Vietnam kletstopic

Had ik al verteld dat wij, mijn maatje Bert en ik, volgende week donderdag in het vliegtuig zitten?
Nog 10 nachtjes!!!

Jaloers! :smiley: Heel veel plezier met aftellen! :wink:

Groetjes, Anne

Stond NU.nl, wat moeten we daar nu weer mee?

Vietnam vraagt hulp WHO bij bestrijding mysterieuze ziekte

Laatste update: 20 april 2012 21:05 infoBekijk op de kaart.

HANOI - Vietnam heeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het Amerikaanse Centrum voor Ziektebestrijding (CDC) om hulp gevraagd bij het bestrijden van een mysterieuze ziekte.

Foto: ANP

Tot dusver zijn negentien mensen aan de ziekte bezweken en 171 anderen ziek geworden in een arm gedeelte van de provincie Quang Ngai, aldus een regeringsfunctionaris.

Vooral kinderen en jonge volwassenen zijn tot dusver aan de ziekte ten prooi gevallen. De initiële symptomen zijn hoge koorts, een gebrek aan eetlust en uitslag op handen en voeten. Bij patiënten die niet snel worden behandeld kunnen leverproblemen ontstaan en kunnen meerdere organen het uiteindelijk begeven.

Opnieuw ziek

Momenteel liggen er nog honderd mensen in het ziekenhuis, tien van hen verkeren in kritieke toestand. Bij mensen bij wie de symptomen vroeg worden opgemerkt slaat de behandeling meestal aan, aldus de autoriteiten. Evenwel zijn 29 mensen nadat ze genezen leken opnieuw ziek geworden.

Het Vietnamese ministerie van volksgezondheid heeft eerder deze maand een team naar het gebied gestuurd, maar dat slaagde er niet in de oorzaak van de ziekte te achterhalen. Daarom heeft Vietnam de WHO en het CDC ingeschakeld.

Een woordvoerder van de WHO zei dat de organisatie nog geen officieel verzoek van de Vietnamese regering heeft ontvangen. “We kunnen geen onderzoek instellen zonder een officieel verzoek”, zei de woordvoerder.

O hee, wat een naar bericht!

Voor reizigers naar Vietnam: voel je je niet helemaal prettig hierbij, de getroffen gebieden vermijden? Er wordt op de site van het Ministerie van Buitenlandse zaken op dit moment geen negatief reisadvies gegeven (www.minbuza.nl). Op de site van het LCR wordt ook niet afgeraden te reizen naar Vietnam, maar vanwege Hand Voet en Mondziekte goede hoest- en toilethygiëne te hanteren (www.lcr.nl).

Komende dagen deze sites ook in de gaten houden?

Groetjes, Anne

Had zelf inderdaad ook al naar reisadviezen gekeken. Maandag ben ik nog even bij Meditel, zal navragen of er al iets bekend is.

Nog 42 uur
>>>

Aftellen geblazen! Alvast een hele fijne reis gewenst Roosje!

Groetjes, Anne

voorpret

Wil voor de vierde keer op rij Azie voor 14 dagen gaan bezoeken. Na Nepal, Cambodja, Noord Thailand is nu Vietnam aan de beurt.
In kader van de voorpret zal dus ook het forum wereldwijzer Vietnam de komende 275 dagen regelmatig door mij afgestroopt worden op nieuwtjes.
Alle tijd, eind februari 2013 is nog ver weg. Veel staat nog niet vast.
Kiezen tussen noord, midden en zuid? of toch alle drie in 14 dagen proppen is een van mijn startvragen, waarbij “gewoon een langere tijd boeken” helaas geen optie is. Ik reis alleen, heb slechts korte tijd, maar wil toch de rust houden om van dingen werkelijk te genieten ipv in het voorbijgaan even te spotten.
Wat zou jij doen?

Paul

Woj zijn momenteel onderweg in 19 dagen, beetje van alles, maar proberen niet te veel te doen. Zijn mensen tegsn gekomsn die ‘alles’ in 9 dagen doen: Hanoi, Hoi An en Saigon. Als je beseft dat je gewoon zult moeten kiszen, dan komt het helemaal goed!

Veel plezier alvast, de voorpret is ook leuk!

Hoi Paul,

Voorpret is inderdaad leuk! Ikzelf zou met 14 dagen kiezen voor of noord en centraal Vietnam (met misschien een binnenlandse vlucht) of zuid en centraal Vietnam. Vietnam is an sich in drie weken te bereizen, maar dan moet je wel snel van hot naar her. Het ligt er denk ik ook een beetje aan waar je zelf van houdt. Zoals Britt ook aangeeft, is t een kwestie van kiezen :wink:

Ik hoop dat we je de komende 274 dagen nog van voldoende informatie kunnen voorzien en je voorpret aanzienlijk kunnen verhogen! :wink:

Groetjes, Anne

Beste Britttt en Anne-Jitske.
Dank voor reactie, en je bevestigt mijn twijfels helemaal. En terecht dat het een keuze blijft. Van een luxe-vraag in dit geval.
Er is gelukkig veel te vinden en te lezen. Op dit forum en op internet in het algemeen.
Weten wat je niet wilt is het begin. Veel reizen en niets zien is het eerste wat ik niet van plan ben.
Verder heb ik weinig weinig met strand. Mag graag mensen ontmoeten, en mij verbazen in wat voor bijzonderheden een voor mij onbekend land aan rijkdom heeft. De mensen, de cultuur, de eigenaardigheden, de trots. Verder geen echter trekker. ben op vakantie lui, en meer een genieter :vak01:

Hoi Paul,

Op vakantie mag je ook lui zijn toch? :smiley:

Mensen ontmoeten in Vietnam is niet zo’n probleem, is mijn ervaring. Ik heb zelf ook helemaal die instelling en wil altijd een soort van ‘inburgeren’ en zoveel mogelijk te weten te komen van de mensen en cultuur van een land. Ik zit een beetje te denken waar je dat het best kunt doen, maar ik heb eigenlijk overal wel veel contact kunnen krijgen met de lokale bevolking (behalve Halong Bay, maar dat is vooral heel mooi). Soms met handen en voeten of een schriftje met pen gecommuniceerd, maar dat is zo leuk! Vietnam is echt een geschikt land als je je wilt laten verrassen door andere gewoonten dan die wij kennen! :smiley:

Groetjes, Anne

Vandaag ook maar de ticket geboekt voor 16 dagen vietnam in februari. heen naar hanoi, terug vanaf Ho Chi Min. Heb mij dus al vastgelegd voor een richting, start en eindpunt.
De gunstige prijs 715 incl alle kosten bij hebben mij overgehaald gecombineerd met de aaneengesloten reisduur. Er was ook nog 20 euro extra korting met pinksteren.

Voor alles wat in die ruim twee weken zal gebeuren heb ik nog wel even de tijd: 269 dagen.

Hallo p,

Mooie prijs en slim om zo een extra binnenlandse vlucht te vermijden.

Ik eigenlijk wel benieuwd via welke route, maatschappij, site en het aantal stops en overstaptijd; misschien dat andere mensen hier ook iets aan hebben.

ik denk wel dat je weet dat in 2013 TET in februari valt; wil je dus nog ergens een binnenlandse vlucht houd dat dan ook even in de gaten ( beschikbaarheid en prijs ).

Ik wens je de momende tijd nog veel plezier toe met het uitvogelen van je lokaties en route.

gr.
Ton.

ps.

Misschien het antwoord te zetten op het reiscafe als nieuw topic, wordt volgens mij meer gelezen?

1 like

Beste Ton,

Heb gedaan wat je vroeg, en prettig om te horen dat het inderdaad een goede deal lijkt. Het is immers mijn eerste reis naar Vietnam. (en voorlopig de laatste keer, want er staan nog veel landen op mijn shortlist om te bereizen)

groeten Paul

ik ga op 17-7-2012
tot 15-10-2012
ik wil meer wie heeft er tips ff naar cambodja en weer terug voor 3 maanden wie het weet moet het zeggen oike :cheer:

Eindelijk is het dan zover
 Morgen om deze tijd zal ik waarschijnlijk wel voor de eerste rondlopen in HCMC.

Ton, en ieder ander die mij van de nodige tips en antwoorden hebben voorzien, bedankt! :chin:

Nog maar 3 weken, 1 nachtje en een uurtje of 3, dan zitten we in het vliegtuig!

Hallo Lydiam,

Beetjel jaloers.

Moet nog 993 uur werken om op 22-12 naar Viet Nam te gaan.

Wens je en fijne vakantie toe.

gr.
Ton.

ik ga voor 3maanden naar vietnam maar wil langer blijven wie heeft er tips naar cambodja er weer terug voor 3maanden of gaat dat niet of meer tip znel 18-07- ben ik er