Rondreis door Europa per camper

ik wil aan het eind van dit jaar misschien een rondreis gaan maken door europa ik wil deze reis in mijn eentje gaan maken met een camper.
ik kies voor een camper omdat ik hierdoor meer vrijheid heb, ik kan gaan en staan waar ik wil, ook hoop ik zo kosten te kunnen besparen om de overnachtingen, ik kan bij boeren een gratis staanplaats proberen te regelen.
ook hoop ik de reis betaalbaar te houden door af en toe een andere reiziger mee te laten rijden (als hij of zei dan de benzine betaalt kunnen we allebei goedkoop reizen)
ik ben van plan om door de volgende landen te reizen: belgie, frankrijk, zwitserland, italie, australie, slovenie, hongarije, roemenie, bulgarije oekraine, polen, litouen, rusland, finland en zweden.
maar de route wil ik nog niet plannen, ik wil dit tijdens de reis bepalen (mede door mijn mede reizigers)
nu vraag ik me alleen af of er mensen zijn die iets soortgelijks hebben gedaan.
hoe kan ik mede reizigers vinden, zijn er speciale plekken waar ik reizigers kan ontmoeten, waar kan ik mijn camper allemaal parkeren, kan ik met mijn camper gewoon steden in (om de steden te bekijken) waar kan ik informatie vinden over visums en is dit zoizo wel nodig (ik blijf niet zo heel lang in de landen) kortom ik zoek ervaringsdeskundige die mij wat tips willen en kunnen geven

groeten, Tom

Ik heb een zelfde soort plan, meerdere maanden wegblijven, maar wil dan ook onderweg nog werk zoeken. Weet iemand of dat werk zoeken (en vinden) een realistisch doel is in Europa? Bijv. 1 of 2 weken ergens werken om een paar honderd euro te verdienen? OP campings, in horeca, via uitzendbureaus ter plaatse?

Nou Tom,

Jij bent wel erg knap, met de camper naar Italie en Austalie…??? Hihi…

maargoed ik heb hetzelfde plan en precies dezelfde vragen… heb je al tips gevonden ergens op internet of een goed forum gevonden… let me know…

[EMAIL=“liabos1@gmail.com”]liabos1@gmail.com of wie weet hebben we iets aaan elkaar. Wat is je leeftijd, ikzelf ben 28 maar heb het gevoel dat de meeste echt stukken ouder zijn… Thanks

haha dat is idd wel knap ja :stuck_out_tongue: maar het kan wel per boot
:wink: maar dat is niet de bedoeling was een foutje australie lijkt me idd ook wel mooi maar ik wil het bij europa houden echt veel informatie heb ik nog niet gevonden de meeste mensen gaan toch verder weg en reizen per vliegtuig of gaan echt backpacken
echt veel ervaringen heb ik niet gevonden
wel ben ik wat te weten gekomen over bepaalde landen en regels mbt parkeren
ik wil vooral nog meer gegevens hebben over verzekeringen, nuttige plaatsen waar ik andere reizigers kan treffen voor de gezeligheid en om samen te reizen om de kosten te drukken
heb jij al veel informatie gevonden?
wil jij ook per camper reizen en ook binnen europa?
wanneer wil jij vertrekken?
ik ben 25 ik heb juist het idee dat ik de oudste ben :stuck_out_tongue: volgens mij is bijna iedereen ouder.
als ik thuis ben stuur ik wel een mailtje dat is misschien wel makkelijker

Tom

Ja mail me even…kunnen we zo even kleppen, leuk!

Gr. Lia

lia heb je mijn mailtje nog ontvangen?

Tom

Nee Tom…denk dat er iets mis is gegaan…vreemd…

Wil je hem nog eens verzenden…dank je!