ik ben farisia en ik ben 19 jaar, ik heb geen idee wat ik wil gaan doen als ik klaar ben met mijn havo, dus heb ik besloten een wereldreis te gaan maken…
ik zou het heel leuk vinden als ik samen met iemand kan gaan dus als je je geroepen voelt…??? stuur een mailtje naar [EMAIL=“aisiraf@hotmail.com”]aisiraf@hotmail.com
ik zal nog een beetje een beeld scheppen van de reis die ik wil maken…
de landen/gebieden: lapland, frankrijk, afrika, azie, australie, nieuw zeeland, zuid en midden amerika, antartica, en overal waar de reis me brengt…
in afrika zou ik graag een 7-daagse safari gaan doen, de kilemonjaro beklimmen en vrijwilligerswerk doen, azie zou ik willen bezichten op de brommer, en zuid amerika is costa rica het land waar ik het allerliefst heen zou gaan, chocolade maken en andere hele leuke dingen, verder wil ik alles zo goedkoop mogelijk doen (ook eventueel werken in ruil voor…) en aan het eind als we geld over hebben (of nog even wat verdienen) dan zou ik graag 1 nacht in een lux hotel verblijven en dan naar huis…
dit zijn een paar ideetjes, maar moet het meeste nog uitzoeken en er zullen nog veel dingen bij komen (denk ik zo ) mijn plan is om begin/midden 2011 te vertrekken
Het idee lijkt mij heel leuk. Heb alleen het probleem dat ik volgend jaar met een studie begin en dus weinig tijd heb om te reizen… Dan zou het wel een hele korte wereldreis worden
hoe ver ben je met de voorbereidingen? ik ben ook aan het plannen.
ik wil naar het midden-oosten-azie en zuid/midden amerika.
en LOW BUDGET,zo LOW mogelijk:) voornamelijk couchsurfen.
ik hoor graag van je!
ik ben op het moment even niet aan het plannen… vanwege examens en na mijn herexamen ga ik er vol voor… het voornaamste wat ik moet doen is voorbereiding dingen uitzoeken en kijken wat het handigst is…
zelf ga ik graag naar ieder continent en overal zo low budget mogelijk leven zodat ik een paar dure dingen kan doen (bootreis naar antartica en kilemonjaro beklimmen)
verder zijn er nog een aantal dingen die ik graag wil doen, maar dat hoeft niet altijd geld te kosten… ik wil zo min mogelijk vliegen en dus zal ik veel onderweg zijn…
maar natuurlijk ook op bepaalde plekken blijven om bijv. te werken of wat dan ook de reden is om te blijven…
ik ben benieuwd hoe ver jij bent met plannen en wat jij hoopt hoe de reis zal zijn…
Ohh wat spannend allemaal,ik hoop dat je er door komt!! Dit is mijn bericht,dan heb je een klein beetje een idee:
Hola!
Mijn naam is Josien en ik ga een wereldreis maken:) Nou vind ik het wel leuk om dit (gedeeltelijk) met iemand samen te doen. Ik heb geen strenge eisen waaraan je hoeft te voldoen,maar een beetje dezelfde wensen hebben is handig. Midden-Oosten-Azie-Zuid/midden Amerika wil ik graag zien.Er zitten wat landen tussen waar menig Nederlander huiverig voor is,bijvoorbeeld Marokko/Iran/Egypte/Colombia. Dus je moet niet te bang aangelegd zijn,avontuurlijk ingesteld zijn en LOW BUDGET de wereld rond willen gaan. Werken voor slaapplaatsen/eten, couchsurfen…etc.
Ik wil in januari/februari 2011 vertrekken voor minimaal een jaar.