Reisgenoot Gezocht - Budget Backpacken/Hitchhiken Europa 2012

Hallo,

Ik wil graag binnenkort gaan reizen door Europa door middel van liften. 's nachts wil ik gaan wild kamperen met een tentje, of je moet maar net mensen tegen komen die je een slaap plek aan bieden etc maar ik wil dus geen geld uitgeven aan accommodatie.
Hoe ik de reis voor me zie: Ik reis naar het zuiden van Nederland met mijn nog gratis OV kaart (of als een reis partner dit niet heeft gelijk gaan liften) en vandaar gaan liften. Ik heb geen bestemmingen in gedachten of zo dus een beetje reizen zo als het komt en ik zie wel waar ik beland. Mijn goal is om eerst een beetje naar het zuiden te reizen (belgie -> frankrijk - > spanje - > portugal?) en vandaar wat meer naar het oosten en zo zeg maar rond Europa reizen.
Ik kan dit prima alleen doen maar toch plaats ik hier een berichtje om toch te kijken of er gelijkgestemden zijn, m/v maakt me niks uit.

Even wat over mijzelf: Ik ben een jongen van 19 jaar die snakt naar avontuur, op het moment doe ik nog school maar het liefste ga ik gewoon lekker reizen dus dat ben ik ook van plan en gewoon te gaan doen. Je hebt maar één leven dus ik wil er gewoon even lekker tussen uit :slight_smile:

Voor hoe lang de reis gaat duren? geen idee zolang ik nog geld heb en het nog leuk is denk ik. Als jij een beperkt aantal weken wilt reizen is dit geen probleem. Dan reis ik daarna gewoon verder (denk ik).

Kosten, Op het moment ben ik druk bezig om pijn dure game pc te verkopen en wat randapparatuur om zo aan geld te komen voor uitrusting en de reis. Ik denk dat ik ongeveer neer kom op zo’n 1000-1200 euro. Anyways ik wil graag zo veel mogelijk geld besparen dus ik ben van plan het alleen aan eten enzo te besteden (hoorde dat sommige mensen van 5 euro per dag reizen dus zo iets heb ik ook in gedachten).

Dus… Ik zoek iemand (m/v) rond mijn eigen leeftijd (>25) die het ook leuk lijkt om binnenkort lekker zijn spullen te pakken en er gewoon op uit te trekken om zo low-budget door Europa te gaan reizen.

Groeten,
Nick

Ps: Ik woon trouwens in Drachten - Friesland.

Hee,

Ik ben zeker geintresseert! het idee spookt ook allang door mijn hoofd en ik heb gelukkig ook al een backpack en een aantal van de benodigde spullen! Ik ben 20 jaar en woon in omgeving Eindhoven (Noord Brabant). Ik zelf heb het dan ook erg gemunt om voor een groot gedeelte te leven van de natuur (survival!?) en inderdaad een zo laag mogelijk budget houden! Het lijkt me gaaf de ideeën wat verder door te spreken en te kijken of onze plannen een beetje overeenkomen!

Greetz Joshua

Denk niet dat hier nog een reis uit volgt. Is namelijk een bericht van 2012

Via Wereldwijzer app

Ik heb de beste man onlangs al toegevoegd op Skype :wink:

Oh hahaha, zo zie je maar weer, succes

Via Wereldwijzer app

Hallo, Ik wil weten of dit voor 2015 is of was dit in 2012. Mijn zoon van 19 wil a.s. zomer naar Europa (wij wonen in de VS). Hij spreekt vnl Engels,
maar hij heeft de zelfde instelling en interesses als jij. Mischien gaat hij met een vriend, maar mischien ook niet.
Laat me weten.

Irene Kranenburg

Hey, dit bericht is inderdaad uit 2012 maar omdat ik toen niemand kon vinden en school is er nog niks van gekomen. Ik wil dit dan ook nog altijd gaan doen. Als het goed is ben ik klaar met mijn studie dit jaar dus dan ga ik wellicht in de zomervakantie 2015 backpacken. Mijn skype is “Jycerian” maar je kunt natuurlijk ook hier berichten blijven posten. Ik zal het zeker lezen en daarop reageren.

Groeten, Nick

Ben je nu 21 jaar? Mijn zoon is 20 a.s. zomer

Ja ik ben nu 21 jaar, in juni wordt ik 22.

Hoi Nick (en de andere die hebben gereageerd),

Aankomende zomer zou ik graag voor 4 weken gaan backpacken in Europa.
Het liefst ook voor zo min mogelijk geld, aangezien ik nog student ben.
Dit berichtje spreekt mij dan ook aan en ben benieuwd of jij/jullie nog van plan zijn om te gaan?
Mijn voorkeur gaat vooral uit naar oost Europa, omdat ik die richting nog nooit op ben geweest, welke kant zouden jij/jullie op willen?

Groetjes Danielle