Ik ben 22 en heb al enkele jaren de droom om Europa rond te trekken met de rugzak en de tent, om zo goedkoop mogelijk de wereld te zien… Het is de eerste keer dat ik een grote trektocht zou willen doen.
Nu heb ik al wat voorbereidingen getroffen (zoals het nodige materiaal, info, boeken,…) maar nu probeer ik een zo mooi mogelijke route te vinden. Zijn er mensen die me kunnen helpen bij het opstellen van mijn route of nog informatie kunnen geven uit eigen ondervindingen of uit betrouwbare bron?
Ik zou mijn reis binnen enkele maanden willen starten (lees: zo snel mogelijk). Zijn er mensen die interesse hebben om met me mee te gaan, kan ook natuurlijk!
Hoi Kristof,
Een superidee om Europa rond te gaan reizen, ik heb het volgend jaar ook van plan.
Een supermooie plek om naar toe te gaan, vind ik de eilanden van Griekenland. Ik ben op Rhodos, Kreta, Santorini, Ios en Paros geweest. Het is in Griekenland heel makkelijk om te reizen enzo en ook niet heel erg duur. Je komt ook erg veel andere backpackers tegen, dat is natuurlijk altijd gezellig.
Wat ik ook erg mooi vind, zijn de meren in Noord Italie, zoals het Garda meer, Iseo en het mooist, vind ik, het Como meer.
Verder inderdaad de hoofdsteden en volgens mij is er dan nog veel meer te zien. Maar Griekenland vind ik echt een van de mooiste landen waar ik ooit ben geweest.
Veel succes met de rest van je voorbereiding, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
En heel veel plezier met je reis!!!
Groetjes lotte
Ik vertrek ook eind september om met zo weinig mogelijk geld door Europa te trekken. Je mag me altijd mailen, mss kunnen we elkaar wel verder helpen, of mss ook een tijdje samen reizen??
[EMAIL=“dark_angellore@hotmail.com”]dark_angellore@hotmail.com
en ten tweede wordt mijn reisje een beetje uitgesteld… ik vertrek pas in januari. Iets met doppen en meer centjes en zo
Ik was normaal niet van plan griekenland mee te pakken, maar je ben al de 5e die me zegt griekenland zeker te gaan doen. Je bent de druppel en daarom gaan we dat nog proberen he why not? hèhè
Wel, zolang er mensen zijn die me nog verder kunnen helpen, post along, ik zal de info zeker en vast kunnen gebruiken…
al klint het in eerste instantie misschien niet zo geweldig, maar oost europa is ook erg mooi (en goedkoper) Steden als budapest en praag behoren wel tot mn favorieten, ook de kroatische kust is super, en de natuur in slowakije en bulgarije is zeker de moeite waard. Als je bovendien naar plekken gaat waar weinig toeristen komen is de kans groot dat je bij mensen thuis wordt uitgenodigd en zo de echte cultuur van een land te zien krijgt!
Zelf (21) ga ik in juli ook door europa. Ik vetrek via duitsland naar Denemarken, Zweden, Tjeschie, Oosterijk, Hongarije, Kroatie, Slovenie, Italie, San marino, Verticaanstad, Frankrijk, Monaco, Andorra, Spanje en Portugal.
Mail me als je meer wilt weten, misschien helpen we elkaar?