Rondreis Europa

Hallo,
Ik ben vanplan om dit jaar samen met een vriendin europa te verkennen. We hebben ongeveer 1 tot anderhalve maand hiervoor de tijd.

Heeft iemand tips hoe we het beste kunne reizen, en wat we vooral niet mogen missen?

We waren eigenlijk van plan om met de trein te gaan reizen, maar weten niet of we dan wel overal kunnen komen in europa… dus zijn er mensen die dit al eens eerder hebben gedaan?

Ik hoop dat mensen tips hebben.

Groetjes Laura

He Laura,

Ik kan je wel een paar tips geven al heb ik nog geen ervaring van 1,5 maand reizen. Afgelopen zomer ben ik samen met een vriendin 3 weken met interrail gaan reizen. Echt een aanrader. Wij hadden een tentje mee genomen en in principe was het wel fijn de mogelijkheid te hebben om op een camping te staan maar achteraf was het niet echt nodig. Van de 3 weken hebben we ongeveer 1 week gecampeerd. De tent bleek echter te vergelijken met een zeef. Gelukkig hadden we een isolatiedeken mee. Die zijn vet klein en licht maar echt voor alles te gebruiken!!
Je kunt prima in Europa in Hostels slapen. Slim is wel lid te worden van stayokay die zit ook op de CJP pas. Dan is het toch net wat goekoper. Houd er rekening mee dat wanneer je richting spanje/ Portugal en Italië gaat je bijne altijd een plek moet reserveren en dus altijd iets moet bij betalen. Wat ik erg leuk vondt was de boot van Spanje naar Italië. Als dek passagier is dit niet te duur. Nou ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Heel veel plezier!!

Eva

Hoi Eva,

Hartstikke bedankt! We zullen hier zeker wat aan hebben.
Aan het eind van de reis zal ik het hier nogwel even neerzetten hoe het is gegaan.

Groetjes Laura

Dag Laura!

Wij zijn verleden vakantie een maand gaan rondtrekken door Oost-Europa (meer specifiek: Slovenië, Kroatië, Servië, Bosnië en Montenegro).
De reis is erg goed meegevallen, deze landen zijn echt aanraders. De natuur, de geschiedenis (bvb. Sarajevo), de mensen (vooral in de 3 laatstgenoemde landen)
We hadden ook een tentje mee, maar dit hebben we slechts een dag of 5 moeten opzetten.
Als je ergens aankomt met de bus staan er aan de halte mensen die je een kamer aanbieden, meestal rond de 10 euro per persoon voor 1 nacht.
Enkel Slovenië en Kroatië zijn niet veel goedkoper dan hier (eten, transport, logies, …), de rest van de landen zijn een pak goedkoper.
Om je maar een voorbeeld te geven, in Sarajevo konden we een koffietje drinken voor zo’n 40 cent en overnachten in het centrum van de stad voor 7 euro.
Als je meer info wil, laat gerust iets weten.

Liefs,

Hanne

Hoi Laura,

Er is natuurlijk heel veel te zien in Europa. Als je nog niet eerder door Europa gereisd bent zou ik geloof ik eerst naar Frankrijk, Spanje en Italie gaan. Eerst naar Parijs bijv. en vervolgens Z-Frankrijk en dan richting Barcelona bijvoorbeeld. En dan bijv. terug langs Venetie en Munchen.

Allemaal supergaaf, tenminste, als je niet allemaal al gezien hebt.

Hey Laura,

Afgelopen zomer heb ik geprobeerd zoveel mogelijk te zien in 2 weken, en dat is me gelukt :vak02: Milaan, Roemenie, Madrid, Parijs, Barcelona en Londen!

Ik zou je zeker aanraden, als je zoveel mogelijk wilt zien, goedkope airlines op te zoeken! >>> Ik was toen met Ryanair en Wizzair in totaal nog geen 200 euro kwijt voor 8 vluchten!

Veel plezier iig!!