Kosten wereldreis?

Hoeveel zijn jullie kwijtgeweest toen jullie een wereldreis maakten?

Of reizigers die alleen in Azië of alleen in Zuid-Amerika hebben gereisd, hoeveel zijn jullie in totaal kwijtgeweest?

En kan je het zelf zo goedkoop maken als je wil?

Ik wil met een klein budget de wereld omreizen. Voor ongeveer 18 maanden en misschien af en toe ergens vrijwilligerswerk doen etc.

Deel je ervaringen.

Dimeq,

Ben zelf ook van plan een wereldreis van 18 maanden, maar heb toch al wat gereisd en met reizigers gesproken. Als je wat opzoekwerk doet ga je zien dat je eigenlijk het zo duur of zo goedkoop kunt maken als je zelf wil.

Je kan bv met 10$ per dag rondkomen, maar dan reis je echt wel heel budget, zonder al teveel te zien. Ik reken zelf op een 20$ per dag, gebruikmakende van goedkope vervoersmodaliteiten, gratis overnachtingen, enz.

10.000 euro voor 8 maanden azie en 4 maanden australie en dan heb ik in australie nog gewerkt. Eenmaal in australie was het geld al bijna op. Het is misschien 10 dollar per dag maar er komt altijd wel wat bij.

Ik veronderstel dat bij die 10 000e nog vervoerskosten en overnachtingen bij zijn?
Enfin dat hoop ik alvast, wij zijn een wereldreis aan t plannen met onze camper en pogen meestal wild te camperen, zoveel als mogeljik is, ons budget is 800/maand, iemand een idee of dit haalbaar is?

Ligt er natuurlijk een beetje aan waar je naar toe gaat en hoe simpel je wil leven.

Het zal er een beetje van afhangen wanneer je reist en waar naartoe. Ook heb je verschillen tussen campers en campers. Maar voor een campervan in Australie betaal je gimiddeld toch wel zon €50,00 per dag aan huur. Met 800/maand ga je dat niet redden. Hoewel ik nu zie dat je een eigen camper hebt, dat zal de kosten behoorlijk drukken. Ik denk dat je gewoon moet rekenen wat je nu ook per maand uitgeeft aan eten ed. dat zul je toch moeten blijven doen…

Wij vertrekken zelf op 2 november voor een reis van ca. 14 maanden op een budget van 1000/week. Overigens zijn we geen backpackers, maar flashpackers…:lol: en kan het goedkoper. Overigens reken ik alles, dus ook mijn tickets uitrusting, etc. terug naar de kosten per week. Wij hebben ons budget gesteld op ca. €60.000 voor de hele periode.

Moet ik er wel bij zeggen dat we voornamelijk in de duurdere streken blijven: 4 maanden Australie + Nieuw Zeeland - 5 maanden USA + Canada - 2 maanden Zuid-Amerika - 3 maanden Afrika staan op het programma.

Zie ook: http://www.fraco.nl

In zuid Amerika kom je met 20 dollar per dag niet ver meer, hoogstens in Bolivia en Peru.
Brazilie, Venezuela en Colombia zijn de duurste landen.
Ik ben net terug van 20 maanden reizen door noord en zuid Amerika.

Schoentje, hoeveel euro moet je per dag in Zuid-Amerika rekenen? Wij zijn met z’n tweeen.

Ik denk gemiddeld zo’n 30 dollar per dag per persoon.
In Peru en Bolivia iets minder en in Venezuela, Brazilie en Colombia ietsje meer.
Met dit budget heb je genoeg geld om niet belabberd te slapen en fatsoenlijk te eten.
Sommige backpackers gaan echt op een houtje bijten om kosten te besparen maar in Zuid-Amerika heb je een goede weerstand nodig om niet ziek te worden van bijvoorbeeld slecht gewassen groenten of vies water en de grote hoogteverschillen zijn ook zwaar voor je lichaam.
Het eten is waarschijnlijk wel de grootste kostenpost.
Je zegt dat je met z’n tweeen bent maar bedoel je dan als stel of en vriend of vriendin, als je een tweepersoonsbed (matrimonial) wil betaal je meestal meer.

Groetjes

1 like

Hallo,

Ik denk zelf als je zo’n 20.000 euro hebt dat je een heel eind kunt komen. Of je moet zeer low budget gaan reizen dan zou je met minder afkunnen.

Heeft er verder iemand ervaring met containerverschepingen voor campers, Christophe mijn vriend wil van Portugal Porto naar Zuid Amerika waar weten we nog niet maar ik denk dat dat een enorm duur plaatje is. Voor de rest nemen we genoeg rijst, granen en gedroogd voedsel mee in onze camper je weet maar nooit.
Zou een carbonietfilter voldoende zijn om het water bvb uit Zuid Amerika bij tankstations ed te zuiveren om er drinkbaar water van te maken?
Ik weet dat je in zulke landen geen leidingwater moet gaan drinken maar heeft ook hier iemand ervaring mee?

dat eten meenemen is komplete onzin-ter plekke is alles beschimmeld en merk je dat het in de lokale supermrkt veel goejekoper is. Bovendien MAG je officieel in veel landen geheel geen landbouwprodukten etc invoeren.
Reken er maar op dat voor 2 het diverse keren verschepen van een camper-als dat al lukt-meer gaat kosten als airtickets voor 2 mensen voor dezelfde route. En je hebt vaak te maken met allerlei regels voor auto-invoer, zoals carnet en triptique-wordt eens lid van de ANWB an vraag dat na.
bedenk voorts dat een camper een magneet voor struikrovers etc is als je zomaar parkeert-en campings met bewaking zijn daar ook erg schaars.

Hoi bkkflyer
Allemaal goed en wel maar met een gezin is het moeilijk om zomaar te gaan backpakken dan is een camper een vertrouwdere omgeving, heb je trouwens ervaring in zuid amerika? Nog bedankt voor de tip lid worden van anwb idd eens ervaring opvragen.

Heeft nog iemand ervaring met containerverschepingen alsook rondtrekken met camper?

Kijk eens op: http://ctjansen.nl/nuke/modules.php?name=News&new_topic=17
Casper is net weer terug in Europa, of nog op de boot, weet ik niet precies.

Zoals al eerder aangegeven gaat het aardig wat kosten om een camper te verschepen. Sla de LP er eens op na, maar de logica dat een campervan vertrouwelijker is, snap ik niet helemaal. Met een camper kan je op plekken terecht komen, waar je niet wilt zijn en ga je met openbaarvervoer dan is er altijd iemand van de lokale bevolking die je op weg wilt helpen.
Ik weet niet of je al ervaring hebt met verre reizen, maar dat is toch wel even wat anders dan in europa camperen.

Vertrouwelijker voor kinderen weg van vertrouwde omgeving maar wel hun eigen rijdend huisje.

Stel je hebt als budget 10.000 euro, haal je hier dan je verzekeringen, visa enz ook uit of komt dit er nog bij en is die 10.000 dan puur het verblijf en eten en vervoer ter plaatse?

Verblijf zou voor mij dan hostels zijn i.p.v. van camper plekken enz.

Wat voor vliegticket haal je als je naar verschillende continenten gaat, of kan je alles het beste in het land zelf boeken qua geld?

Wij zijn vanaf oktober 2003, 16 maanden naar Thailand, Australië en Nieuw Zeeland geweest en we hebben ongeveer 30.000 euro uitgegeven. In Australië hebben we gewerkt en gereisd om de reis verder te kunnen bekostigen. Het hostel o.a. schoon gemaakt voor gratis accommodatie. En daarnaast fulltime gewerkt in winkels, een boeken fabriek op kantoor, in de bouw en in de horeca.
In Nieuw Zeeland hebben we een minivan gekocht en daarin geslapen. Nooit op campings gestaan om deze kosten te besparen. Wassen deden we in openbare toiletten, zwembaden, meertjes of naar het strand waar je douches had. De minivan hebben we voor bijna hetzelfde geld weer verkocht. In Australië hebben we hetzelfde gedaan.
:wereld:

Hmmm als ik het zo lees zal ons budget van 800/maand dus zeer krap worden,alsniet niet haalbaar? mag ik vragen traveljunk waar het meeste geld ingekropen is?