Wij willen van de zomer een rondje europa maken…
zoveel mogelijk zien natuurlijk
en hou hebben we al even op interrail.nl gekeken,
maar hoe plan je daar een reis?
Zijn er nog extra tip? wat mogen we zeker niet over slaan? enz?
ik denk dat je heel erg moet kijken of er dingen zijn die je absoluut niet wilt missen en hoeveel je in de trein wilt zitten… om echt de sfeer van een land te proeven moet je er wat langer zijn maar je kan ook megasnel alles bekijken en weer verder is maar net wat je wilt…
ik ben zelf ook heel erg aan twijfelen wat ik wil gaan doen deze zomer en zit ook aan interrailen te denken… ik ga dan denk ik landen aandoen waar ik nog niet geweest ben en zo een reis plannen.
dus het ligt er heel erg aan waar je zelf in geinteresseerd bent en dan kijken of het haalbaar is in de periode dat je gaat reizen…
een week in een land/gebied blijven is meestal ruim genoeg om die regio te checken als je alleen van openbaar vervoer gebruik maakt. ff kijken hoeveel je uit wil geven en aan de hand daarvan plaatsen uitzoeken waar je heen wil dat werkt het beste (vind ik)
Mijn vriend en ik willen met onze oude vw bus een rondje Europa doen. Op zich al een hele uitdaging aangezien je nooit weet tot waar de bus je brengt. Heeft iemand ervaring met een rondreis Europa per camper?
Zijn er nog mensen die concrete plannen hebben op pad te gaan in europa met een interrailticket? Ik ben van plan weken te gaan en via Berlijn, Polen richting de Balkan te gaan,
welke route terug zal afhangen van de tijd die rest.
Als er nog mensen tips hebben mbt het reizen met de trein, let me know!
Ik wil dus ook een interrail ticket voor een maand. Mijn idee is om eerst naar schotland te reizen (dat kan in 1 dag) daar een tijd rond te reizen en dan via england, frankrijk naar Zwitzerland, Oostenrijk en uiteindelijk naar Hongarije naar het Sziget festival.
Schotland wil ik al heellang zien dus daar wil ik ook wel 2 weken blijven, engeland heb ik al gezien en Frankrijk ook dus dat gebruik ik alleen om even een tussenstop te maken om de afstand naar Zwitzerland en oostenrijk te zien. ik heb niet de behoefte om in Oostenrijk en Zwitzerland lang te blijven maar een aantal grote steden en kleine dorpjes meepikken lijkt me wel leuk. Het komt er op neer dat ik Schotland heel graag wil ervaren, uiteindelijk naar Hongarije ga vanwege het festival en de andere landen liggen ertussen. Zwitserland en oostenrijk kom ik doorheen en wil ik ook wel zien.
Voordeel is denk ik ook dat je zelf kan weten hoe je het wil met z’n ticket en het is goedkoper dan met de auto oid. Ik ben eerder in Ierland geweest en dat land is al heel duur en ov ook… ik heb niet veel budget dus ik nu niet steeds te overwegen of ik nou wel of niet grote afstanden wil afleggen voor het geld. verder ontmoet je in de trein ook heel veel lokale mensen en backpackers… ik vind hety ov bij uitstek een plek om tips te krijgen over waar je naar toe gaat of waar je echt nog naartoe moet En je ziet ook veel van het land met de trein.
Is er iemand die ervaring heeft met interrail. Ik vraag me namelijk af of je op alle treinen, kan instappen, of dat je regelmatig met extra (én hoge) opslagen of tarieven te maken krijgt bij bijv nachttreinen of snellere verbindingen. Somebody can give some information!?
ik heb ook al serieuze plannen… heb een interrail tiket gekocht voor een maand en de eerste 2 reizen geboekt… eerst naar parijs en dan naar biarritz… de toeslag van de thalys is wel hoog: 13.50 pp maar die van biarritz viel ons mee: 17.50 pp en dat voor een slaaptrein…
heeft iemand ervaring met hostels? wij willen graag in hostels overnachten en wilden ook alvast boeken… maar omdat wij 17 en 18 zijn en nog geen vast inkomen hebben… hebben we geen visa of mastercard en dus kunnen we niet via internet boeken. Weet iemand of je ook gwn ergens in een plaats kan aankomen en of je dan nog redelijk kans hebt op een slaapplaats of dat reserveren per telefoon goed gaat?
@Kirsten, het ligt er heel erg aan waar je heen gaat en wanneer dat is, sommige plaatsen zijn snel volgeboekt andere plaatsen kan je zo accomodatie krijgen. Ik weet dat je via studentenrekening en ouders die garant staan wel een creditcard kan krijgen want dat heb ik ook zo gedaan om te kunnen boeken. je kan natuurlijk ook de website van de hostels zoeken en ze mailen en zo een bed reserveren.
Ik heb ook geen vast inkomen en wel een creditcard. Dit kan als je student bent en 18 of ouder bent.
Verder zou ik niet te ver van te voren boeken als ik jullie was. Ik plan meestal 2 of 3 dagen vooruit en soms boek ik daarbij een hostel, meestal niet. Als je naar een grote stad gaat zou ik het wel doen, gewoon wel zo relaxed en weet je zeker dat je niet noodgedwongen het duurste bed krijgt ergens. Bij de wat kleinere plekken bel ik meestal voordat ik er naartoe ga en klaar is kees. Persoonlijk vind ik het wel relaxed om voor mn vertrelk te weten waar ik slaap omdat je na een lange dag reizen niet echt zin hebt in alle hostels nog af slenteren voor een slaapplek.
Owja… als jullie een kamer samen willen, dus niet gedeeld, zou ik wel ver van te voren boeken want die zijn meestal wel snel verkeken in hostels.