Verloting: Win het boek "Miss yellow hair, hello!"

Mijn droomreis is helemaal in vervulling gegaan. Ik ben blijven wonen in Gran canaria. Na eerst 9 keer er op verlof te zijn geweest.Woon nu in het pitoreske Santa Lucia pueblo,in de bergen dus. Vriendelijke mensen, en een levensstijl die nooit verveeld. Woon nu 1 jaar hier en heb me nog nooit bedacht.

Momenteel ben ik mijn droomreis aan het maken, letterlijk mijn droomreis want mijn dromen komen werkelijk elke dag uit. Nu vandaag de dag zit ik in Bali Indonesië en mag ik eindelijk met dolfijnen werken, iets waar ik altijd van gedroomd heb. Het is hier allemaal zo puur, het lijkt wel of Nederland stil staat. De natuur is hier gratis en van iedereen, gister ben ik naar een waterval gegaan van 200 meter hoog hier heb ik uren zitten te genieten. Het is hier zo groen, zo puur en iedereen maakt hier zoveel plezier. Ik heb nu nog 5 maanden voor me en hopelijk mag ik nog veel mooie pure dingen meemaken.
Ook drink ik nu uit een verse kokosnoot uit de boom, is dat niet gek?! Nog zoveel te leren en nog zo veel te genieten en ik ben pas 19 jaar oud. Op naar vele andere reizen maar Eerst Sumatra, Borneo en Maleisie na mijn dolfijnenavontuur. ‘‘One day your life will flash before your eyes, make sure it’s worth watching’’ ‘‘Don’t be afraid to close your eyes and dream. Don’t be nervous to open your eyes and create those dreams in reality’’

• Updated - - -

Momenteel ben ik mijn droomreis aan het maken, letterlijk mijn droomreis want mijn dromen komen werkelijk elke dag uit. Nu vandaag de dag zit ik in Bali Indonesië en mag ik eindelijk met dolfijnen werken, iets waar ik altijd van gedroomd heb. Het is hier allemaal zo puur, het lijkt wel of Nederland stil staat. De natuur is hier gratis en van iedereen, gister ben ik naar een waterval gegaan van 200 meter hoog hier heb ik uren zitten te genieten. Het is hier zo groen, zo puur en iedereen maakt hier zoveel plezier. Ik heb nu nog 5 maanden voor me en hopelijk mag ik nog veel mooie pure dingen meemaken.
Ook drink ik nu uit een verse kokosnoot uit de boom, is dat niet gek?! Nog zoveel te leren en nog zo veel te genieten en ik ben pas 19 jaar oud. Op naar vele andere reizen maar Eerst Sumatra, Borneo en Maleisie na mijn dolfijnenavontuur. ‘‘One day your life will flash before your eyes, make sure it’s worth watching’’ ‘‘Don’t be afraid to close your eyes and dream. Don’t be nervous to open your eyes and create those dreams in reality’’

Mijn droomreis is een reis waarvan de bestemming niet het belangrijkste is, maar de mensen die ik ontmoet! :hippie:

Johan Verminnen vat mijn droomreis perfect samen :

Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik

Ik wil een zonsopgang in Afrika
de capuera dansen in Bahia
tequila drinken in New Mexico
en capeirinha in Rio
of met een zeilboot naar het Paaseiland
met een vliegtuig landen op het strand
van Brel zijn mooie Iles Marquises
in plaats van thuis te zitten kniezen

Ik wil de zon zien ondergaan in Cusco
de tango dansen in Buenos Aires
de blues van Memphis tot in New Orleans
oh ik zou zo graag de wereld zien
ik wil de fado horen van Rodriguez
en de bouzouki van Dalares
of Piazzola zijn bandoneon
horen klinken als de avond komt

Er zit een regenjas
met mij op een terras
toch doet zo’n regenjas
dromen dat het zomer was

Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik
Ik wil de wereld zien

Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil zo graag de wereld zien

De oevers van de Saint-Laurent misschien
opdat Charlebois met mij in Quebec
de bloemen eens stevig buiten zet
met Nougaro wil ik naar Toulouse
in een jazzclub luisteren naar blues
of dwepen met Michel Jonasz
alsof de Schelde hier de Seine was

Ik wil de zon zien ondergaan in Cusco
de tango dansen in Buenos Aires
de blues van Memphis tot in New Orleans
oh ik zou zo graag de wereld zien
ik wil de fado horen van Rodriguez
en de bouzouki van Dalares
of Piazzola zijn bandoneon
horen klinken als de avond komt

Er zit een regenjas
met mij op een terras
toch doet zo’n regenjas
dromen dat het zomer was

Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik
Ik wil de wereld zien

Oei, dat is een moeilijke vraag!
Naar India, cultuur, prachtige mensen, geuren niet te vergeten…Australie, bizarre natuur, vrijheid, aboriginals…Hong Kong, klassieke tempels tussen super moderne gebouwen…Alaska, gletsjers, ijsberen, hondensleeen, prachtig landschap…Namibie, zandduinen, nomadenvolken, flora en fauna…Argentinie, vulkanen, bergen, wandelen van hut naar hut, ijsbergen…Daar kan je toch geen keuze uit maken? Wij willen al deze landen (en hopelijk nog veel meer :)) nog aandoen, maar tot die tijd zullen we het moeten doen met dromen, surfen op internet en lezen…

Groet,
EvenFlow

Mijn droomreis is een reis waarbij ik onvergetelijke ervaringen op doe, waarbij ik mijn grenzen verleg en mijn ‘angsten’ aan durf te gaan, waarbij ik denk ‘waar ben ik aan begonnen?’, maar er achteraf mooie herinneringen (en lessen) aan over houdt.
Mijn droomreis is niet gebonden aan één land, maar wat ik er als persoon mee doormaak :zon02:

Ik woon in Costa Rica en dus zou je verwachten dat ik me al in mijn droomreis bevind. Ja dat is waar!, Maar als ik reis zou gaan dan:
Mijn droomreis zou naar het zuiden van Colombia gaan. Vanuit de hoofdstad Bogota naar Pasto vliegen en dan doorrijden naar Laguna de la Cocha. Het is het op een na grootste meer van Zuid Amerika, hoog gelegen in de bergen. Er is daar een klein hotelletje, vlak aan het meer, waar 's avonds in de woonkamer een open haard vuur er voor zorgt dat de temperatuur er aangenaam is, het glaasje wijn extra lekker smaakt. Het restaurant biedt een keur aan forel-gerechten. En als je naar bed gaat, onder een dik donzen dekbed, ligt een warme kruik aan je voeteneinde. Ooit waren de eigenaren Zwitsers, en die wisten 's morgens een heerlijk ontbijt op tafel te toveren met eigen gebakken brood, eigen gemaakte jam van aardbeien en bramen uit de streek, een gekookt eitje, vruchtensappen en natuurlijk echte Colombiaanse koffie. Overdag kun je er eindeloze wandelingen maken in de omgeving, waar eenvoudige boerderijtjes staan. De bewoners van die streek hebben een ruana om, een wollen doek, waar je je hoofd doorsteekt en die lekker warm houdt. Je kunt forellen gaan vangen in een van de beekjes of op het meer zelf.
Daarna zou ik Popayan bezoeken, een stad waar je kunt logeren in een hotel, nog helemaal in oude koloniale Spaanse stijl. Het is een rechthoekig gebouw met in het midden een patio tuin. Galerijen met prachtige mozaiek vloeren hebben uitzicht op deze tuin en leiden naar de kamers. Nabij Popayan is een beroemde kerk, gebouwd tussen de bergen in.
Kreupele mensen komen op karretjes en met krukken om daar te bidden, om er vervolgens genezen weer vandaan te komen. Er staan allemaal achtergelaten krukken en armetierige karretjes bij de ingang.
Voor mij geen Bali of Egypte dus, maar wel naar deze zo onbekende prachtige streek, het departement Nariño, in het zuiden van Colombia.

Mijn droomreis is om terug te gaan naar de Falkland eilanden. 3 weken genieten van alle het moois dat deze onbekende eilandengroep te bieden heeft. 5 soorten pinguïns, zeeolifanten, veel bijzondere vogelsoorten en een supervriendelijke bevolking.

Wij willen 2015 graag naar Papua New Guinea en New Guinea, beide kanten dus. Lijkt ons helemaal geweldig. We zijn ons al aan het orienteren. Moch iemand dit lezen en goeie tips/ideeen voor ons hebben horen e dat graag.
groetjes
Cain

Mijn droomreis is: Met mijn man en de hond met de auto door frankrijk en spanje naar portugal op ons gemak te trekken.
Van te voren van mensen of in boeken te lezen wat de mooiste plekjes onderweg zijn en waar de fijnste hotels staan waar je ook met de hond kunt zijn.
Misschien gaat het volgend voorjaar wel gebeuren.

[quote="“Wereldwijzer Reisforums, post:1, topic:139084"”]

We mogen van Iris Hannema op Wereldwijzer 10x haar boek “Miss yellow hair, hello!” weggeven!

Meedoen is eenvoudig: vertel hieronder wat jouw droomreis is. Je kunt meedoen t/m 30 april 2014.

[/quote]

Mijn droomreis is een rondreis door China. Het land van de draak met zijn eeuwenoude cultuur, tradities en geweldige natuurschoon.
Het zou een reis zijn van Noord naar Zuid China.
Met alle hoogtepunten van oa. Beijing, Xian, Gullin, Shanghai, Hongkong, het Karstgebergte, Shaolin-kloosters…en zoveel meer.
Daarna een paar dagen relaxen in een luxe resort aan de Zuid-Chinese Zee.
En tot slot zou ik nog een paar dagen in Hongkong willen blijven.

Via Wereldwijzer app

Mijn droomreis is om een lange reis te maken te voet, per fiets of per motor door Azië. Heerlijk alles zelf beleven, en niet afhankelijk zijn van anderen. Om op deze manier zoveel mogelijk te zien en het grote avontuur aan te gaan.

Terug naar Groenland en opnieuw met volle bepakking de natuur in, heerlijk wandelen in het ruige Groenlandse landschap.
En dan samen met mijn Malinese partner naar Australië om al backpackend zijn droom te realiseren.

mijn droomreis is naar Jamaica gaan voor minstens drie maanden , en nog 3 jaar dan ben ik uitgewerkt , dus…

Mijn droomreis is een wereldreis maken, zoveel mogelijk zien, doen en ervaren. Mijn plan is om dit ook te gaan doen zodra ik klaar ben met mijn opleiding en geld heb gespaard.

Ik ben de afgelopen 2 jaar bezig geweest om van 2 verschillende soorten kanker af te komen, bijkomstig ongemak is dat je helemaal geen energie over hebt om ook maar iets te ondernemen, heb vorige week weer voor het eerst met m’n rugzag een “dagwandeling” gedaan… En dat ging super goed!!!

an eerdaags weer eens een meerdaagse proberen :wink: met tent, prutstelletje en de hele herkensnest :wink:

Mijn droomreis al gemaakt, Papua de Baliem vallei en Raya Ampat.
Mooier gaat het niet worden.

Mijn droomreis is naar Costa Rica, lijkt me geweldig

Via Wereldwijzer app

Mijn ultieme DROOMREIS :kampioen: gaat dus werkelijkheid worden: VANAF ZOMER 2015 ga ik 3 - 4 jaar de wereld rondzeilen, een kleine 60.000 km (35.000 nm)! Al heel lang gespaard, net het jacht gekocht en nu aan het voorbereiden. Via Engeland > Portugal > Can. eilanden > Kaap V > Cariben > San Blas > Panamakanaal > Galapagos > Polynesië > tig andere Pacific paradijsjes > (Nieuw Zeeland?) > Australië > Nieuw Guinea > Indonesië > Maleisië > Thailand > Andaman > Sri Lanka > Malediven > (Rode Zee > Méditerranée?? of vanwege de piraten om via) > Seychellen > Madagaskar > Zuid Afrika > Namibië > Brazilië > Suriname > Cariben (oh wat naar, alweer de Cariben:wereld:) > Bahama’s > Azoren > huis. **Wereldreizigster Iris mag mee **- desnoods alleen haar boek! Andere wereldreizigers zijn ook welkom! Net als tips voor deze ‘DREAM THAT COMES TRUE’…

*Borders? I have never seen one.
       But I have heard they exist in the minds of some people.
                               -Thor Heyerdahl *-

x