Rondreis per trein door Europa 2011

Hoi reizigers,

Mijn naam is Loes, woonachtig in Maassluis en ik ben 17 jaar (over 3 weken 18 jaar). Juni 2010 ben ik geslaagd voor mijn examen (VWO) en ben van plan dit jaar nog niet gelijk te gaan studeren, maar eerst wat van de wereld te zien. Mijn oorspronkelijke plan was om vrijwilligerswerk te gaan doen in Kenia, maar ben hier van afgestapt omdat dit financieel niet helemaal haalbaar is voor mij.

Daarom ben ik nu opzoek naar een andere manier om toch nog wat te zien van de wereld. Een idee van mij is om per trein door Europa te reizen, maar ik vind het erg lastig om hier goede informatie over te vinden op internet. Weet iemand hier hoe je het beste zo’n reis kunt regelen? Ik ontvang graag tips of websites die handig hiervoor zijn.

Een andere idee van mij is om te gaan ‘Island Hoppen’ in Griekenland. Ik wil minimaal een maand weg en denk dat dit te lang is om geheel te besteden in Griekenland, dus ik zou graag ook nog naar Istanbul o.i.d. gaan.
Ook hierover zou ik graag van iemand horen of iemand hier ervaring mee heeft. Alle tips zijn welkom en wie weet kunnen we samen proberen zo’n reis in elkaar te zetten.

Graag hoor ik van jullie,
Groetjes Loes

Loes,

Trouwens eerst felicitatie voor je diploma.
Ik ben nu eerstejaar student, maar ik heb vriendinnen die reizen door Europa. Ze gingen couch surfing. Je kunt googlen wat couch surfing is;)

Je kunt rondreizen door Europa met InterRail (flexibel)

http://www.nshispeed.nl/nl/interrail-bestelformulier

Ik zou graag willen doen, maar heb helaas niet veel geld ivm studie (zie nog wel).

Je kunt nog altijd fietsen door Europa!

Sorry, ik heb geen idee over Island Hoppen. Ik ben trouwens een maand in Thailand geweest, best goedkoop land!

Groetjes,

Lianne

Hoi misschien kan je ook kijken op www.treinreiswinkel.nl

Hoi Loes,

Ikzelf ben van plan om dit jaar, of begin 2011, een maand te Interrailen door Europa. Op het web kun je genoeg informatie vinden over de interrail (www.interrail.net / www.worldonrails.nl). Als je dat plan voort wilt zetten lijkt het me wel leuk om misschien informatie met elkaar te delen!
Ben zelf ook 17, word 18 in oktober.

Groetjes Annemiek