Camperreis door Europa

Beste lezer(s),

Ik ben 33, leuke baan, eigen huis, auto etc. etc.
Ben nu van plan om volgend jaar (mei/juni) met een camper door Europa te trekken voor een half jaar, of een jaar (ligt eraan of het bevalt en of ik zo nu en dan een beetje kan werken onderweg).

Nu heb ik 2 vragen:

• Heeft iemand hier al ervaring mee en zijn er nog leuke tips?

• Ik wil mijn huis verhuren, maar zou graag willen weten hoe het zit met verzekeringen (inboedel/glas etc.), gemeentelijke belastingen en vast nog meer dingen waaraan ik nog niet heb gedacht.

Mvg,
Leon.

Hoi Leon,
Wij zijn vorig jaar 4 maanden door Europa getrokken met vouwwagen (Italie, Griekenland, Macedonie, Albanie, Montenegro, Kroatie). Griekenland was voor ons de grootste verassing. Prachtig berggebied in het Noorden en een heel mooi binnenland. De mensen zijn erg aardig. Alleen hier kun je al een half jaar doorbrengen. Mijn belangrijkste tip: plan niet teveel maar geniet vooral van de gebieden waar je bent want daar is al zoveel moois te zien

Beste lezers,

Ik ben Femke en wil samen met mijn vriend een rondreis gaan maken door europa. Het is altijd al een droom van me geweest om ooit eens ongestoord wat door landen te reizen en te bezichtigen en van de plaatselijke culturen en naturen te genieten.

Ik zou daarom graag eens willen weten hoe ik dit op een zo goedkope manier kan doen want ik ben student en mijn vriend werkt en kunnen dus niet zoveel sparen.

Ik hoop zo vlug mogelijk reacties te ontvangen van mensen die er al ervaring in hebben en die tips voor ons hebben. Mensen zonder ervaring mogen ook altijd een reactie achterlaten.

Vriendelijke groeten

Femke:wereld:

Bedankt voor jullie reactie.
De genoemde landen staan zeker op de planning om aan te doen en ik heb alle tijd, dus geen exacte schema’s van dag tot dag.
Maar hebben jullie geen ervaring met het verhuren van een eigen huis voor een langere tijd toevallig?

Gr,
Leon.

Bedankt voor de tip, maar er is enkel 1 probleem, wij leven zijn gehuurd. Maar er is uiteraard wel een optie dat we iemand vragen om in ons gehuurd huis te zitten en kan iets meer vragen want we huren een appartement onder de werkelijke marktwaarde.

Heb je nog zo een tip? Ik zou eigenlijk willen weten welk vervoer het goedkoopst is?

Groetjessss