne en Take,

Je hebt helemaal gelijk wanneer je gaat vliegen vanaf hai Phong, je moet dan zo’n stuk terug dat het geen optie meer is.

Je zou dan terug moeten naar Hanoi en vanaf daar vliegen op Dong Hoi of de bus naar Dong Hoi pakken ( is een zeer lange rit ).
Je zou dan naar het Phong Nha park kunnen en via de DMZ naar Hue en dan naar Hoi An.
Je moet wel even in de gaten houden dat de grootste grot van Viet nam niet te bezoeken is voor gewone touristen en ook zeer prijzig is. Je moet er een vergunning voor hebben.

Deze vraag is al een keer voorbij gekomen en hier het antwoord erop vanuit Viet Nam.

Dear Mr Ton,

Follow to the site you gave me, I just contact Vietnam Adventure and have some information for you:

(1) Tourists have not been allowed to visit Son Doong Cave till now.
(2) People such as research scientist, botanist, physical geography researchers, ect. can get the Approval letter from Local Authority to visit the cave.
(3) Vietnam Adventure (the agent you recommend me) can help you to get the Approval letter. After booking, they will apply to Local Authority, and confirm to you if your application is accepted or not.
(4) To visit Son Doong cave, clients need to have at least 03days (starting from Dong Hoi - Quang Binh). You can find the 03 day tour itinerary as on the site.
(5): Tour price is 990 USD per person, applied for private trip within 02 travelers. People who will be on the tour with clients would be: 01 travel agent staff, 02 porters, 01 forest warden, 01 of National Park Management, and Mr. Ho Khanh - a local person who first found the cave. (The company will arrange all of them to go with you)
(6): Here is the travel agent I spoke to, Mr. Kien +84 9798 00588. IF you would like more information just let me know. I’m more than happy to help, you know my knowledge now is increasing for Son Doong destination :), thanks to you.

Best regards,

Nhi

Dus zal je moeten kiezen tussen inh Binh provincie ( Tam Coc grotten, Trang An grotten, Hoa Lu, Cuc Phong en Ninh Binh stad )
vs
Phong Nha park, DMZ, Hue.

Maar je of het de moeite waard is om na Ninh Binh provincie ook de moeite waard is om naar Phong Nha park te gaan?

Ligt eraan wat je precies wilt gaan doen in de Ninh Binh provincie.
In principe kan je in beide gebieden hetzelfde doen ( fietsen, homestays, kayakken, grotten ( die van Phong Nha zijn echter veel groter en dieper ) enz. ) alleen de omgeving maakt het verschil.
Dus daar zou je keuze dan van moeten afhangen volgens mij.

Wens je veel succes met je keuze en hoop dat ie goed uitvalt?

gr.
Ton.

Hoi Ton bedankt voor je antwoord. Om teveel reizen te voorkomen hebben we besloten van haiphong naar Danang te vliegen en Phong Na park over te slaan omdat we Tam Coc grotten, Trang An grotten, Hoa Lu, Cuc Phong en Ninh Binh stad al willen gaan doen . Vanuit Hanoi gaan we naar Cuc phong enz en vanuit ninh binh naar Halong bay en dan vliegen van Haiphong naar Danang. Op jou aanraden doen we het rondje op deze manier :).

We denken 2 dagen in hanoi te blijven en daarna 3/4/5 dagen aan cuc phuong en de grotten te besteden maar dit weten we niet zeker. Daarom hebben we nog geen boottocht bij Halongbay geboekt. Als ik nu op bookings.com kijk lijkt het of er rond 8, 9 en 10 maart nog maar weinig plekken op de boten zijn. Denk je dat dit een probleem wordt als we dit daar pas willen regelen? We willen ons gewoon liever niet aan een vaste tijd of dag hoeven houden van te voren. Wel zullen we bijv 2 dagen van te voren weten welke dag we er heen zullen gaan en dan via internet boeken. of zou je ons aanraden om via een tourbureau te boeken of is het nog beter om gewoon naar Halongbay te gaan en daar iets ter plekke te regelen?

groeten Daphne en Take

hallo Daphne en Take,

Ik zou zeker niet op de bonnefooi naar Halong Bay gaan, dan heb je helemaal geen idee op welke boot je terecht komt.
Ik weten de verkopers dat je vast zit en heus wel een tour gaat boeken omdat terug naar Hanoi geen optie is.
Heb je helemaal pech dan schroeven de prijs nog een beetje op.

Ook is het daar best wel chaotisch omdat alle boten bijna op hetzelfde moment de mensen aan boord laten komen.
Ook heb je de kans dat eerst dat je over 1 of meerder boten heen moet lopen en dan pas bij jouw boot aankomt.
Kan best onoverzichtelijk zijn.

Ook hoef je je niet druk te maken over de reis er naar toe.
Je kan ook bij sommige touroperators alleen een Halong bay tour boeken en apart het vervoer van Hanoi naar Halong bay en dan staat ie weer klaar, wanneer je afmeert om je naar het vliegveld te brengen.
Zo hoef je niet het traject halong naar Hanoi te betalen ( zit in de tourprijs ) en kosten bovenop naar het vliegveld er boven op.
Kosten zijn dan rond de 160 usd voor een wagen met chauffeur voor de 2 transfers, met 1 nacht ertussen.

Wanneer je het flexibel wilt houden zou ik , zoals je al schreef het via internet doen, dus dan 2 dagen vooraf.
Maar je komt ook diverse bureaus tegen in bijv Hoa Lu en ninh Binh waar je kan boeken.

Omdat je in het hoogseizoen zit is het inderdaad wat drukker en kan de keuze wat beperkter zijn, maar je vind heus wel een leuke tocht naar jullie keuze.

ik hoop dat ik het verkeerd lees; dat je van Ninh Binh direct naar halong wilt gaan.
Dit moet je echt niet doen, maar over Hanoi, weet het, kost je wel een nacht Hanoi, maar anders is het een lange oncomfortabele rit naar Halong. en je moet ergens overnachten en dat wordt dan Halong.

Dus van bijv. Ninh Binh stad naar Hanoi, slapen en om rond 8 uur beginnen aan een besproken tour; starten zo’n beetje allemaal rond 12 a 13 uur.
Ook win je er geen tijd mee.

Misschien heb je dit al eens ergens gelezen, maar misschien ook niet, kan geen kwaad om het nog eens te plaatsen.
misschien dat andere mensen er dan iets aan hebben.

1. Part 1: regarding car rental from Ha Long Bay to Hai Phong airport**.** The distance is about 70km from Halong to Hai Phong airport, however it takes more than 02hours to drive. Since on the street, transfer speed is limited under 40km/h. There are several ways to go:
-** By taxi:** guest should book via reliable taxi operator and must agree on price before going. Should not catch random taxi and pay per km, otherwise taxi driver will take you around and around. I recommend MAI LINH TAXI Halong, Tel (84) 33. 3628628, they charge VND 850,000 ~ USD 41 per way per 7seats car.

• By private car: there are 02 agencies you can book with:
    +** Hotels in Halong**: most of hotels in Halong can arrange private car to Hai Phong airport. The price is from USD 80 - 150 per 16seat van or USD 180 - 270 per 25seats mini bus; depending on specific hotel.
  • tour operator: can organize car rental from Ha noi - go to Halong - then go to Hai Phong airport. For a 02days 01night trip from Hanoi, price is around USD 160 per 16seat van or USD 250 per 25seats mini bus. Comparing with how much you pay for booking with hotels in Halong, … offer cheaper price because private transfer 04hours from Hanoi to Halong Bay already included.

Met een bus kan ook , maar dat is een lokale en die stopt nog al eens.
aangezien je een vliegtuig moet halen lijkt me dit niet echt een relaxte busreis.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Een beetje late reactie maar goed… Ben er nog niet helemaal uit wat te kiezen in de mekong, denk aan An Bing, Ben Tre maar
wil toch ook weten hoe de floating markt eruit ziet en denk dat we die van Cai Rang nemen. Wrschl. slapen in An Bing.

Ben je nog iets te weten gekomen over Noord-oost Vietnam maar dan een kleinere route die we kunnen nemen?

Ik denk dat het voor de westerlingen goed is om te weten dat cola drinken en chips eten goed is tegen diarree!
Verder weet ik volopig even genoeg, mocht ik verder nog vragen hebben… hoor je me wel.
Dank voor alle informatie tot nu toe!

Annelies

Hallo Annelies,

Denk dat je een goede keuze maakt om naar Cai Rang te gaan om een drijvende markt te zien.
Is de grootse en je ziet er ook wel het meeste; zou je kunnen uitbreiden naar Phong Dien eventueel.
Deze is wel klein, maar wanneer je van fotograferen houd wel een aanrader.

Probeer ook of je de gewone markt van Cai Rang kan bekijken, vind ik zelf ook wel leuk, niet groot, maar je kan je benen even strekken. ook heb je daar een floating toilet ( leuk voor een foto, maar hou de deur gesloten, vond het wat stinken ( eufemisme ) en volgens mij helpt een tree cola, vooraf, ook niet meer om diarree te voorkomen ).

Nu moet je even helpen over de noord oost Viet nam route.
Kan het niet meer terug vinden, sorry, zou je me weer even op weg kunnen helpen en dan ga ik er meteen achter aan.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

En toch …vanuit mijn baan (doktersass.) heb ik de ervaring dat cola en chips eten helpt!

NOOR_OOST VIETNAM/ met de bus indien mogelijk!??

Dag I Vertrek Hanoi-Ba Be meren
Dag 2+ 3 Cao Bang-Ban Gioc
Dag 4 Cai Rong
Dag 5+6 Quan Lan eiland

We kunnen eventueel een dag langer ergens verbblijven.
Vervoer: Bus indien dit mogelijk is.

Ben benieuwd naar jouw reactie!

Groeten
Annelies

Hoi Annelies,

Over de cola was geen kritiek of zo, maar wou even aangeven op deze manier dat het gewoon een smerige bedoeling is dat toilet.
wij drinken ook de cola per dag, alleen de chips niet.

wij snacken daar van die kleine gedroogde, gezoute visjes, hartstikke lekker.

gr.
Ton.