Reizen door Europa met busje/camper

Dag Mensen,

Heb meerdere vragen, zal het eerst ff inleiden.

We (mijn vriendin en ik) willen namelijk door Europa reizen met een busje/camper.
We zijn een jaar naar australie geweest, daar gereisd met een busje.En dat is goed bevallen. Gewoon lekker zelf rond-toeren en zomaar ergens neerzetten om te slapen. Soms een camping, soms zo de natuur.
Nu willen wij hetzelfde idee uitproberen in Europa.
Lijkt ons toch heel anders.

De eerste vragen die ons dan te binnen schiet zijn:

1. Wat is het beste (gelet op prijs, zoals aanschaf en verzekering) een busje of een camper?
  2. Kun je gemakkelijk onderweg ergens of in de natuur camperen?
  3. 4x4 of niet? (Kosten tegen comfort)
  4. Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben of ook willen doen, zodat we wat informatie uit kunnen wisselen?

Hopenlijk zijn de vragen wat duidelijk en alvast bedankt voor de informatie.

Met vriendelijke groet Guus Korten

L.S.

Hallo Guus,

Helaas heb ik geen antwoord op àl je vragen, maarmischien heb je iets aan het volgende.

Met een camper kun je (vooral in midden en zuid-) Italie vrij gemakelijk vrije en vaak gratis staanplaatsen vinden op de "aree di sosta’.

Zie

http://www.camperonline.it/

Rechts zie je dan het vakje met:
"Aree di sosta: camper service, aree attrezzate o semplici punti indicati per la sosta: oltre 3000 indicazioni su località idonee alla sosta di veicoli ricreazionali in Italia, e altre migliaia all’estero, continuamente aggiornate con le vostre quotidiane segnalazioni
in Italia
in Europa "

Klik dan op Italia of op Europa.

Als je op Italia klikt, klik dan daarna op de regio waarvan je wilt weten waar de ‘aree di soste per i camper’ zijn. Dan verschijnen de namen van de dorpjes of stadjes en staat aangegeven waar precies dat verblijfgebied ligt, of er water te krijgen is, of je afvalwater/toilet etc. kunt lozen etc.

Let wel: dat geldt uitsluitend voor campers, niet voor busjes of caravans. Die moeten,althans in la bella Italia, naar een camping.

Veel reis-voorbereidings-plezier!

Heb even gekeken. Is wel een handige pagina. Moest wel even zoeken.

In ieder geval bedankt

Hallo Guus,

Mijn vriendin en ik hebben zo te lezen hetzelfde plan als jouw vriendin en jou. Heb je al veel informatie kunnen vinden? Wanneer zijn jullie van plan te gaan?
Zou het leuk vinden om hierover contact te hebben!

Groeten Gert-Jan

Hey hey,
Ik en mijn vriend hebben hetzelfde idee! Nog maar net, dus wij hebben ook nog maar weinig informatie bij elkaar gezocht. Ik ben dus ook wel nieuwschierig naar wat jullie allemaal gevonden hebben en hoe jullie alles gaan aanpakken!

Groetjes Yvette

Ik zag toevallig op www.rtvoost.nl een programma van een twee jongens die met een busje van nederland naar gambia rijden; retourtje gambia. misschien wel leuk om wat ideeën op te doen

Ok super, kzit nu te kijken:) Ik krijg er al steeds meer zin in!

Ik heb met 2 kameraden net hetzelfde ideetje opgevat.
Ik zou het fijn vinden een beetje in de informatie te delen :so:

Hey!
Hebben jullie ondertussen de reis door europa al gemaakt of zijn de plannen er voor 2008? Samen met wat vrienden heb ik namelijk al een tijdje het plan om in de zomer van 2008 met een busje een reis door zuid-europa te maken. Het lijkt ons geweldig! Maar heb jij misschien wat informatie? Dingen die we echt niet moeten vergeten, tips, hotspots en overige nuttige info? Laat het maar weten & alvast bedankt!