Vietnam kletstopic

Er zullen op dit moment best wat mede Vietnamreizigers naar Vietnam gaan. Voor iedereen die gaat: een hele fijne reis en een heel fijn oud en nieuw in Vietnam!!!

Groetjes, Anne

Vermits dat dit het Vietnam forum is zal ik het niet hebben over 1x raden juist …
Zag vannacht een documentaire op traveltv het ging over de Cu Chi tunnels,dat heb ik een paar jaar geleden nog bezocht toen ik verbleef in Ho chi minh city.We hadden toen een toer geboekt.We werden met een pick up naar deze beroemde tunnelgangen vervoerd,nadien hebben we ook de War Remnants museum bezocht.Wat me bij bleef toen waren de verschrikkelijke foto’s van Napalm en oorlogslachtoffers die aan de muur opgehangen waren,kreeg een krop in de keel van al dat leed.
groetjes georgessiam.

wij gaan de 9 januari 2012 de lucht in richting Saigon voor 1 lange maand. Twee zussen die vietnam willen bezoeken. We gaan van zuid naar noord en gaan in Hanoi na een maand genieten (hopen we) weer richting Amsterdam.
Denken jullie dat het weer goed is?
Dieneke en Hadri

Nog 71 dagen en dan zijn wij er weer!
We starten in Hanoi, gaan vervolgens een achtdaagse trip langs de noord-oost grens van Vietnam/China, komen terug in HAnoi en gaan dan richting Hue met trein of vliegtuig om vervolgens na 3 weken vanuit Hanoi weer terug te gaan naar NL.
We hebben er ongelooflijk veel zin.

Kan ik me helemaal voorstellen! Aftellen geblazen dus! :slight_smile: Geniet van de voorpret!

Groetjes, Anne

Hier nog 81 dagen voor vertrek, maar in de tussentijd genoeg te doen, Vietnam wordt namelijk onze huwelijksreisbestemming! :wub:

Helaas hebben we maar 21 dagen tijd, dus keuzes maken in welke plaatsen wel en niet. Liever ergens echt geweest, dan overal langs geraced.

Wat vonden jullie van Hue en Hoi An? En nog een aanrader voor paar daagjes strand (weg van Russen en soortgelijke taferelen…)

Zin in! :cheer:

Hoi Britt,

Hue zeer de moeite waard, tochtje maken over de perfumeriver naar één van de mooie pagodes, de verboden stad en de markt, net over de brug rechts.
Hoi An zou ik lekker naar het strand gaan, wij lieten ons brengen en halen door een paar dames op de brommer! Slenteren over de grote markt en natuurlijk kleding laten maken voor weinig. Daarnaast is er op historisch gebied ook genoeg te zien, wij zijn er in 2008 geweest. Ik heb wel begrepen dat de commercie behoorlijk heeft toegeslagen.
Leuk dat je ook heen gaat, wij nog 62 dagen wachten!

gr.

René

O! Gefeliciteerd! Wordt een super huwelijsreis!

Ik vond Hué, het oude centrum en een DMZ tour (de oorlog zien door de ogen van de Vietnamezen) zeer de moeite waard. En Hoi An is 1 van mijn favorieten. Heel sfeervol oud stadje waar je kleding op maat kunt laten maken. En er is ook een mooi strand, ietsje weg van het stadje, maar je kunt er op bijvoorbeeld de fiets naartoe.

Heel veel succes en plezier met alle voorbereidingen!

Groetjes, Anne

Dank jullie voor de tips en felicitatie! :slight_smile:

Vol van indrukken zijn wij eergisteren weer heelhuids teruggekeerd in dit koude kikkerlandje. Wij zijn in totaal 22 dagen in Vietnam geweest. Het land en de inwoners hebben een onuitwisbare indruk op ons gemaakt. Daar waar wij in eerste instantie zoiets hadden van wat moet ik eigenlijk in Vietnam zijn wij zeer enthousiast terug gekomen. Wij willen bij deze nog iedereen bedanken die ons bij de voorbereiiding van onze reis met raad en daad hebben bijgestaan op dit forum. Wij hebben de vele informatie als zeer waardevol beschouwd. Nogmaals dank hiervoor. Wij zullen daar waar mogelijk ook informatie uitwisselen aan mensen die ook naar Vietnam op vakantie gaan.

groeten van cor en wilna:wereld:>>>:zon02:

Wat leuk om te horen, krijg steeds meer zin!

Nu bezig met nog wat gepuzzel: ontdekte een alternatief voor Sapa (gewoonweg geen tijd om in het programma te passen), maar dat gooit wel ons hele idee op z’n kop… Hoe doen jullie dat met niets vast leggen, maar wel op de een of andere manier alles zien wat je wilt zien? Ons idee was wel een soort route/planning te maken en daar te zien of het lukt.

Hoi Britt,

Ik had inderdaad helemaal niets ingepland, alleen de vlucht en een hotel voor de eerste paar nachten geregeld. En de Lonely Planet gelezen, om al wel een beetje te kijken waar ik naartoe zou willen gaan. Ik heb alles om mijn dooie gemakje gedaan en wilde ik ergens langer blijven of juist meteen weer weg, dan deed ik dat gewoon. Maar goed, ik had ook twee maanden om alles op mijn dooie akkertje te doen.

Met 21 dagen zou ik toch een beetje een route bedenken, in ieder geval van dingen die je per se wilt zien. Dit omdat Vietnam zo’n groot land is. Als je verder niet veel van tevoren vast legt en ter plekke regelt, kun je altijd nog bepalen of je ergens niet of juist heel graag naartoe wilt, want je doet tijdens je reis ook informatie op. Dit ter plekke regelen gaat heel makkelijk: je loopt gewoon 1 van de vele tourbureautjes in Vietnam binnen en vaak kun je ook bij je hotel alles regelen.

Bovenstaande ligt ook een beetje aan de tijd waarin jullie gaan. De maanden juli en rond Tet is het wel handig om bijv een trein naar Sapa van tevoren te boeken of binnenlandse vluchten.

@Corenwilna: wat leuk om jullie ervaring terug te lezen en te vernemen dat jullie ook tips willen geven! Geniet nog even na hè? Ik weet dat ik nog zo’n anderhalve maand na terugkomst in een soort roes verkeerde :wink:

Groetjes, Anne

Dat zijn we ook aan het doen, met het idee dat we altijd wat kunnen schrappen om het rustiger aan te doen. Grootste deel gaan we per trein doen, misschien stuk van Hue - Hoi An met Hue Riders o.i.d. Zien daar wel :wink:

Lijkt me heerlijk, 2 maanden erover kunnen doen. Helaas kan mijn vriend niet zo lang wegblijven van zijn werk. Ach, ik mag niet klagen: in december/januari gaan we misschien nog 4 weken ergens reizen (nog iemand tips buiten Azie :wereld:)

Wat heeft iedereen hier ertoe gezet naar Vietnam te reizen? Wat trekt je aan? Ik krijg namelijk zoveel verbaasde gezichten als ik zeg dat dit onze huwelijksreis bestemming is. Nog meer mensen die soortgelijke reacties krijgen?

Hallo Britt,

Even snel rekenen, 24-2 + 81 dagen is half mei, dat jullie naar Viet Nam gaan.

Goede periode voor noord en Centraal, Zuiden kan het af en toe wat regenen.

Om op je vraag te komen.

Wij gaan al vanaf begin 2000 naar Viet Nam en nu voor de 14 keer ( voor werk en om de tourist uit te hangen).
Hebben afgelopen weekend weer geboekt van 22/12 t/m 15/1 2013.

Ik krijg ook dezelfde vragen waarom elke keer naar Viet Nam.
Ik geef elke keer maar hetzelfde antwoord.

Leuke vriendelijke mensen, natuur, strand, bergen, lekker eten, zon, cultuur, geschiedenis, mooie hotels voor schappelijke prijzen enz.

Ik heb ook vrienden meegekregen om mee te gaan en deze willen weer terug.

De eerste keer was het dat ik al 2x in Thailand was geweest en de vrouw in Indonesie voor we elkaar kenden.

Na Griekenland en Turkije hadden we dat ook gehad.
Na omzwervingen in Afrika besloten we naar Azië te gaan.
Dus geen Thailand of Indonesië, toen werd het Viet Nam met Fox ( beste van Vietnam 21 dagen individueel ).

De gids toen zijn we het jaar erop tegengekomen en zijn er nog mee bevriend en bezoeken elk jaar zijn ouders.

Nu even over bruiloften
Er is in Hanoi een tempel aan het meer waar veel bruidsparen zich laten fotograferen, ben de naam vergeten; iemand?

Misschien voor Saigon.
In Hotel Continental is het bijna elk weekend raak en kan je een bruiloft zien vanaf de bar op de eerste verdieping.

Laat het hier even bij, maar voor verdere vragen laat het maar weten

gr.
Ton.

Dank Ton! Klopt: 12 mei trouwen we, 14 mei zitten we in het vliegtuig. Vooralsnog 3 nachten Hanoi (beetje bijkomen van trouwdag en vliegreis) en dan 2 dagen naar Mai Chau (net vastgelegd, wil perse niet een homestay als lastige eter…).

Beetje regen kunnen we hebben, koud zal het nergens zijn als ik het goed heb begrepen. Leuk idee van die bruiloften. Heb nog zitten denken om onze kleding mee te nemen en daar aan te trekken en foto’s te maken, maar dan zeul ik een hele vakantie met een jurk (die nog vies is dan, hihi).

Dat lijkt me inderdaad niet zo handig, hihi. Ik weet nog hoe vies mijn jurk was ((oké, nog geen twee jaar geleden :wink: ).

O, misschien kunnen jullie galakleding laten maken in Hoi An (of HCMC) en dan mooi op de foto, hihi!

Ik ben zelf even aan het puzzelen geweest naar welk land ik toe wilde. Ik had dus twee maanden en wilde een land goed leren kennen en niet zozeer landen ‘hoppen’. Vietnam leek mij nu echt een land met een totaal andere cultuur dan de onze en daar wilde ik me weleens in vertoeven en met een geschiedenis waar ik veel van dacht te kunnen leren (wat ook zo is geweest). Ook leek het me heel mooi als ik alle foto’s zo bekeek.

Wat is jouw reden? :wink:

Groetjes, Anne

Hallo Britt,

Ik weet natuurlijk wat je maten zijn en je lengte; denk dat dit het belangrijkste is.
Maar je kan natuurlijk ook kleding huren voor een fotoreportage wanneer je dat zou willen.

Zo hoef je niets mee te sjouwen.
Wanneer je in Saigon zoiets wilt regelen ( huren kleding en foto’s ) kan ik dit wel voor je regelen, is geen probleem. Wat het kost weet ik niet maar dat laat ik ter zijner tijd dan weten en dan kun je nog beslissen of je dit wilt.

gr.
Ton.

He Anne en Ton,

Wat een super leuke suggestie van jullie, daar ga ik als we daar zijn naar kijken. Lijkt me super om ook van de reis een mooie herinnering te hebben :slight_smile:

Nog 4 weken en dan zitten we in het vliegtuig, klaar om op te stijgen en te beginnen aan onze vlucht richting Hanoi. Zin in!

Kan ik me helemaal voorstellen! Veel plezier met de voorpret! :slight_smile:

Groetjes, Anne