Wie heeft ook zin om een stukje van de wereld te zien? (najaar 2009 - voorjaar 2010)

Hey hey!

Ik ben 23 en vertrek in november op wereldreis. Ik heb zin om low budget rond te trekken en ben zeker niet bang om af te wijken van de toeristische paden. Ik ben op zoek naar reisgenootjes die zin hebben om een deel van de reis met mij mee te maken.

De route die ik zou volgen ziet er voorlopig uit als volgt:

November – half december: India en Nepal

Half december – januari: Thailand en Maleisië

Februari – half maart: Indonesië en Australië

Rest van maart – begin of half april: Nieuw-Zeeland

April –mei +juni evt.: Zuid-Amerika (Chile, Perú, Bolivia, maar kan nog veranderen)

Voor India en Nepal heb ik hoogstwaarschijnlijk al iemand gevonden en voor de maanden erna zijn er al mogelijkheden, maar niets ligt nog vast. Dus, ben je één van deze maanden ook op één van deze plaatsen en zoek je nog een enthousiaste en flexibele reisgenoot: laat gerust iets weten!

Reacties en tips zijn altijd welkom!

Groetjes,

Jessie

Hee Jessie!
Ik heb nog niet echt plannen maar de landen die jij noem spreken mij wel aan en had ik zelf ook al in gedachte om heen te gaan!
Mijn plan was ook om rond november weg te gaan, dacht zelf aan oktober!
Ik heb 21 jaar
Ga je alleen reizen of ook werken/vrijwilligerswerk oid?

groetjes!

Hai Monique,

Het plan is hoofdzakelijk te reizen, maar als ik zou zien dat ik wat krap kom te zitten, maak ik er niet van om wat bij te verdienen, integendeel.
Wat zijn jouw concrete plannen? Heb je al gereisd in het verleden? Hoe zie jij ‘reizen’ en wat zijn jouw drijfveren om te vertrekken?
Hihi, dat zijn al heel wat vragen in 1 keer, maar 't is een kwestie van mekaar wat te leren kennen hé! :wink:

Groetjes,
Jessie

Concrete plannen ehb ik niet. Het lijkt mij leuk om met de transmogolie express naar peking te gaan en van daaruit ergens naar toe te vliegen. India lijkt mij echt geweldig, cambodja, maleisie, indonesie, the cookeilands (die landen spoken door mijn hoofd)
Laatst keek ik naar worldtickets en bedacht mij dat ik dan oo knet zogoed een land in zuid amerika er aan kan plakken. wilde toch altijd al graag ook een keer naar zuid amerika! dus ide kan ik zo even meepikken!
Australie en nieuw zeeland lijken mij wel heeel erg mooi maar op een of andere manier heb ik niet zon hele grote behoefte om erheen te gaan. heel misschien gaat mijn schoonzus daar heen om te werken dus miss wil ik het dan wel meepakken!! en miss oud en neiuw daar vieren oid.
Ik wil het liefst een beetje lowbudget reizen, heb helemaal geen problemen met veranderingen tijdens de reis!!

Ik heb in 2006 een paar weken in thailand vrijwilligerswerk gedaan, zou ook wel weer terug willen naar thailand. En vorig jaar ben ik een half jaar in zuid afrika geweest. vier maanden heb ik stage gelopen in townships in zuid afrika, daarna heb ik twee maanden gereisd door zuid afrika, lesotho, swaziland en nog een week vakantie gehouden in mozambique. Afgelopen augustus kwam ik terug.

Reizen zie ik als uitdagend, nieuwe mensen leren kennen, nieuwe dingen zien, nieuwe dingen meemaken, heeel veel ervaringen rijker worden, mijzelf ontwikkelen en als ik wel vrijwilligerswerk ga doen dan zie ik het ook als beter beeld krijgen van de wereld en van de werking in een ander land!
Ik heb geen echte redenen om weg te gaan uit Nederland. Op de middelbare school zei ik altijd al dat ik naar zuid afrika wilde. Op de hoge school zei ik dat ik stage wilde lopen in zuidafrika en als ik klaar was met de opleiding dat ik dan weer weg zou gaan. Ik heb het reisvirus denk ik te pakken… lekkr weg, lekker nieuwe dingen zien, werken en op mijzelf wonen kan ik altijd nog… nu is de kans om nog even lekker weg te gaan zonder dat ik met allerlei dingen rekening hoef te houden!!

en hoe zit het met jou?? je reiservaring, je drijfveren etc? De landen + de maanden erbij die jij hierboven genoemd zijn, staat dat al vast voor jou? Dan kunnen wij elkaar misschien op sommige plaatsen ontmoeten!!

Op het eerste zicht lijken je drijfveren wel met de mijne overeen te komen, dus dat zit al goed denk ik! :slight_smile:
Wel, er zijn verschillende redenen waarom ik dit wil doen. Zo studeer ik voor de tweede maal af dit jaar en weet ik nog altijd niet wat ik wil doen als job. Ook wil ik al heel graag een grote reis maken, maar stak 2de zit daar telkens een stokje voor. Ik het gevoel het hier in België wat gehad te hebben. Ik heb heel veel zin in nieuwe dingen, in confrontaties, in andere culturen, in interessante mensen.
Mijn reiservaringen zijn dus beperkt, maar ik ben wel op Erasmus geweest voor een half jaar naar Valladolid (Spanje). Dit is mij meer dan goed bevallen, heb op zo’n korte tijd zo veel meegemaakt, (veel rondgereisd ter plaatse enzo) dat ik dit aan iedereen aanraad.
De route die je hierboven ziet staat redelijk vast denk ik. Het zijn uiteraard nog grove lijnen, dus aanpassing is zeker nog mogelijk! Zo zou ik bv. Argentinië ook willen bezoeken, heb ik laatst beseft.
Wat het vliegen betreft, heb ik vandaag (volgens mij) het voordeligste aanbod gehoord: www.travel-nation.co.uk Zeker de moeite waard om eens te checken.

Tot gauw!
Jessie

Hé Hallo!

Mijn plan is om februari 2010 half jaar tot n jaar wereldreis te maken.
Ik heb via Tunafish n ticket retour oceanië gevonden! deze spreekt mij wel aan.
Heeft iemand nog meer tips voor voordelige rond de wereld tickets.
http://www.tnfsh.nl/

Thanks!!!

dat is pas over 91 jaar

Hahaha, ja dat is ook goed toch. dan heb ik nog even de tijd om te sparen…

Heb je ook nog nuttige tips?? of alleen deze reactie…

one world is de beste!

kan je online boeken en je route natuurlijk uitzoeken!