Rondreis Europa

Hallo iedereen,

Al een poos terug heb ik hier gepost dat mijn vriendin en ik van plan zijn europa rond te reizen. We willen eigenlijk met een oud volkswagenbusje meer van de wereld zien (denk dat dit toch een iets modernere camper wordt). Hier en daar werken voor kost en/of inwoning. Dit plan was altijd een plan voor in de verre toekomst. Maar waarschijnlijk willen we toch binnen 2 jaar weg. Heeft iemand tips of toevallig dit al eens gedaan? We willen voor een periode van ongeveer een jaar weg. Ik las op dit forum als tip om in iedergeval griekenland te bezoeken en veel hoofdsteden aan te gaan zien. Heeft iemand goede ervaringen met scandinavië? Moeten we rekening houden met bepaalde seizoenen op bepaalde plekken (ook gezien het werk). Nu hoorde ik laatst van “lonely planet” is er ook zoiets dergelijks voor heel europa? Kortom wie info voor me heeft mag 't zeggen! bvd!

Gert-jan

late reactie maar toch,
wat seizoen betreft, houd er rekening mee dat in de herfst en winter veel landen stukken kouder zijn dan hier, veel sneeuw slechte wegen etc wat werken betreft, ik wil je niet demotiveren maar het is gewoon een feit dat je ook in veel landen en dan metname de oostelijke landen moeilijk danwel niet werken te vinden simpelweg omdat je a de taal niet spreekt en b de inwoners zelf niet eens werk kunnen vinden.
“Iig Griekenland” hier moet je niet vanuit gaan dat zijn meningen van mensen die het daar geweldig vinden, ik zelf bijv vond Griekenland een mooi land met lekker weer maar het verkeer en de verkeerregels daar is verschrikkelijk, rood= groen, alle kanten inhalen enz, natuurlijk de hoofdstad zal dit niet zoveel voorkomen maar als je over eilanden rijd wel.
Ik zou niet zozeer op Griekenland focussen maar gewoon alle landen als 1 geheel.
Ik zelf ga 1 feb door Europa, kijk maar op www.22borders1year.com.

Ondanks dat het allemaal neit zo makkelijk is als het lijkt zou ik het zeer zeker doen en er 200% voor gaan want je leeft tenslotte maar 1x (als het goed is:))

grt
Kai

Hoi vakantieplanners,

Ik zelf heb 12 seizoenen 3 maanden per jaar met dus een oud campertje door Griekenland gezworven en lekker vrij gekampeerd, soms wat gewerkt …niet te veel natuurlijk, veel te warm voor! Al bij al Griekenland was voor mij het paradijs. Gewoon doen en ervaren. Als je meer wilt weten mail me dan maar. Je kan ook op http://www.xs4all.nl/~gfmulder/index.htm rondneuzen,

Kai, je gaat mensen Griekenland toch niet afraden omdat de verkeersregels daar wat vrijer zijn!! Of had je geen rijbewijs…In andere landen weet je dat alles anders is en niet zo overgeregeld is als dat overbezorgde gedoe in NL.
Groet
Alex
route 66

Hai route 66, beter lezen :wink: ik raad het ze absoluut niet af, het is een mooi land en het klimaat is er heerlijk.
Ik zeg ze alleen niet teveel op Griekenland focussen als je plannen zijn om heel europa rond te reizen, er zijn zoveel leuke landen dat je je moeilijk op 1 land kan focussen omdat mensen het aanraden :wink:
Gewoon overal lekker cruisen incl Griekenland

Uiteraard, ik begon destijds in 1990 ook aan een solo Europa trip, maar ben in Griekenland blijven hangen…alles wat ik mij destijds voor ogen had werd mij in Griekenland al aangereikt. Nieuwe vriendin, nieuwe hartsvrienden, en m’n eigen reisorganisatie met rubberboten/trektochten op zee rond de vele Griekse eilanden. Ook daar kwam na 10 jaar weer een eind aan en dus naar Polen verhuist met m’n Poolse vriendin. Houten huis gebouwd in het bos buiten Warschau en zo gaat de trektocht des levens verder als een wilde rivier. In Nederland kon ik niet meer wennen. Ben nu erg enthousiast over Russia Mongolie en de Oekraine…Mijn planning nu is een expeditie met de 4x4 en een enthousiast Pools-Nederlands team

Ik bedoel alleen maar te zeggen: door tegenslag komen er vaak nieuwe richtingen en de daarbijhorende kansen. Gewoon je gevoel achterna. Alles heeft een bedoeling in het leven als je maar openstaat en de tekens ziet die je pad kruisen!!!
Reizende groet Alex

Het leven is idd een wilde rivier en kan opeens zomaar ergens :slight_smile: een weg inslaan :slight_smile:

Begint een beetje filosofisch verhaal te worden. In ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe. Vroeg me alleen nog wel af hoe dat zit met verzekering enzo. Moet ik daar nog veel speciale dingen voor regelen? Ook gezien verzekering van auto, ons zelf etc.