Reisgenoot gezocht low budget wereldreis, augustus 2011

Heejj.

Ik ben Jessica, nu 16 maar als ik met mijn wereldreis wil beginnen, augustus 2011, ben ik 17.
Ik wil op wereldreis omdat ik echt geen idee heb wat ik na het VMBO wil gaan doen.
Eerst zou ik een jaar naar Canada gaan, maar omdat dat te duur is gaat dat niet door.

Ik denk dat ik iets van AZIË - AFRIKA - NIEUW-ZEELAND/AUSTRALIË - MIDDEN-OOSTEN - NOORD-AMERIKA - MIDDEN-AMERIKA - CARIBBEAN - ZUID-AMERIKA wil gaan doen.

In Azië wil ik denk ik naar Indonesië en/of Thailand,
In Afrika naar het zuiden, Zuid-Afrika dus,
In Nieuw-Zeeland/Australië zie ik nog wel, ergens aan de kust in ieder geval,
In het Midden-Oosten naar Egypte,
In Noord-Amerika naar Canada en Californië, vooral het gedeelte in Californië waar je kan surfen,
Midden-Amerika denk ik Mexico,
In de Caribbean Curaçao of Cuba,
en in Zuid-Amerika Peru.

Dit alles is maar een voorstel, als jij iets leukers weet laat dat dan maar horen.

Ik hoop dat er iemand (tussen de 16/22) interesse heeft en mee wilt.
Stuur maar een mailtje/berichtje.

Groetjes, Jessica.

heeey ik moet nog wel sparen maar zou graag ook rond die tijd willen gaan, even mailen om te kijken of het clickt?? laura.hens@hotmail.com

Hallo jullie !

Even om te laten weten dat ik ook plannen heb om dan aan een wereldreis te beginnen. Ik zou het volledig doen met Work Exchange zodat je enkel je reizen moet betalen. Zuid - Amerika had ik graag helemaal gedaan maar de rest ziet er goed uit !

Veeeeele groetjes ,

Liesje:wereld:

Heeej,
Ik ben 18 jaar oud, en zou graag met je mee willen reizen!
Hopelijk tot snel.
Groeten

heyhey!

mijn naam is Sanne en ik ben van plan om in het jaar 2011-2012 door Australie en nieuw-zeeland te reizen, ik ben 17 jaar en doe volgend jaar 5havo maar daarna weet ik het niet dus wil ook heel graag een jaar reizen!
hoeveel geld denk jij nodig te hebben om echt low budget te reizen?

doeeeei

@Liesje:
Heel zuid-Amerika doen lijkt mij ook wel leuk!
En dat Work Exchange, wat is dat ongeveer???

@Tweety1: Leuk dat je mee wilt gaan!!
Wat heb jij ongeveer als maximaal geld dat je uit kan/wil gaan geven??

@Sanne: Ik weet nog niet hoeveel geld ik nodig ga hebben, het liefst zo weinig mogelijk.
En jij???

heey,

Mij lijkt 2011 ook een mooie tijd om eens te gaan reizen. Ik ben 20,dan 21 jaar. ik ben al in afrika/kenia geweest om daar vrijwilligerswerk te doen.
Wat denk je ong uit te geven op de hele reis?

Ik ben erg benieuwd naar je verhaal. Zullen we contact leggen via msn? [EMAIL=“Alexandralokate@hotmail.com”]Alexandralokate@hotmail.com

groetjes alexandra

Ik wil het budget zo laag mogelijk houden.
Maar het lijkt me wel super om door al die landen rond te reizen.
Denk je dat 2000 genoeg is?
Groeten.

Hey,

Ik ben ook benieuwd hoeveel geld je in gedachte hebt. Als je zo veel landen aan wilt doen ben je al zeker 2000 euro kwijt aan visums. Laat staan eten/drinken (hoe goedkoop het soms ook is, het loopt snel op), vlieg/boot/bustochten kunnen ook heel erg oplopen in kosten.
Werken is natuurlijk een optie, maar in de meeste landen werk per dag net zoveel als een dag eten.

in iedergeval succes!

2000 euro let je bij lange na niet. Doordat je veel werelddelen wilt doen ben je veel geld kwijt aan vliegtickets. Ook al werk je, kom je daarmee niet rond.

Ik ben een jaar wezen reizen waarvan 8 maanden azie en 4 maanden australie en dat kostte al 10.000 euro. Terwijl het in azie super goedkoop is, alles met bussen en treinen hebben gedaan en ik in australie nog gewerkt heb. Ik zou eerst een begroting maken, wat je allemaal kwijt bent.

Mee eens.

Ook in Azië ben je al snel 20 euro per dag kwijt, andere werelddelen zijn gemiddeld duurder. Daarbij komen de kosten van je vliegtickets, visa en vaccinaties.

Als je op je budget let, kun je met 2000 euro 2 maanden door Azië reizen (bv Thailand, Laos, Cambodja), inclusief alles. Meer zit er echt niet in!

ik ben weliswaar ouder dan 22 maar loop ook met het idee om rond te gaan reizen, zelf wil ik niet direct vrijwilligers werk gaan doen, maar tijdens de reis lijkt het mij wel leuk om verschillende baantjes (werkzaamheden) te verrichten voor de plaatselijke bevolking, om zo ook de cultuur en mensen te leren kennen.
als ik ga reizen zal ik pas vertrekken aan het eind van dit schooljaar (als ik klaar ben met mijn afstudeerstage) dit zal rond juli 2011 zijn.
waarschijnlijk koop ik tegen die tijd een (oude) camper om hiermee rond te gaan reizen door europa (ik heb nog geen echt reisplan gemaakt) ik heb ook niet echt een voorkeur voor bepaalde landen, maar wil wel veel zien, ik wil dus ook naar enkele oostblok landen gaan om hier het cultuurverschil te bekijken.

ik wil niet de hele reis met een reisgenoot maken, maar het is wel leuk als er iemand een tijdje mee wilt reizen. als we elkaar dan beu zijn, of we willen beide een andere kant op dan scheiden onze wegen weer (in overleg)
dit kan bijvoorbeel maar 1 week zijn, maar het kan ook zo zijn dat we een paar manden samen reizen (als onze interesses op een lijn liggen)
doordat we samen reizen zullen de kosten ook een stuk lager zijn, we kunnen de brandstofkosten en kosten van eten etc. delen, waardoor we gemakkelijker, gezelliger en goedkoper kunnen reizen.

laat maar weten of zoiets je bedoeling is.
of dat er iemand (een gedeelte) mee wil reizen

Tom