Reisgenoot/hippie gezocht; met oud busje door Europa (en verder?!) zwerven

Hallo!

Ik ben op zoek naar een gezellige, gekke en relaxte reisgenoten met veel humor om europa (en misschien ook verder richting oosten naar rusland/turkije/etc) te verkennen in een oldtimer busje (ben er druk naar op zoek). Ik ben een meid van 29 jaar en zeg mn baan en kamer op om eind april-begin mei te vertrekken voor een reis zonder einddatum.

Sleutelwoorden: wildkamperen, avontuur (!!), niet plannen - gewoon rijden, natuur & cultuur, chillen, spiritueel, zwemmen, muziek, veel lachen, overal voor in zijn, low-budget, zo lang mogelijk wegblijven, festivals

Wat ik tot nu toe had bedacht is om eerst naar Engeland/Schotland/Ierland te gaan, om daarna eind juni naar Oerol te gaan op Terschelling en daarna te vertrekken richting Scandinavie. Daarna staat alles nog open, opties zijn; oost-europa, zuid-europa, richting azie.

Iemand zin om (een deel) mee te gaan? Leeftijd is niet zo belangrijk, levensinstelling destemeer :zon02:

mmmmh klinkt aantrekkelijk !!! Wanneer zoek je te vertrekken ???

Hoi Toontje!

Richting Engeland/Schotland/Ierland zal zo rond half/eind april zijn tot óf eind mei óf half juni. Tis maar net hoe het loopt, eind mei is er nog een leuk festival (in NL) waar het me ook leuk lijkt om mee te gaan.

En begin juli (na Oerol) vertrek ik weer richting…

Dat klinkt echt geweldig!!! :cheer:
ik ben een meid van 22, en denk er aan om er even tussenuit te gaan qua school.
misschien dat ik mee kan na je trip naar GB, alhoewel ik ook heel graag naar ierland wil…
voeg je me toe op msn?? dan kunnen we het er over hebben
mania_vip@hotmail.com

heey lijkt me leuk om mee te gaan wat me zeker aanspreekt is geen einddatum

Hai Miedemaa en rest hier, ik was van plan eind december 2010 weer op tour te gaan richting ibiza spanje gibraltar met mijn caravanetje en dj gear erin enzo voorts. maar er kwam toch meer bij kijken,

Lijkt me leuk om met anderen te avonturen want ik heb ook erg leuke plekjes gezien in zuid engeland waar zelfs palmbomen zijn die ik het voorjaar wilde bezoeken. heb google earth er al op los gelaten.
maar ik weet niet hoe voorbereid je of jullie zijn want ik let wel op de centjes en op mijn veiligheid,
ik ben nu zo vrij als ik maar kan zijn maar dit komt omdat ik me goed georrienteerd en heb bijna alle handvaten heb op te gaan en staan alleen nog een goede kleine camper waarin ik het gevoel kan hebben dat ik daarin kan wonen. deze heb ik ook al gezien alleen motorisch moet deze in perfecte staat zijn en ik moet nog even wachten voordat ik hem voledig kan betalen. nu heb ik voor een jaar een goede auto kunnen lenen/huren.

ik ben al vaker gewoon gestopt om het avontuur te beleven vooral zonder eind datum … zo ben ik al een paar keer op aruba gestrand voor anderhalf tot twee jaar. ibiza en als ik in nederland weer wilde beginnen dan moest ik via een camping terug komen )

dus zomerseizoen op camping een plaatsje gekregen zodat ik weer langzaam terug de maatschappij in kon komen, ik heb al 4 keer mijn woning opgezegd van koop tot huur. mensen dachten dat ik gek was omdat het elke keer twee jaar duurde voordat ik weer een woning kreeg.

Dus nu 15 jaar verder of zo want ik was begin 20 dat ik voor het eerst anderhalf jaar op aruba vertoefd heb.

Heb ik geleerd dat het bijna altijd zo loopt of je gaat emigreren of je komt weer terug.
(want er zijn internationale regels met betrekking tot verzekeringen)
je moet verplicht verzekerd zijn en in een land staan ingeschreven.

Zo doe ik .
ik heb gezorgt voor een minimum bedrag wat ik nodig had.

= 700 euro.
**
DIT BETREFT PUUR DE TERUGREIS; ALS JE VERDER DAN 900 KM van nederland ben en drie weken overbruging —

/ TOL 230
/ BENZINE 190
/ GAs voor verwarming en koken 40
/ ETEN voor twee a drie weken 90
/ KLEDING en TELEFONIE nood 70
en CAMPING OVERNACHTING in iedergeval 5-6 overnachting van 10 tot 15 euro ong 90 euro incl toeristenbelasting.

Spreek uit ervaring dus kan je wel zien dat het beetje tegen viel dus had 700 nodig om terug te reizen en 700 om te gaan dat terug reizen heeft te maken als het niet goed gaat of als je in nederland moet zijn voor iets dus puur overbruging van tijd en afstand. ik ben nu in nederland maar eigenlijk op vakantie of zo iets dergelijks zoiets alsof ik nu in de supermarkt ben om inkopen te doen.*

ik heb een klein apartementje (eindelijk na 6 jaar weer).
na vier keer opnieuw een inboedel bij elkaar te sparen ben ik gaan opslaan nu betaal ik 150 euro meer voor appartmentje. nu hoef ik ook niet meer op camping seizoengeld te betalen van 600 a 700 euro,en gebruik ik het als soort opslag en tussenstation om de nieuwe trip weer te plannen onderhoud auto-bus caravan enzovoorts.

Heel belangerijk ik ben aan diversen zelfverdedigins sporten en verdedigings technieken gaan deelnemen.
nooit geen problemen gehad maar ben wel wijzer geworden in egypte waar ik een trip van 5000 kilometer door de woestijn heb meegekregen waar je ook soldaten met geweren tegen kwam.
de eerste keren nooit gedaan nu ben ik me er steeds meer mee bezig gaan houden ook al zou het tai chi zijn of stokken techniek het is maar dat ik er wel een beetje handig in ben. voor mijzelf gaf het een goed gevoel al ben ik er nog lang niet in voleerd.

nu heb ik een redelijk goede caravan van 600 a 700 euro.
deze wil ik gaan ik airbrushen of zo en camera’s in bouwen om er een ON Tour geval van te maken en mijn draaitafels en pa speakers er intregeren voor als er een feesie is of zo hahah.
(dit zal over een maandje of twee klaar zijn hoop ik moet er nog aan beginnen). maar komt omdat ik wel voor bereid wil zijn, ik weet dat omdat tijdens de vorige trips veel onodig leed is geweest en duur moest betalen omdat ik niet keek naar makelijke dingen zoals een stroom omvormer in auto van 8 naar 220 voor laptop in nood of als route planner of als weer voorspeller en google earth mooi programma om te kijken waar je heen wil gaan etc etc.

• Ik had een hele goede auto een amerikaanse chevy ambulance inclusief zwaailampen enzo.met airo een echt kachel en stroom maar moest ik verkopen omdat deze te veel in wegenbelasting en verzekering deed per maand. 350.

*Het gaat er om dat ik zo aan de 1600 euro per maand zat om te toeren nou dat kan ik niet lang volhouden zonder dat er extra kosten kwamen en dan moet je goedkope camping plaatsen of overnachtings plaatsen hebben.

Nu kan ik jaren lang als ik het voorzichtig doe bijna onafgesloten touren,
Het enige is nog een redelijk goed degelijk vervoermiddel waarbij ik niet in het buitenland voor kostenpost boven 500 kom want dat kan toch niet meer als twee keer gebeuren want dan ben ik verplicht een paar maandjes in nederland te blijven en een ander vervoer middel te zoeken.

maar je mijn handboek van voorbereidingen werden me tot vervelens toe toch noodzakelijk maar ik pluk er nu mijn vruchten van en kan zo maar elke keer maanden lang touren als ik er trek in heb.
in ieder geval groetjes en ik ben benieuwd hoe je prezieze verloop is en mocht je nog vragen hebben dan laat maar weten.
arjan

Hoi Miedemaa,

Fantastisch plan van je!
Zelf ben ik eind mei vorig jaar vertrokken. Auto ingepakt en vertrokken richting oosten. en daarna bijna heel Europa doorkruist. Enorm veel gezien ondertussen en regelmatig ergens voor enige tijd gewerkt om de broodnodige centen te verdienen, want die gaan hard hoor. Ook al reis je budget, maar een paar tientjes per dag is echt niks. Maar dat mag de pret niet drukken, het is geweldig om te doen!
Ik ben nu in Oostenrijk aan het werk en ga eind februari terug naar Nederland.

Veel succes, ik kan niet wachten om weer op pad te gaan.

Leon.

Hoi Mania,
Ik zal je zsm toevoegen! Sorry dat mn reactie wat langer heeft geduurd, erg druk gehad :slight_smile:

Vertel es wat over jezelf?

Hoi Leon, jij bent het gewoon al aan t doen. Super man. Fijn te horen dat het je goed bevalt. Ik kan niet wachten tot het zover is; nu zit ik nog in een andere wereld kantoorbaan, verplichtingen etc. Soms lijken mn plannen nog ver weg en onwerkelijk, maar dan bedenk ik me dat het nog maar een paar maandjes duurd! Enne, als je eind ferbuari weer terug bent misschien wil je dan of eind april wel mee of begin juli?

Hoi hoi,

Sorry, beetje late reactie, maar ik ben het inderdaad de afgelopen 9 maanden “al aan het doen”. Echt fantastisch hoor. Ik hou ervan om 's morgens niet te weten, waar ik 's avonds mijn ogen dicht doe. Het zien van verschillende landen en culturen is geweldig en Europa is zoooooo mooi en divers! Her en der een paar maandjes gewerkt en dan weer vlug op de kaart kijken welke richting ik nou weer eens op zal gaan.

Ik wil 100% zeker met je mee, maar … ik moet naar huis om een aantal dingen te regelen, anders was ik nog wel even weggebleven.

Maar wie weet, als je iets definitiefs weet, laat maar horen ([EMAIL=“leonk1@hotmail.com”]leonk1@hotmail.com).

Gr,
Leon.

@leon
Bedankt voor je reactie. Tja soms kun je er niet onderuit!

Hoe heb jij het geregeld met (ziekte/reis/auto)verzekeringen (onderweg/thuis) ed? Zelf heb ik weinig zin om me voor alles en nog wat in te dekken, maar er zijn vast zaken waar ik niet onderuit kom…

Hallo Miedemaa,

Bedankt voor je reactie! Je bericht had ik al gelezen, dit zijn de ideeen waar ik enthousiast van wordt :slight_smile: Wat jij doet (alles opzeggen) heb ik een paar jaar terug ook gedaan. Toen ben ik down under gegaan. Vorig jaar heb ik iemand van deze site geplukt en daar heb ik echt een toffe vakantie mee gehad. Nu ben ik weer op zoek naar iemand (of meerdere personen) die lekker avontuurlijk met mij europa in wil trekken… Hoe of wat precies? Dat laat ik op me af komen! Maar ik stap rustig bij je in het busje hoor :wink: Hoe staan je plannen er voor? Heb je al een busje geregeld?

Groetjes Flo

Hoi Floris, ik heb nog niet zoveel plannen gemaakt maar heb ook sterk het gevoel dat ik daar geen zin in heb ;-). Ik ga meer voor zo weinig mogelijk plannen haha.
Verder gaan de praktische voorbereidingen wel door. Mn eigen auto is net weer apk gekeurd en gaat zsm te koop. Zodra die verkocht is ga ik op zoek naar een leuk camper busje (ik dacht aan een volkswagen T3 ofzo). Eind maart mag ik dan mijn baan opzeggen (als ik idd een opzegtermijn van een maand heb, anders eind deze maand al lol2). Tja en verder orienteer ik me nog een beetje op verzekeringen ed, ookal wil ik dit echt minimaal. Gelukkig heb ik wel al gespaard, dus dat hoeft niet meer. Ach dan ben ik al bijna klaar om te gaan toch?

Goed bezig! Toen ik weg ging heb ik me uit het GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) laten schrijven, je bent dan niet meer verplicht om een (dure) Nederlandse ziektenkosten verzekering te hebben als je in het buitenland bent. Ik heb een goedkope ziektenkosten verzekering afgesloten voor een jaar(let wel, die dekt niet in Nederland!). Volgens mij heb ik nog geen € 300,- voor een jaar betaald. Precies weet ik het zo niet meer. Heb je je voorgenomen om wat mensen te ontmoeten die op je oproep reageren? Heb ik vorig jaar wel gedaan, voor je het weet zit je allerlei vakantie plannen te maken :wink: Een auto, busje of campertje is ook wel een geweldig vervoermiddel! Het brengt gewoon enorm veel vrijheid met zich mee… Maaru, in slaap vallen bij een na smeulend kampvuurtje ergens aan een meertje onder een fantastische sterrenhemel is dus ook wel wat voor jou? :slight_smile:
Greetz

Dit moet ik dus idd nog even uitzoeken. Een andere optie is ziektekosten met zorgtoeslag en dan een aanvullende verzekering. Maar dat is sowieso duurder als ik het zo bekijk.

Ik denk idd dat dat de volgende stap moet worden, had eigenlijk nog niet zo nagedacht over hoe nu verder…haha. Goed idee.

Haha, nou zo zie ik het idd voor me! Of aan de kust, ergens op de punt van een klif met fantastisch uitzicht!

Goed idee hè? :wink: Ik zou zeggen, je bent hier welkom :slight_smile: Ik sta er wel voor open om ervaringen uit te wisselen. Je bent echt wel stoere plannen aan het uitwerken! Daar wordt ik wel enthousiast van… Waar kom je eigenlijk vandaan? Je mag me ook mailen hoor. ([EMAIL=“cyberfloor@hotmail.com”]cyberfloor@hotmail.com)

Hoi Miedemaa,

Ik heb alles gewoon door laten lopen in Ned. Dus gewoon mijn standaard ziektekostenpakket, mijn autoverzekering en ik heb altijd al een doorlopende reisverzekering. Ik heb ook mijn eigen huis nog, dus heb mij niet uit laten schrijven en woon dus nog gewoon nog ‘op papier’ in Ned.

Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden mbt verzekeringen etc, maar dit was voor mij het beste.

Gr,
Leon

Super!!

Ik wil binnenkort ook lekker weg op die manier. Ik heb die droom al jaren en ik wil het nu echt gaan doen en ben er nu erg aan toe. Waar naartoe weet ik nog niet en ik weet ook niet voor hoe lang. Misschien gewoon alles lekker laten gebeuren. Go with the flow. Ik heb natuurlijk wel wat doelen. Zo wil ik voor een tijdje (kan kort, kan lang) leven in en met de ongerepte natuur zoals/met indianen, aboriginals, Maori’s of andere spirituele/natuurmensen, veel leren, groeien, veel ervaren, naar de essentie en net zoals jij beschrijft heel veel zien.
Zoals jij het allemaal beschrijft lijkt me super!!

Hoi daar!!

Ben zelf vorig jaar voor zaken vertrokken naar Sint Petersburg in Rusland. Is zo goed bevallen, dat ik er nu woon. Jullie zijn natuurlijk welkom!!!

Tevens heb ik een viertal jaren geleden een grote truck gekocht en deze als camper omgebouwd. Is echt ideaal. Voorzien van alle benodigdheden om in zomer (+38C) en winter (-47C) te kunnen kamperen. Is echt een aanrader om op deze manier rusland en verder oostwaarts te verkennen.
Ben dan ook al weer aan het plannen om eind juni richting oosten te gaan trekken. Mischien iets voor jouw/ jullie om dan aan te haken.

Overigens kan je altijd bij mij terecht voor tips en info omtrent visa/ verzekeringen voor oost europa.

Mijn mail is toin@dse.nl

Groetjes