Reisgenoot gezocht voor wereldreis ongeveer vanaf oktober 2009

Hey iedereen,

Ik ben 28 jaar en wil graag op wereldreis. Helaas kan ik mijn vrienden niet meenemen, omdat die of geen geld of geen tijd hebben. Daarom zoek ik naar een reisgenoot die samen met mij deze geweldige reis wil afleggen. Natuurlijk is het belangrijk dat het klikt, anders is de ervaring minder. Ik heb vorig jaar samen met een vriend 1 maand door Europa gereisd met de trein (zo’n Interrail pas gekocht) en in hostels gebleven. Het was echt fantastisch!

Ik dacht om bijvoorbeeld de transsiberie express te nemen naar Beying en van daar door naar Zuid-Oost Azie te reizen over land met bijvoorbeeld de trein, bus of eventueel als het niet anders kan enkele tickets(vliegtuig). Ik wilde daarna door naar Australie om bijvoorbeeld Sydney en Melbourne te zien en van daaruit richting Nieuw -Zeeland. Ik zou graag ook naar Zuid- Afrika willen. Ik weet dat ik veel wil doen met weinig budget, maar ik heb geen problemen om de trein, bus te nemen en in hostels te slapen of als het zelfs nog goedkoper en simpeler kan dan ben ik er voor. Ik wil onder de lokale bevolking zijn en echt proeven hoe het land in elkaar zit. Als het je wat lijkt, laat een bericht achter. Ik weet zelf nog niet zo goed hoe ik het moet aanpakken, maar alle tips zijn van harte welkom.

Groetjes,

Georgette

hee Georgette!
Zelf ben ik ook een beetje aan het rond kijken voor een leuke reis, beginnend in oktober.
Ook ik denk aan de transsiberia of mogolie express om vervolgens naar zuid oost azie te gaan en de cookeilands te bezoeken!
Ik begin nu ook met kijken, dus echte tips heb ik nog niet voor je!

groetjes!

Hey Monique,

IK heb gekeken hoeveel het kost met transsiberische express en het is goedkoper om meteen te vliegen naar bijvoorbeeld beijng of hong kong. Ik laat de express dus vallen. Ik ben naar Joho geweest en heb mij ingeschreven. Ook heb ik een lange vragenlijst ingevuld en wacht ik op een afspraak. Ik heb mijn route aangepast t.w. Zuid-Afrika, Kenia, Bangkok, Beijng, Shanghai, Gaungzhou, Hong Kong, Vietnam, Laos, Cambodja, Malaysia, Singapore, Indonesie, Bali, Melbourne, Sydney, Wellington, Auckland, Fiji, Cook island, Hawaii en eindstop Miami. Ik weet dat het veel is en misschien onrealistisch, maar daarom wil ik graag een afspraak. Dan wordt het besproken of het realistisch is qua budget. Ik wil 5 maanden weg en ipv oktober midden november vertrekken. Ik heb misschien voor drie maanden een buddy, maar ik zou voor de overige twee of alle 5 maanden nog een buddy willen. Ik zie het wel t.z.t. Wat wil jij precies doen?

haha jaa dat is wel heel veel in 5 maanden!
Ik weet het nog niet echt qua plannen. het lijkt mij gewoon wel leuk om die express te doen, miss india, vietnam, cambodja, indonesie en cookeilands. deze landen trekken mij.
Landen als miami op andere continenten zou ik ook graag heen willen maar ik kies er liever voor om even wat langer ergens te blijven, misschien nog wel vrijwilligerswerk ergens te doen!
Dan ga ik gewoon weer een ander jaar naar een ander continent.
Vorig jaar zat ik een half jaar in zuid afrika voor stage, toen nog even gereisd in zuid afrika, lesotho, swaziland en mozambique. echt een aanrader om daarheen te gaan!!

Hey Georgette!

Ik ben 23 en heb soortgelijke plannen. Ik zou in november op wereldreis vertrekken en ben op zoek naar reisgenootjes die zin hebben om een deel van de reis met mij mee te maken. De voorlopige route die ik zou volgen is in grote lijnen: India, Nepal, Thailand, Maleisië, Indonesië, Australië, Nieuw Zeeland, Zuid-Amerika (en als er nog geld overblijft, maar daar vrees ik voor, Afrika).
Voor India en Nepal heb ik hoogstwaarschijnlijk al iemand gevonden, dus zoek ik nog naar reisgenootjes voor vanaf ergens half december.
Ik heb zin om low budget rond te trekken en ben niet bang om af te wijken van de toeristische paden. Ik schrik er ook niet voor terug om in Australië even te werken mocht ik er tegen dan financieel niet zo goed meer voorstaan.

Mocht je interesse hebben of tips: laat gerust iets weten!

Groetjes,
Jessie

Wow Wat leuk dat je een half jaar in Zuid- Afrika bent gebleven. Ik kan helaas niet zo lang daar blijven. Ik wil ook vrijwilligerswerk of betaald werk doen. Ik wacht met veel ongeduld af op de afspraak volgende week zaterdag met een adviseur van Joho company. Dan weet ik of het haalbaar is qua budget, tijd en landen. Heb jij enkele tips waar ik in Zuid-Afrika echt naar toe moet gaan als ik daar een week zal blijven en waar ik goedkoop kan overnachten? Thanks!

Hai,

Weet jij al welke route jij wilt nemen? Wat overeenkomt met mij is : Thailand, Maleisië, Indonesië, Australië, Nieuw Zeeland, Afrika. Ik hoor graag van jou wat jouw precieze plannen zijn en waar jij bijvoorbeeld zou kunnen zijn midden december of zelfs de maanden erna. Precies als jij wil ik ook low budget reizen, omdat het niet anders kan en vind ik het ook niet erg om vrijwillegerswerk en/of betaald werk te doen in bijvoorbeeld australie om zo wat bij te verdienen. Ook het afwijken van toeristische paden is interessant. Tip: Ga eens naar Joho company, schrijf je in en laat je adviseren over je budget en de reis die jij wilt maken, evenals de periode waarin jij wilt gaan. Als jij enige tips heb hoor ik dat ook graag. Ik heb al een vriend die misschien mee wilt gaan voor de eerste drie maanden. Ik hoop niet dat je het erg vind, maar ik vroeg mij af van welk geslacht. Ben gewoon benieuwd. Ik ben vrouw (:-)) en 28 jaar en die maat die meegaat is man en 27 jaar. Trouwens weet jij om en bij welke plaatsen je wilt bezoeken?

Greetzzzz

Hey hey,
Ik denk midden december in Thailand te zitten en de maanden erna in Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland om dan tenslotte over te steken naar Zuid-Amerika. Ik denk dat ik ga passen voor Afrika om financiële redenen en ik wil ook niet rushen door alle landen heen. Op het eerste zicht lijkt onze manier van reizen wel overeen te komen! :slight_smile: Die Joho company lijkt me inderdaad wel interessant. Ik zie wel dat die in Nederland gevestigd is en ik ben een 23-jarig meisje uit België. Ik ga al eens rondkijken op hun site en als dat kan/mag probeer ik me in te schrijven. Heb jij al een idee met welk soort vliegtuigticket je wil reizen? Ik vind de formule van oneworld.com wel goed klinken. Je betaalt per aantal continenten die je wil bezoeken en handig om te weten is dat, als je uit Londen vertrekt, het een pak goedkoper uitkomt. (In vergelijking met België toch.) Ik maak uiteraard geen probleem van het feit dat je al iemand hebt gevonden voor een bepaalde periode, integendeel! Sowieso wil naast het samenreizen ook graag wat alleen m’n eigen weg gaan om dan daarna weer samen te komen. Ik hoop dat dit niet egoïstisch klinkt, want dat is totaal niet mijn bedoeling. Ook kennen we mekaar niet en ik zou het wel leuk vinden mochten we mekaar eens ontmoeten. Nu is het wel zo dat ik het behoorlijk druk heb met het afwerken van m’n laatste jaar studies, dus ik denk dat ik pas in juni in Nederland kan geraken. (Ik veronderstel dat je daar woont?) Tenzij jij toevallig in België moet zijn één dezer?

Vele groetjes,
Jessie

Hai Jessie,

Ik wil eigenlijk ook niet door alle landen heen rushen, maar vanwege persoonlijke redenen heb ik geen keus, vooral omdat ik nu de kans heb en ik denk later niet. Maar ik respecteer dat jij je tijd wilt nemen, dat is hartstikke goed en moet je vooral doen. Ja onze manier van reizen lijkt inderdaad op elkaar. Probeer Joho, je weet maar nooit! Leuk dat je uit Belgie komt. Ik ben vorig jaar in Antwerpen, Brussel, Ghent en Brugge geweest. Ik vond het heel leuk en mooi. Helaas zal ik niet een dezer dagen daar kunnen zijn, maar wanneer in juni ben jij hier? Ik kan voor 17 juni wel afspreken mocht je hier zijn en natuurlijk willen. Geen verplichtingen. Ik zal zeker die tickets van oneworld checken. Joho werkt met worldticketcenter die hier gevestigd is; ga naar www.worldticketcenter.nl. Daar vertrekken ze ook uit London; het schijnt net zoals jij zegt, goedkoper te zijn. Om even een indruk aan jou te geven van wie ik ben. Ik ben Nederlandse van half Surinaamse en half Trinidadiaanse afkomst. Beetje ingewikkeld he; lol. Die vriend die meegaat is Nederlander van Nederlandse afkomst. Ik vind het prima dat je behalve het samenreizen ook alleen wil reizen om misschien daarna weer samen te reizen. We moeten soms egoistisch zijn toch? Ik snap goed dat je soms alleen wilt zijn en dat je geen rekening hoeft te houden met anderen; vooral als je ergens naartoe wilt en de anderen dat niet op hun schema of lijst hebben of gewoon niet geinteresseerd zijn. En natuurlijk kennen we elkaar niet en weten we niet of het zal klikken of niet. De eerste indruk geeft een beetje meer beeld hiervan, maar je begint iemand beter te kennen pas als je veel samen bent. Zelfs bij mensen die je jaren denkt te kennen valt het soms vies tegen. Maar maak je niet druk. Ik wil ook hetzelfde namelijk vrijheid, een goede sfeer, goede communicatie en begrip en niet al teveel verplichtingen. Ik hoor nog van je. Doei doei

Hoihoi!
Ik ben zelf ook van plan in oktober een mooie wereldreis te gaan maken en zit een beetje rond te kijken of ik nou het best zelf allemaal losse tickets kan boeken of een wereldticket. Vraagje aan Wereldreiziger1980: Ik vroeg me af of je via Joho je ticket goed hebt kunnen regelen? Kun je het aanraden om het op die manier te doen?
Hoop dat je me er iets over kunt vertellen!

Hoi Georgette,

Ik denk rond de 15de juni even tijd te hebben. Woon je ver in Nederland? Anders kunnen we misschien ergens aan de grens of op een centrale plek afspreken? Ik ben trouwens afkomstig uit Oostende, maar studeer in Gent. Ik heb ondertussen eens naar worldticketcenter gesurft, maar voorlopig komt oneworld nog goedkoper uit. Nu, ik heb het nog niet grondig bekeken, dus ik wil geen voorbarige conclusies trekken. Weet jij trouwens hoe het zit met visums? Naar 't schijnt kun je die soms op voorhand halen, soms in de luchthaven ter plekke. Jij toevallig een idee?

Lieve groet,
jessie

Hey Jesse,

We kunnen in Amsterdam afspreken. Dat komt voor mij het beste uit. Ik moet nog op die site van one world kijken. Eerlijk gezegd over de visums weet ik niet zo veel; je kunt op www.visumdienst.nl kijken, maar dat is voor Nederland (denk ik). Weet niet of het voor jou zal gelden. Ik heb ook begrepen van anderen dat je in het land zelf een visum kan aanvragen, maar ik weet niet hoe en of het waarschijnlijk is, omdat je toch een visum nodig hebt om in het land te komen? Ik heb trouwens een vriendin die vorig jaar naar Zuid-Oost Azie was geweest. Ik zal haar eens om wat tips vragen; je hoort dan van me ok? Doei doei.

hey,

ik ben van plan een wereldreis te maken afhankelijk van de reis gezel tot 5 jaar durende
hieronder beschrijf ik het een beetje

ik ben van plan een wereldreis met een landrover te maken en zoek een reisgezel die van avontuur houd

men bedoeling is te vertrekken uit belgie einde dit jaar de datum staat nog niet vast ben zelf nog met allerlei voorbereidingen bezig

het voertuig
is een landrover 109 S3 van 1976 die ik momenteel volledig aan het reviseren ben
en ga opbouwen voor deze trip
waarom? 2 voertuigen bestaan er voor zo’n trip landrover en toyota landcruiser altijd oudere types omdat deze low tech zijn overal (zelf) te maken geen electronica die stuk kan of moet vervangen worden

tijdsduur
is me nog niet duidelijk afhankelijk van de reisgezel die ik vind maar zal niet korter zijn dan 1 jaar
ik denk persoonlijk aan 5jaar minimaal nodig te hebben om de wereld rond te geraken

vertrek richting
ik dacht richting afrika te vertrekken en van hieruit de wereld in, eerst het eigen vaste land volledig rond te gaan, dan een oversteek te maken met een container boot naar australie (ik denk hier +/- 1jaar nodig te hebben om een stukje te zien) van hieruit naar amerika terug met een containerboot

geld (middelen)
mijn budget is beperkt maar haalbaar
ik plan eigenlijk te reizen en waar nodig te werken er zijn landen waar dit mag (of zelfs moet (australie)) somige plaatsen word het gedoogd en in somige is het verboden. afhankelijk de route en vriendelijkheid van de bevolking zal er langer gebleven worden.
aangezien er geen luxe bij mij is is het geld dat nodig is beperkt.

culturen
het is bij mij de bedoeling culturen te ontdekken en het werken in verschillende gebieden zal het onderdompelen in deze cultuur vergemakkelijken
voor mij gaat de reis niet om wereldwonderen te zien eigelijk zou ik deze zoveel mogelijk willen mijden en gewoon de schoonheid van de natuur, de reacties van mensen bestuderen, de menselijke drive onderzoeken.

avontuur
daar moet je niet aan twijfelen wat misschien wel een nadeel is geen luxe (in sommige reacties vragen ze hiernaar) een landrover als huis voor een langere periode houd in beperkte plaats, weinig comfort, geweldig avontuur en opgenomen worden in de omgeving.

een beetje prettig gestoord
dat ben ik, maar misschien nodig voor zo’n reis
ik ben sven stenten
woon te antwerpen
geboren 1982
mijn studies landbouw en kunstsmid
Groetjes

sven

meer info?

svenstenten@hotmail.com

hoi mede reizigers!

leuk om al jullie verhalen / plannen te lezen.
ik ben zelf ook van plan om rond sept/okt een wereldreis te gaan maken en van van ongeveer 8 maanden.
hoe of wat weet ik nog niet precies alleen lijkt het me heel erg leuk om de transmongolie express te gaan doen en dan vanuit beijin verder te reizen. en uiteindelijk in australie te belanden en daar te gaan werken.
maar deze route staat niet vast.
want zuid-amerika of afrika lijkt me ook super gaaf.

ik ben ook opzoek naar een reisgenootje van ongeveer mijn leeftijd die ongeveer dezelfde plannen heeft als mij.

ik ben zelf 25 en kom uit alkmaar
ben super enthousiast om op reis te gaan, en heb er onwijs veel zin in
verder ben ik gek op stappen, en gekke dingen doen.

suc6 alvast met alle voorbereidingen

groetjes thea

Ik wil graag volgend jaar op reis gaan, eerst nog een jaartje sparen,
Wie gaat er mee, alles ligt nog open, wie wilt er met mij plannnen gaan maken?
Ik ben een spontane gekke meid van 22 die graag de wereld ziet,
Want reizen geeft je pas echt vrijheid en je komt nooit terug van een reis zoals je weg bent gegaan, reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond. Ik heb al eens gereisd, helemaal alleen maar wil graag samen gaan!!! Dus lijkt het je leuk om over een jaar te gaan reizen?? Laat het me even weten…

Groetjes!!

HEY!!
Ik ben net klaar met mijn studie dus heb nu (even) alle vrijheid. Oktober vond ik wel een mooie tijd omdat het dan koud gaat worden in nederland…
Op ‘de’ reis vind ik het belangrijk om veel mooie natuur te zien, gezelligheid, cultuur en veel te genieten. Graag wil ik, als het uitkomt, even vrijwilligerswerk doen met dieren. Met het ticket (around the world) kom je ook in Australie en Nieuw-Zeeland, hier zijn veel opties voor werk. Dit lijkt mij eventueel ook leuk om te doen (en handig om even wat bij te verdienen). Ik weet niet of het in mijn profiel staat, maar ik ben 21 jaar. Heb jij een rijbewijs? Ik heb er jammer genoeg nog geen geld en tijd voor gehad. Ik wilde als eerste instantie de reis alleen maken (hiervoor heb ik twee reizen gemaakt met twee vrienden naar Thailand en Costa Rica) omdat mij dat een grote uitdaging leek. Maar na heel wat twijfels en enge ‘alleen reizen’ verhalen gehoord te hebben, heb ik mijn profiel op reisgenootjes gezocht gezet. Het lijkt mij erg leuk om samen met iemand te reizen en dingen te beleven maar vind het ook belangrijk om mijn eigen weg te gaan. Als je allebij iets anders wil dat je dan die richting opgaat en na een paar dagen weer afspreekt. Dat lijkt mij de ideale reisgenoot ;-).

Wat voor studie heb je gedaan of ga je nog doen? En wat zijn verder je intresses?
Mijn hobbies zijn snowboarden, klimmen, uitgaan en dansen en filmen. Ik ben nu afgestudeerd voor grafisch vormgever en wil misschien volgend jaar de film academie gaan doen.

Verder sta ik open voor…VEEl! Dus heb jij spannende ideeen, tell me!

Heb je hyves of facebook? Of misschien een foto van jezelf? Dan heb ik beetje een beeld met wie ik aan het mailen ben :-).
Hieronder vind je mijn hyves adres, maar als je geen lid ben weet ik niet of je het kan zien…
http://daantje-h.hyves.nl/

Groetjes Danielle

http://gfx2.hotmail.com/mail/w3/ltr/emoticons/smile_teeth.gif