Hallo,
Ik ben onlangs 27 geworden en wou eens buiten Europa komen dit jaar ![]()
Tot nu toe bleven mijn reizen altijd beperkt tot Frankrijk, Spanje, Slovakije enzo
Dit was ook altijd met maten en dan met de wagen, ik ben eigenlijk nog nooit echt alleen op reis geweest :paranoid:
Die reizen bestonden vooral uit feesten, snowboarden, surfen en wat europese natuur bezichtigen
Ik weet eigenlijk nog niet 100% waar ik heen wil. Tot nu toe heb ik vooral Nieuw Zeeland bekeken, maar ik denk ook vaag aan Maleisie, Zuid Amerika, en wie weet nog wat anders…
Aangezien ik vast werk, kan ik ongeveer voor een maand gaan.
Voor een groot land zoals Australië lijkt me dit dan ook te kort…
Qua bezigheden weet ik eigenlijk ook nog niet goed wat ik er allemaal wil gaan uitspoken. Sowieso wat natuur bezichtigen, als het betaalbaar is prolly ook wat duiken (heb ik vroeger even gedaan) en wat avontuurlijke activiteiten
Ik heb ook nog veel twijfels over “hoe” te gaan:
Ik kan via een reisorganisatie gaan en alles laten regelen, maar dan wel liefst gaan met jongeren… Dan zit ik echter wel vast aan een traject en moet dat nog wat meevallen qua reisgenoten en dingen die je doet.
Dit is ook vrij duur voor Nieuw Zeeland (+3000 euro), hoewel ik niet echt weet of je op een andere manier zoveel goedkoper uitkomt… (vliegticket, overnachtingen, (tent (heb nu zo’n rond 3sec ding, beetje lastig om mee te sleuren, tenzij ik het in een auto kan laten liggen) en andere nodige aankopen), (auto huren), dagelijkse activiteiten, eten, etc)
Ik kan ook gewoon een vliegticket nemen en daar verder zien, maar daar komen ook al meteen een hoop vragen mee naar boven:
Logeer ik in iets huisachtig? Of neem ik gewoon een tent mee? Beiden, kan ik me voorstellen, zijn lastig, aangezien je bijna iedere dag een plek voor te slapen moet fixen
Huur ik een auto, of ga ik liftend (ook nog nooit gedaan dus). En als je een auto huurt, is dat normaal dat je aan lifters vraagt om mee in de huurprijs te delen? (anders is huren voor een maand ook al vrij duur)
En als ik dan huur, huur ik dan best het kleinste el cheapo bakkie? of een iets grotere? of meteen een camper (wat prolly veel te duur is voor alleen te huren)
Openbaar vervoer zou ook nog kunnen, maar dan ben je meteen ook al een pak meer beperkt qua vrijheid
Ook het weer heb ik nog wat twijfels over. Ik wou gaan in Oktober / November ofzo (lente) en echt “vakantie” warm is het dan ook niet echt (niet dat ik heel der dagen op het strand ga zonnen hoor ;)), maar vooral voor camperen kan regen wel lastig zijn
regent het er eigenlijk meestal kort of wisselvallig zoals hier?
Ik heb al veel op het internet zitten rond zoeken en daar je vind je ook een overvloed aan informatie, maar daar ben ik eigenlijk een beetje in verdronken intussen (ben nog nog meer aan het twijfelen over alles dan voordien :p)