Kosten wereldreis?

Leuk dat je dit gaat doen! Maar misschien een rare vraag? Maar hoe krijgt je zoon onderwijs? Onderwijs en reizen gaan volgens mij erg moeilijk samen. of niet?

Hallo,

Misschien kun je hier veel tips vandaan halen Verre reizen met kinderen
Die zijn zeer bedreven en ervaren met het reizen met kinderen.

De Wereldschool zou zeker net zo goed zijn als het reguliere onderwijs. Ben er al een beetje mee bezig het op een rijtje te krijgen wat betreft scholing. Elke dag een paar uurtjes huiswerk is best te doen en ook wel zo leuk omdat ik er alle tijd voor heb. Er hangt natuurlijk een flink kostenplaatje aan maar op de manier kan hij gewoon weer instromen bij terugkeer.

6 jaar geleden 4000,- euro halfjaar zuid-oost azie. (alles goedkoop, wel afdingen)

nu wereldreis, japan, maleisie, sydney, nieuw-zeeland, chili, argentinie, bolivia, peru, equador, sanfransisco. planning 12.000,- euro kan voor minder. (westerse landen duur, vooral overnachtingen, slapen in backpackers, hostels, camperen en kijk naar goedkope hotelletjes als je met z´n 2en bent of appartementjes als je met 2 of meer bent, eten koken, zuid amerika goedkoper, azie erg goedkoop, daar wordt je was voor je gedaan, ga je uiteten enz voor weinig geld)

Heb je weinig geld, dan raad ik zuid oost azie aan (laos, cambodja)

Beste medereizigers

Wij willen ook graag een reis gaan maken voor 6 maanden en de volgende landen bezoeken: Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesie, Thailand en India.
Wij hebben een budget van ongeveer 12.000 euro per persoon inclusief alle kosten dus ook de vliegtickets. In Nieuw-Zeeland en Australie willen we een camper huren.

Wij vragen ons af of dit budget haalbaar is? Anders willen we eventueel de reisduur inkorten. Ik ben zelf nogal voorzichtig met het plannen omdat ik bang ben dat we voor onvoorziene uitgaven komen en we niet van plan zijn om te werken ter plaatse. Overigens zijn we van plan ons huis te verhuren om zo de kosten thuis in ieder geval te dekken.

Hebben wel heel veel zin in!

>>> :vak02:

Vooral australie en nieuw zeeland zijn dure landen. Dus ligt er een beetje aan hoe lang je hier wilt verblijven en hoe duur je het wilt maken. Reken tussen de 60 a 100 euro per dag. Vooral het reizen (transport) maakt het duur.

Het ligt er een beetje aan hoelang je in welke landen wil verblijven.
Wij hebben in 2004 8 maanden gedaan over NZ, Australie, Indonesie, Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. 1 maand NZ en 3 maanden Aus.
Dit koste toen ongeveer 11500 per persoon.

Gisteren bij Kilroy Travels geweest en gekeken naar mogelijkheden. Wij willen de reisduur toch wat inkorten dit komt beter uit qua budget en werk (mogelijkheid om onbetaald verlof te nemen)
Wij willen het volgende gaan doen: vertrek vanaf Londen naar Cook eilanden via Los Angeles, daar 10 dagen blijven en dan doorvliegen naar Nieuw Zeeland Auckland, hier 5 weken blijven dan via Christchurch naar Denpasar op Bali vliegen, hier 4 weken blijven, dan via Singapore en hier ook een stop maken van 3 dagen door naar Delhi in India en in India ook 4 weken doorbrengen. In Nieuw Zeeland huren we dan een camper.

Ticket kost z’on 1900 euro en camper komt uit op 2500 voor hele reisduur inclusief one way charge. Dit leek ons heel redelijk.

De reisduur van 4 maanden lijkt ons ok omdat we ons dan geen zorgen hoeven te maken over het budget en een aantal andere praktische zaken.

Deze week nog overleggen met werk en dan gaan we de knoop doorhakken. Hebben er heel veel zin in! >>> :vak02: cheer

Je weet dat als je het via een reisorganisatie doet, je een groot deel kwijt bent aan de kosten voor de reisorganisatie. Dit is ook makkelijk zelf te regelen en goedkoper te regelen. Maar ja, het is wat je wilt natuurlijk

Dat weten we maar maar om eerlijk te zijn zijn wij allebei ook druk en vind ik het eerlijk gezegd ook wel lekker om het te laten regelen :smile:

Nu hebben we een mooi overzicht en als het geregeld is hoeven we daar in ieder geval niet meer naar om te kijken

Hostels e.d. doen we gewoon lekker daar maar camper en vlucht vinden we prettig als dit vastligt.

Nou dan zou ik zeggen: Have fun and enjoy:zon02:

Dat gaat zeker lukken!cheer Voorpret is ook altijd heel fijn! :zon02:

Misschien niet meer relevant, maar bij deze nog een stukje over de kosten van een wereldreis.

Belangrijk is om eerst te berekenen hoeveel vaste lasten je thuis nog hebt, zoals huur, telefoon, andere abonnementen. Deze moet je vaak ook al ruim van te voren opzeggen, maar soms kan ook gewoon niet. Zorgverzekering hangt af van hoe lang je weggaat, als dat langer dan 8 maanden is kan je je in NL laten uitschrijven.

Dat brengt met gelijk op het volgende punt. Kijk dan naar alle kosten die je sowieso moet maken. Per zorg- en reisverzekering is het verschillend hoe lang je verzekerd in het buitenland kan zijn. Dit is vaak maar 180, dagen, dan is een aanvullende verzekering nodig.
Daarnaast heb je nog andere opstartkosten, zoals bijvoorbeeld die voor een camera(niet op bezuinigen!), goede backpack, wandelschoenen(en goede sokken), thermo-ondergoed, moneybelt, slaapzak, lakenzak, reisklamboe, ehbo-setje etc. etc.
Veel mensen volgen ook nog een cursus voor ze weggaan, bijv. EHBO, fotografie of TOEFL(als je vrijwilligerswerk wilt gaan doen).
Ik heb bij de opstartkosten ook die van tickets en vaccinaties gerekend, omdat je die ook al gelijk moet maken. Het loont om goed rond te kijken met verzekeringen, de dekkingsgraad van reisvaccinaties verschilt enorm.
Al met al kom je dan toch al snel op E3500 p.p uit als basiskosten. (Alles wat je minder uitgeeft heb je dan als buffer voor je echte reis.)

Verder is E1000 per maand reëel om te budgetteren.
Dat wil zeggen als je in hostel of goedkopere hotels verblijft, niet elke nacht ergens anders slaapt ( dan kun je korting regelen) en ook wel eens een 's nachts reist, met de trein of bus.
Eten doe je dan voornamelijk in de goedkopere restaurantjes, of je haalt zelf wat op de markt of in de supermarkt. Alcohol is vaak ook relatief erg duur, dus daar kun je gemakkelijk 100 p.m. boven dit budget aan kwijt zijn.
Reizen doe je niet op de meest luxe manier, wat maak meer overstappen en langer wachten betekend. Maar ook meer contact met de locals.
Als je zo leeft heb je ook financiële ruimte om af en toe iets bijzonders te doen. Denk dan aan safari’s, bijzondere hiking trails, luxer hotel in de stad, ballonvlucht, extra vlucht etc. etc.
Het scheelt heel erg als je dagelijks opschrijft wat je hebt uitgegeven, en dan ook ook realiseert hoeveel meer of minder dat gebudgetteerd dat is. Vaak denk je dat je minder heb uitgegeven, want hoe cliché het dan ook klinkt: alle kleine beetje tellen echt op.

Daarnaast is het ook erg belangrijk om geld te sparen voor als je terugkomt. Niet iedereen kan gelijk weer werken als ze terugkomen. Omdat alle vrienden en familie erg nieuwsgierig zijn naar je ervaringen, heb je ook een boel reiskosten. Daarnaast wil je natuurlijk ook een foto-album maken, en dat is ook best prijzig. Als je evenveel spaart als je normaal in twee maanden uitgeeft thuis heb je een goed buffer voor thuis. Een eventueel een mooi potje voor volgende reis.

Hoop dat iemand er wat aan heeft. Uit ervaring weet ik dat het tijdens een wereldreis wel zo prettig is om je geen zorgen te maken over de financiën.

Scarlett, vooral de opmerking over de kosten die doorlopen is denk ik waardevol. Veel mensen vergeten bijvoorbeeld dat de hypotheek nog gewoon doorloopt, verschillende abo’s worden niet of te laat opgezegd etc.

En vergeet bij je hypotheek niet dat je over dat jaar minder teruggave krijgt van de belastingdienst.

Hallo,

Ik wil er nog even bij zeggen dat je als je 1 jaar zou gaan reizen je ziektekosten verzekering gewoon moet aanhouden ook al ben je uitgeschreven uit de gemeentelijk basisadministratie
Zie hier de uitleg daarover

ik was voor mijn reis van 7 maanden 13.000 euro kwijt.
inclusief voorbereidingen en tickets, galapagos, transiberieexpres, duikcursus etc.