Ik doe het

Lieve mensen,

De kogel is door de kerk. Ik zet de stap naar avontuur. Rond augustus vertrek ik. Waarheen? Nog geen idee. Ik verhuur mijn koopwoning en neem ontslag. Zuid Amerika of Afrika, het kan alle kanten op gaan. Ik heb genoeg reiservaring. Ik ben bezig met sollicitaties op het gebied van tourisme lodges, of als docente Engels. Ik kies voor leven met passie en lef. Na het besluit viel er een last van mijn schouders, en voel ik de adrenaline nu al stromen. Heb je tips en of adviezen, adressen, contacten etc etc. Laat het me weten. Alvast dank.

Liefs, Oni

zo moet het ja. Heb ik ook 2 maal gedaan.
succes.

1 like

Ja! Het klinkt echt fantastisch… Ik heb hetzelfde besloten in juni 2009. Huis huurden we nog en zouden we gaan kopen. Vlak voor het tekenen van alle papieren besloten (oke, geholpen door het niet verlengen van het jaarcontract) we om alles te verkopen. Hele huis leeg, alleen nog twaalf dozen in de opslag met echt persoonlijke bezittingen.

Nu zijn we druk aan het plannen en in mei 2010 vertrekken we voor in ieder geval elf maanden. Maar… onderweg gaan we op zoek naar een baan en als we die vinden blijven we dus langer weg. Heel gaaf en inderdaad een heerlijke opluchting. Voelt zo goed!

Dank je…heb je nog tips??

Wat Geweldig dat jullie deze grote stap zetten. Waar starten jullie??

Hi allemaal.
Dit is de eerste keer dat ik iets gaat vragen,wat kost b.v zo.n wereld reis wat jullie van plan om ta gaan doen,en wat is jullie route als ik het zo mag noemen ik ben erg benieuwd naar zoiets.
bijvoorbaat mijn dank.
charles

Dat ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat.
Ga je naar de meest bekende backpackersplekken zoals australie of zuid amerika voor langer als 4 maanden dan moet je grofweg rekenen op 1000 tot 1400 euro per persoon per maand excl. vluchten.
Dit is een indicatie, je zal eerst meer info moeten geven voordat ik een accuraat antwoord kan geven.

Ik was voor een jaar reizen 10.000 euro kwijt. Dit was voor 8 maanden azie en 4 maanden australie en toen heb ik in australie nog gewerkt. Houdt er rekening mee dat het altijd duurder gaat uitvallen dan dat je verwacht.

Onze route staat hieronder. Dat is slechts een idee, zoals het zou kunnen lopen. Alleen de intercontinentale vluchten staan vast met een wereldticket, maar zelfs daarvan kunnen we de data nog gemakkelijk aanpassen. Het kan dus ook anders lopen, maar met dit voorbeeld hebben we in ieder geval een idee hoe het allemaal uit kan gaan vallen.

11-04-2011
27-04-2011 Curaçao
16 dagen
28-04-2011 Nederland
4 dagen
01-05-2011

02-05-2011 Argentinië
36 dagen
01-06-2011
Chili
14 dagen
08-06-2011 Bolivia
12 dagen
20-06-2011
Peru
31 dagen
20-07-2011
Bolivia
10 dagen
30-07-2011
Paraguay
8 dagen
07-08-2011
Argentinië
8 dagen
15-08-2011 New Zealand
36 dagen
21-09-2011 Australië
15 dagen
05-10-2011 Indonesië
25 dagen
30-10-2011 Singpore
4 dagen
04-11-2011

Maleisië

24 dagen
28-11-2011 Thailand
8 dagen
05-12-2011 Laos
14 dagen
19-12-2011 Thailand
9 dagen
28-12-2011 Maleisië
23 dagen
20-01-2012 Thailand
21 dagen
10-02-2012 Cambodja
14 dagen
24-02-2012 Vietnam
22 dagen
15-03-2012

01-04-2012 China
15 dagen

De reis naar Curacao is er trouwens aan vast geplakt, omdat we die gewonnen hebben op de vakantiebeurs. Heel relax!

We hebben de wereldtickets, de cursus Spaans en het vrijwilligerswerk in een gevangenis in Cuzco (Peru) én de camper in New Zealand al betaald. Daarnaast nemen we nog 11.000 euro per persoon mee voor tijdens de reis. We willen budget gaan reizen, maar wel leuke dingen doen!

Wat een geluksvolgels zijn jullie :slight_smile:
Ik heb ook mijn vliegertje bij Jakarta naar binnen gegooid, maar niks gewonnen, of zou het oplichting zijn?, want hun sturen een mail naar de winnaars :)…ja,ja,…zo kan er ook NIEMAND iets winnen als je heel wantrouwend bent :slight_smile:

En dan ook nog een mooie wereldreis mogen maken.
Kijk dat is het betere werk :slight_smile:

Veel plezier in ieder geval, zal zelf nog even moeten sparen, of mijn “Pa” lief aankijken :wink:

Gelukgsvogels en vooral ook heel hard sparen. Het is nou niet echt dat de rest van de reis is komen aanwaaien… :wink: Eerst het hele huis moeten opzeggen, leeg verkopen, banen opzeggen, bij schoonouders wonen… het is best allemaal wat. Maar, wel voor een goed doel. Dat steeds dichterbij komt. Nog 79 dagen!

Hèlllow,
Wij doen het ook (40+ en 50+ en 20+)
Heel ons hebben en houden verkocht.
Hokken voorlopig in een vakantiehuisje (daarvoor in een caravan).
Werken hard en sparen veel.
Over een paar maandjes vliegen we naar Bangkok.
Blijven een poosje hangen in Thailand.
Daarna naar de Filipijnen.
Indonesië staat ook op ons verlanglijstje.
En meer weten we niet en meer plannen we ook niet.
We hopen hééééééééél lang weg te kunnen blijven.
Nàdoedoeiii :cheer:

Om precies te zijn 3 jaar gereisd en nu gaan we emigreren naar Nieuw Zeeland. Wij hadden toen ons huis verkocht en hebben op dit moment nog 7 dozen met spullen waarvan bijna niets mee gaat.

Wow, zeg! Ik heb jullie website gelezen en ik kan me maar één ding afvragen… Hoe betaal je dat?! :open_mouth:

Dat is betaald doordat mijn man is blijven werken als zelfstandige in de IT en daardoor hebben we inkomen gehad al die tijd. Hij heeft alleen een laptop en internet nodig.

Wow… klinkt fantastisch…! Gaaf hoor…!

Zou ik mogen weten met welk budget je het kunt volhouden in Azië? Wij starten onze wereldreis 1 april… we gaan eerst naar Zuid- Amerika, Nieuw Zeeland en Australië en vliegen naar door naar Zuid-Oost- Azië. Daar maken “we het geld op” .

Hallo,

Ja het ligt er aan wat je wilt gaan doen. Wil je bv duiken dan hakt het er soms wel goed in al is dat ook nog steeds wel te betalen. Ik zou rekening houden met zo’n 800 euro per maand voor 2 personen. Dit kan minder zijn omdat het in Azie nogal kan verschillen. Zo kun je in Singapore en Maleisie weer duurder uit zijn dan bv Laos en Cambodja.
Dus ik zou dit als gemiddelde aanhouden. Wij vliegen zelf eind februari naar NZ en gaan wonen in Auckland. Misschien nog leuk om jullie te onmoeten voor een bakkie koffie ofzo. Ik weet niet wanneer jullie in Auckland zullen zijn.

waar is Oni gebleven?:dag: