Kosten wereldreis?

Ik denk dat die 800 per maand echt veel te weinig is!
En kamperen in Zuid-Amerika en Azie lijkt me niet echt praktisch en niet altijd even veilig. Meer iets voor Australie, Nieuw-Zeeland en Noord-Amerika.

6 maanden Zuid Amerika, hostels en niet al te duur eten was ik totaal zeker al 10.000 euro kwijt. (ook incl. verzekering thuis)

1 like

Het meeste geld ging op aan uitgaan, feesten, excursies. De aanschaf van de auto en het onderhoud daarvan. Maar het geld voor de aanschaf krijg je als het goed is weer gedeeltelijk of helemaal terug als je de auto verkoopt. En in Australie heb ben je ook best wat kwijt aan benzine (en de benzine prijs is nu ook nog een stuk hoger). We hebben de westkust gedaan en dat zijn flinke afstanden. De overtocht in Nieuw Zeeland van het noord naar het zuid eiland was voor ons ook wel duur, hoe eerder je deze boekt hoe goedkoper. In Thailand betaal je voor accommodatie 500 baht (10 euro), bed, fan en koud water douche.

Hallo,

Ja vooral Nieuw Zeeland en Australie moet je je niet in vergissen. Die landen zijn even duur als Nederland ook kwa leven. Daarnaast als je bv naar een dierentuin wil of een Sydney tower bv dan betaal je flink aan entree. Ik ben bv gisteren met mijn man op de Sydney tower geweest kosten ons samen 50 AUD is ongeveer 30 euro. Dit kosten bijna alle actracties waar je in gaat.
Zo kun je ook de brug hier beklimmen dat kost je even 200 AUD per persoon wat 123 euro is.
Doordat je op budget zit zul je die dingen al snel laten schieten. Maar het zou jammer zijn als je die dingen laat om je budget. Ik heb gehoord van vrienden die zelf ook low budget reisde in Australie dat ze ongeveer 1500 euro per maand kwijt waren voor 2 personen om van te leven.

Ja excursies zijn inderdaad duur. Wij hebben bepaalde dingen niet gedaan omdat het te duur was. In Nieuw Zeeland kun je heel veel sporten doen zoals bungee jumpen, raften, parachute springen. Aangezien wij dit niet durven scheelde dit ons in de kosten. Bepaalde dingen zijn juist voordeliger in Australie en Nieuw Zeeland. bv musea deze zijn vaak gratis, of goedkoop . Entreegeld voor zwembaden zijn laag, barbeques zijn gratis, parkeren was ook niet al te duur. Maar veel backpackers betaalde niet voor het betaald parkeren, niet als je een auto gekocht had tenminste.

Dat klopt als je van Musea houd die zijn inderdaad vaak gratis of goedkoop. Maar ja een mooi utizicht over Sydney is ook wel iets waar vind ik persoonlijk. Verder zijn alle actie sporten inderdaad duur en duiken is ook vrij duur wel heel mooi om te doen.

Zoals vaker geldt: je kan het zo duur en/of goedkoop maken als je zelf wil.
En het is uiteraard afhankelijk waar de reis naar toe gaat, hoe en hoe lang je reist. Een goed gemiddelde voor 2 personen is zo’n 1200 euro per maand.
Veel overland reizen, accomodaties met eigen douche/wc op basis van 2 personen, lekker eten met een drankje en af en toe wat luxe.

Wil je naar Japan, Australie en Nieuw-Zeeland reken dan op minimaal 100 euro per dag voor 2 personen.

Wij zijn een kleine 2 jaar op reis geweest. Zie onze website
http://wereldopreis.com

Bij WereldInKaart staat per land het kopje “Ervaringen” hier vind je de kosten per land.

Succes

Hoi Wereldopreis, Mag ik vragen hoeveel jullie in totaal kwijt waren voor 2 jaar reizen? En hoe kom je aan het geld…hoe lang heb je ervoor moeten sparen?
Hebben jullie je woning opgezegd of hadden jullie geen eigen woning.
Wij hebben zelf ook gereisd en gewerkt in Australie (16 maanden) maar we hebben zijn nu sinds 5 jaar (helaas) weer terug in Nederland. En we hebben inmiddels een kleine van 1 jaar.
Ik zou graag nog wel een keer willen reizen maar hoe doe je dat met je huis. Vroeg me af hoe jullie dat hebben gedaan?

Beste Traveljunk,

Wij hebben ons koophuis verkocht, verder gespaard en op reis gegaan. Op onze site hebben we per land de kosten vermeld, hier bijvoorbeeld de link naar onze ervaringen, en de kosten voor Rusland.Onder WereldInKaart hebben we ieder land vermeld, onder het land staat het kopje ‘ervaringen’ daar staat hoe lang we in een land zijn geweest en het (dag)budget. Dus afhankelijk van je reisplan kun je hier een inschatting maken wat de kosten voor een jaar of langer zijn.
http://http://wereldopreis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=488&Itemid=303

Succes!

Beste Wereldopreis,
Bedankt voor de snelle reactie!
Heb een beetje gekeken, zal eens kijken of ik hiermee een beetje een begroting kan maken.
Mooie site trouwens!
Tks.

Oh nog een vraagje, zit de camper en benzine in het dagbudget verwerkt?

Ja voor NZ & Australie een uitgebreid kostenoverzicht.
Zie http://wereldopreis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=501&Itemid=314

Succes weer!

Hallo Wereldopreis,

Ik haal erg veel informatie van jullie site. Super! Ik vroeg me alleen af, (het kan zijn dat jullie dat ook op jullie site hebben staan, zo goed heb ik hem nog niet bekeken.) of jullie echt super de luxe overnachtingen/camper(s) hebben genoten of dat jullie het echt low budget hebben gehouden. Ik zou zelf graag de wereld over gaan met een backpack, dus voor mij hoeft het niet super de luxe. Is 100 per dag dan een enorm ruime inschatting of is het meer een gemiddeld bedrag, waar ik zeker van uit moet gaan?

Nogmaals, als het al op jullie site staat en ik hier dingen dubbel vraag: sorry.

groet

Hoi Lisette,

100 euro per dag hebben zo ongeveer per dag (met z’n2-en) uitgegeven in Australie en NZ. Dit is inclusief zo bijna alles. Maar feit is dat dit geen goedkope landen zijn. Voor een specificatie van de kosten deze link
http://wereldopreis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=501&Itemid=314

Wat de kosten zijn voor openbaar vervoer en hostels in deze landen weet ik niet precies.

ONZIN-of niet goed gekeken,. dat soort kamers is er vanaf de 150 bt/single, in het noorden nog goedkoper (en met warm water in de douche).
voor 500=€10,25 kan je met wat zoeken vrijwel overal een redelijk goede hotel-standaard AC-room vinden.
alleen de over-populaire stranden/eilanden in high-season zijn veel duurder.
vootr OZ/NZ-reken gewoon maar dat het net zo duur is-in totaal-als hier in NL. Vooral de lange reizen kosten nogal. Dus A met A (bvb hoStel) vergelijken-en niet A met B.

Hi Schoentje,

Ik wil 3 maanden gaan reizen (backpacken) door Zuid-Amerika met een vriendin samen ( ze komt zelf uit Spanje dus das wel handig met de taal enz.), sept t/m okt. Beginnen en Peru en eindigen in Argentinie. Heb je nog wat tips voor me, ook kwa route etc. en hoeveel zal ik er volgens jou ongeveer voor uit moeten trekken incl. tickets?

Met vriendelijke groet,

Renate

Chile wil ik trouwens ook bezoeken. Dus eerst Peru, dan Chile en dan Argentinië.

Hoi Renate,

Ik zou op ongeveer 4000 euro per persoon tellen. Het hangt er een beetje vanaf wat je allemaal gaat doen. De inka trail is erg duur en een tochtje naar de jungle kan ook flink aantellen.
Ik zou zowieso een andere trail lopen dan de inkatrail.
De salkantay of nog mooier, het ausangate circuit. Deze kosten minder dan de helft van de inkatrail.
Zeker niet vergeten, de 3/4 daagse jeeptocht tussen San pedro de atacama en uyuni. Ook raften op de apurimac rivier met de firma mayuc in cuzco in fantastisch.
Patagonie gaat niet lukken. Daar is het te koud op dat moment.
Tussen Lima en cuzco zijn de Nazca-lijnen en Huacachina (sandboarden) interessant. Tussen San pedro de atacama en santiago is niet zoveel spannends te zien of je moet van de gebaande paden af. Nationaal park lauca is wel mooi om te zien.
Er is een prachtige 5 daagse mountainbike/boottocht tussen sorata en rurrenabeque (bolivia)
Iguazu watervallen moet je ook niet vergeten.
Malaria tabletten hoef je niet mee te nemen en een klamboe ook niet.
Wel veel warme kleding, het is daar kouder dan je denkt.

succes.

INteressant topic. Ben zelf van plan om volgend jaar september een korte wereldreis van 6 maanden te doen met vriendin. Budget is inclusief alle kosten ongeveer €25.000. Reis die we willen doen is:

Rusland - Mongolië - China (met Transmongolië Express)
overland door trekken naar Nepal
met de camper door Nieuw-Zeeland
2 maanden Zuid-Amerika (Ecuador of Argentinie).

Wat zijn de eerste gedachtes over het budget, goed te doen?

Budget meer dan voldoende, hiervan kun je een prachtige reis maken.

Wij hebben een overzicht gemaakt per land en de daarbij behorende dagkosten. Zie http://wereldopreis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=488&Itemid=303 voor kosten Transsib.

Voor Nieuw-Zeeland
http://wereldopreis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=501&Itemid=314

Ook overige landen zijn beschreven: WereldInKaart per land de de ervaringen, hier vind je de kosten.

Succes!

Hoi, wat een gelukzoekers zijn jullie en wat een groot gelu/ijk. Ik ben een wereldreis aan het plannen met mijn elf jarige zoon. Vertrekken over een jaar ongeveer. Vraag me af of de kosten lager liggen met kind alleen, waarschijnlijk niet en wordt hij als volwaardig aangerekend?
Zijn er veertigers met soortgelijke plannen of ervaringen?
Het plan ligt al heel lang in de ijskast en het moet er nu maar eens van komen. Route is al zo moeilijk want je moet natuurlijk keuzes maken.
Denk aan trans mongolie express, beetje azie, australie en nieuw zeeland met een camper, noord en zuid amerika,paaseilanden en galapalos…

tips notes en meer is van harte welkom.
zelfs een financiele bijdrage hahaahaalol2