reisgenoot/genoten Amerika of Azië of Europa

Hoooooi, ik ben een meisje van 18 jaar en heb afgelopen juni VWO afgerond. Ik wil nu ongeveer een half jaar op reis, in ieder geval een paar maanden vanaf eind dit jaar of begin volgend jaar. Ik zat zelf aan februari te denken en in ieder geval niet later. Ik heb niet zo’n groot budget en ben nu aan het werk om meer te verdienen, maar een uitgebreide rondreis zit er denk ik niet in. Vrijwilligerswerk lijkt me wel leuk en handig en misschien gecombineerd met backpacken of een van de twee. Ik heb dus niet zulke concrete plannen maar ik wil gewoon graag weg en een leuke tijd hebben! Ik ben best wel impulsief en avontuurlijk en wil mijn ‘horizon verbreden’ :hihi:

Heb je een mailtje gestuurd!

Groetjes Bart :smile:

ik wil mogelijk met een camper door europa gaan reizen.
mogelijk met een paar andere
een exacte vertrekdatum heb ik nog niet
ook heb ik nog geen camper
er is waarschijnlijk nog iemand die wee wil zodat we misschien met een man of 4 kunnen gaan zodat het allemaal betaalbaar blijft.
het is dan de bedoeling dat we nog wel vrijheid houden om zelf wat in de omgeving te gaan doen
natuurlijk alles in goed overleg.
waarschijnlijk zullen de kosten van een camper
rondt de € 3000 / 4000,00 liggen
wat dus zo rondt de € 1000,00 per persoon ligt ( afhankelijk van het aantal waarmee we vertrekken)
en na de reis is de camper natuurlijk ook nog te verkopen waardoor je dit dan waarschijnlijk weer grotendeels terugkrijgt
en verder natuurlijk de brandstofkosten en kosten voor eten en eventueel stageld ( het meeste willen we proberen langs de weg en op parkeerplaatsen te gaan staan )
en verzekeringen etc.
maar het zal in iedergeval een heel stuk goedkoper zijn in hostels te overnachten.

MVG,

Tom