Ik heb mn ticket naar NZ gewoon via het reisbureau geboekt, Air NZ is idd zowat de goedkoopste! Ik vertrek op 9 november en vlieg 6 februari terug, dus wel wat langer! Heb er in totaal 1410 euro voor betaald, dat is op zich een prima prijs. En heb op de heenweg een stop van 2 dagen in Shanghai en op de terugweg 2 dagen in Beijing, lijkt me ook wel erg gaaf!
Als je echt naar NZ wil in november zou ik niet te lang wachten, het wordt alleen maar duurder!
Verder ga ik nog niet echt dingen van te voren regelen. Ben al eens eerder 6 maanden naar Australië geweest en het reizen gaat zo relaxt. Gewoon nix plannen en alles komt goed. Je ontmoet zo snel leuke mensen en kunt dan nog wel zien hoe je gaat reizen, met de bus of camper/auto.
En idd, als je met de kiwiexperience/magic/stray zou reizen dan wordt je voor je hostel afgezet, maar dan wel een hostel vanuit hun en niet eentje die je zelf kiest.
Ik heb vandaag mijn ticket aangekregen.
Gekocht bij wereldcontact.nl voor 1420 euro met annuleringsverzekering
reisverzekering moet ik nog wel ergens anders fixen, want dat kan ik niet in NL nemen aangezien ik van BE ben
Die 2 dagen tussenstop is idd wel zeer nice! Ik moet op de heenweg 6 uur wachten in Kuala Lumpur
Bij wereldcontact beweren ze dat ik gedurende die 6 uur uit de vlieghaven mag (naar de zee ofzo?), maar vind het wel nog beetje vreemd ivm douane en opnieuw inchecken enzo…
Kuala Lumpur, de stad zelf, zou trouwens wat te ver van de vlieghaven om nog te bezoeken in die 6 uur, maar het strand zou wel moeten lukken…
De hoeveelheid plannen zal gezien de traagheid dat ik iets beslis uiteindelijk ook wel goed meevallen
Ik wou sowieso nog die reisverzekering verder uitzoeken en het huren van een camper
En heb je dan ook een visum nodig voor Kuala Lumpur? Ik heb het namelijk wel nodig voor China, ook al is het maar een korte stop…
6 uur is eigenlijk wel erg kort om dingen te bekijken, lijkt me!
Bij mijn reis naar Australie had ik een stap in Hong Kong, voor 15 uur. En dat was eigenlijk nog best kort om de stad te bekijken. Voordat je het vliegveld uitbent en ook weer terug bent voor in te checken… dat kost best wat tijd! Dus ik ben benieuwd.
Mn reisverzekering was voor mij makkelijk te regelen, dus het enige wat ik nu nog moet doet is een visum voor China. Maar daar heb ik nog bewust mee gewacht, aangezien alles rond de olympische spelen extra streng was.
een visum in maleisië zou pas nodig zijn vanaf 3 maanden
6 uur is idd te kort om iets te zien, maar het lijkt me leuker om even wat rond te lopen dan 6 uur op een vliegveld wachten…
veel zal ik idd niet kunnen zien…
Ben net ook te weten gekomen dat die hospitalisatie verzekering via mijn werk niet op veel trekt. Ze zouden slechts 3x de wettelijke tegemoetkoming terugbetalen (lekker vaag eh)
dat klonk 1st wel leuk, maar heb een gebelt en naar het schijnt is dat niet echt de moeite en kan ik beter nog een extra ziekte verzekering voor daar bij nemen
Morgen ga ik eens horen bij de Christelijke mutualiteiten wat die dekken, maar dat is denk ik ook niet echt veel…
zal maw vrees ik nog volledige reisverzekering erbij moeten nemen (ipv, waar ik hoopte, een reisverzekering zonder ziekte verzekering)
Das idd een heel gedoe, zo te horen!
gelukkig heb ik dat niet!
Vandaag is het nog precies 8 weekjes voor ik vertrek en de tijd lijkt steeds sneller te gaan…
Zal maar eens gaan uitzoeken wat ik allemaal nog moet regelen!
dat Europees paspoort, moet je dat in Nieuw Zeeland altijd op zak hebben?
of kan ik dat nadat ik uit de luchthaven ben ergens wegsteken in mijn bagage?