Ik wil graag weg uit Nederland

hallo allemaal
ik had een vraag ik ben 21 jaar ik heb hier niets meer in nederland en wil graag de wereld in en heb haast geen geld wie kan mij daar bij helpen

Google is op couchsurfing. :slight_smile:

naar t schijnt nemen sommige vrachtschepen ook passagiers mee. Ik heb me laten vertellen, enige jaren geleden, dat je je aanmeldt bij de kapitein dat je voor een habbekrats, of zelf helemaal voor niets, meemag. Eersteklas, als een luxepassagier.
Op naar Rotterdam, of Google het eerst ns…

just do it

Wat wil je gaan doen? Of waar wil je heen?

nou het maakt mij helemaal niet wat ik ga doe als ik weg kan uit nederland is het goed ik wil wat nieuws doen in mijn leven

zelf wil ik ook gaan reizen halverwege juli (als ik afgestudeerd ben) ik wil dan een oude camper kopen en hiermee gaan reizen, ik ben niet op zoek naar een reisgenoot die de hele reis meegaat (ik wil wel zelf de vrijheid houden) maar ik zoek wel mensen om af en toe een stuk mee te reizen (misschien het begin of halverwege ergens) waardoor de km kosten gedeeld kunnen worden en natuurlijk voor de gezeligheid (een half jaar alleen is ook maar saai)
ik wil rondreizen binnen europa (en misschien een stukje erbuiten)
doordat ik met een camper gaat zijn de overnachtingskosten ook een stuk lager (voor de periode dat je met mij mee reist) het slapen is dan vrijwel gratis (heel soms zullen we een camping moeten pakken) maar zelf kies ik liever voor het wildcamperen ergens in de dorpjes of mss het couchsurfen bij mensen dorpsbewoners.

laat maar weten wat jou plannen precies zijn.

groeten Tom

Werken–> geld
geld–>ticket

?? wat bedoel je ??

Werken–> geld
geld–>ticket

hi,

Heb ongeveer de zelfde plannen maar dan met jeep en caravan. En natuurlijk zoveel mogelijk wild camperen of bij een boer of achter een kerk. Alles is vertrekkens klaar, moet enkel mijn visum’s nog voorzien en kan vertrekken richting Litouwen, Estland tot Oekraine en terug langs Roemenie, Hongarijeen Slovenie . Graag had ik Moskou bij gedaan maar daar ben ik niet zeker van (tijdsgebrek).

Maar mijn broer heeft zeer slecht nieuws i.v.m. zijn gezondheid en daarom ben ik nog niet vertokken.

Ik zit met ongeveer het zelfde probleem, zou ook niet graag mijn vrijheid verliezen. Maar mischien moeten we eens afvragen wat de prioriteiten zijn, vrijheid of kostprijs. Want er kan altijd nog een scooter of zoiets mee genomen worden.

Als ge wilt brainstormen laat maar iets weten. Of anders veel plezier tijdens uw reis.

Tot mails,

Yvan

nee de volledige reis samen maken trekt mij niet zo, ik wil namelijk ook een keer ergens gaan werken of ergens een tijdje blijven hangen, misschien nog een keertje coach surfen en dat is met z’n 2e toch lastig
wel is het mss leuk om elkaar tijdens de reis ergens tegen te komen en mss een weekje ofzo samen te reizen

hoe lang ben je van plan om weg tegaan dan vany

ik denk iets van 4 of 5 maanden

had je al een concreet plan dan voor je reis

nee nog niet concreet, daarom weet ik de tijd ook niet precies
het kunnen ook 6 tot 7 maanden worden (mits ik de kosten in de hand weet te houden) ik heb hierna in iedergeval geen verplichtingen, dus ik kijk wel hoe het me bevalt
ik wil in iedergeval door europa trekken en dan richting turkijen / griekenland etc. gaan

en dan ondertussen wil je gaan werken , dat leek me wel wat om plaatsen teblijven om tewerken en dan gewoon weer verder gaan

Ik zou toch ongeveer 3-6 maanden willen weg zijn.

Tom dit zeker niet tegen jou bedoeld maar ik heb al verschillende reacties gehad en heb de indruk dat er veel mensen zijn die wel willen reizen maar moeilijk een compromi kunnen maken tussen privacy en goedkoper of met vreemde mensen een periode te moeten optrekken. Ik zoek gewoon meedereizigers om een toffe trip te beginnen. Natuurlijk heeft de meedereiziger even veel inbreng als mijzelf.

Ik hoef geen geld, huur of anderen dingen voor mijn jeep en caravan, enkel word de brandstof, eten en drinken gedeeld in de kostprijs.

Het voordeel is dat de caravan kan worden afgekoppeld en zo kunnen we zelfs in de steden parkeren om te touristen. Zo kan er ook met een tentje verder in de bergen worden getrokken wat zeker plus punten zijn.

Mijn toyota jeep en caravan is volledig voorbereid om voor langere tijd op eigen voorzieningen te kunnen leven. Er is mogelijkheid om een grote hoeveelheid water mee te nemen,er zit ook een generator, speciale accu’s, een omvormer 220v en zelfs zonnepanelen op. Ook zijn er zelfs 3 aparte slaapkamers, maar natuurlijk blijft het een caravan.

Ik hoop dat ik toch nog mensen vind om deze reis te kunnen beginnen.

Dus … .

Yvan

Deze verhalen trekken me ook heel erg aan… Heb ook totaal geen behoefde om hier in NL te zijn.
mijn geld zakje is ook erg klein… maar toch wil ik weg … maakt mij niet uit hoe… wil wat van de wereld zien.
Zijn er nog meer mensen die net als ik lekker weg willen… en ook iemand zoeken om een reis mee te beginnen?
en dat de reis planning nog open staat. ( dat je samen beslist waar naar toe)

hee ja ik heb eigelijk percies het zlefde als jou misschien een keer samen brainstormen

Dat is een goed idee, je moet toch samen een tijd met elkaar zijn…
hoeft natuurlijk niet, maar het zal leuk zijn!