Ik ben ben een Belg van 20 jaar en studeer economie in Brussel. Volgend jaar studeer ik af als alles goed gaat. Voor ik begin te werken zou ik (nu het nog kan) de wereld willen zien. Concrete plannen heb ik niet maar ik zou graag richting het oosten trekken en zo via de kusten van asië richting de Filipijnen gaan bijvoorbeeld. Dan noordelijk trekken naar rusland om zo in Alaska te komen en dan naar beneden naar de V.S. en eventueel Zuid Amerika. Grootse plannen lijken het maar als ik in India ofzo zou raken ben ik al blij. Al liftend, openbaar vervoer, Jeepje kopen en daarmee vertrekken, maakt niet zoveel uit. Als je wilt kom je er wel denk ik.
Ik had min of meer dezelfde plannen, maar wat is je budget eigenlijk? Ik zelf weet namelijk niet echt op hoeveel geld ik moet rekenen hiervoor! Ik hoop dat jij me daar wat meer over kunt vertellen…
Wel ik heb geen idee hoeveel zo’n reis kost. Ik denk dat je het ook een beetje zo duur maakt als je zelf wilt. Ik zou wel niet met €500 ofzo vertrekken:) Werken ter plaatse heb ik ook al aan gedacht maar dat is eigenlijk niet zo’n goed idee. Waar je in Inia een week voor moet werken heb je hier op een halve dag verdient. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik er iets op tegen zou hebbn om daar ergens te werken als we in geldnood zitten. Maar wel dat ik niet ga plannen om daar te werken. Verder heb ik een verhaal gelezen over iemand die 6000€ heeft nodig gehad. daarin zat wel alles, van boeken tot malariapillen tot eten ter plaatse, vliegtuigen,… Hij zei dat vooral vliegtuigen een grote hap in het budget zijn. Ik heb al bedacht dak ik eingelijk niet veel nood heb aan vliegtuigen, alleen Iran enzo zou ik liever vermijden… Een echt bedrag heb ik dus niet in gedachten. Ik dacht wel te proberen ervoor te zorgen dat ik zoveel mogelijk geld beschikbaar heb.
Met 500 euro zou ik zelf ook niet vertrekken nee Maar je kunt het inderdaad min of meer zo duur maken als je zelf wilt. Ik ben wel geinteresseerd om mee te gaan, misschien dat we er eens een beetje meer over kunnen praten via mail ofzo? Dat zou wel handig zijn in ieder geval…
ik ben zelf ook van plan om zo september/ oktober te vertrekken voor een rondreis. Ik zou graag naar ZO Azië willen gaan. Landen die zowiezo op mijn lijstje staan zijn Cambodja en Vietnam. Ik hou van low budget reizen en vind het leuk om met de lokale bevolking in contact te komen. Ik heb wel wat vrienden die er ook wel voor open staan om te reizen maar zij hebben niet echt dezelfde plannen of lijkt het me leuker om met iemand te gaan die ik op dit moment nog niet (zo goed) ken. Ik sta open om overal en nergens naartoe te gaan. Misschien denk je op de andere dag naar een ander land te gaan.
Ik heb al wel wat ervaring met backpacken-> low budget. In Azië ben ik naar Thailand, Laos, Maleisie, Sri Lanka, Borneo, Bali en Hong Kong geweest.
Ja, das het voordeel dat je gewoon kan vertrekken richting het oosten en kan kijken waar je uitkomt. De échte bewoners leren kennen en blijven als het ergens gezellig is daar desnoods een week blijven. Niet echt veel plannen, gewoon kijken wat gebeurt. Als er nog tijd en geld is zou lijkt het me ook leuk om de oostkust van asië naar boven te treken en zo een kleine oversteek van een km ofzo naar Alaska te maken. Vraag me af of dit mogelijk is want da’s echt wel noordelijk…
Mijn email adres is [EMAIL=“joren_melis@hotm”]joren_melis@hotm…