Reisgenoot(e) voor Europa, zomer 2008

Hoi hoi,

ik ben een vrolijke, gezellige meid van 18. Ik wil graag door Europa reizen komende zomer. Low-budget en voor ongeveer 3 weken… Wil graag de natuur & de cultuur zien, maar eigenlijk vooral het reizen ervaren…
Welke landen van Europa ik wil bezoeken weet ik nog niet, als het Nederland maar niet is…
Intresse, suggeties of tips? Alles is welkom :slight_smile:

Groetjes Karin

heey
ik ben zelf ook nog op zoek naar een reisgenote voor de zomer, ik wil ook graag (delen van) Europa zien. Beetje cultuur, zon, reizen er dergelijke lijkt me erg leuk. Zelf dacht ik misscien aan interrailen? met de auto zou ook wel mogelijk zijn.
laat het maar weten, je mag me wel toevoege op msn: [EMAIL=“bubbels101@hotmail.com”]bubbels101@hotmail.com
Groetjes Danielle

hee! ik wil dat ook erg graag, twijfel alleen nogal wat ik wil; rondreizen, vrijwilligerswerk of werken. Heb jij het eerder gedaan?

Heey,
Nee ik heb 't nog nooit eerder gedaan…
Ik zou ook graag vrijwilligerswerk gaan doen, maar zoveel tijd heb ik helaas niet…
Jij wel ervaring…??

Nee geen ervaring, ik ben 17 dus vrijwilligerswerk is vrij moeilijk omdat ze willen dat je 18 bent. Zou ook graag buiten europa willen maar binnen europa rondreizen is een mooi begin dan kan ik volgend jaar altijd verder. Weet je al waar je heen wil?

ik ga met de auto low budget (bedrijfswagen volvo s60) naar 't zuiden deze zomer… en blijkbaar reageren er wel mensen op m’n oproep, alleen blijft het enkel bij er over praten… dus… nog steeds 3 plaatsen vrij in de auto…

Heey Tim,
Klinkt ook leuk… Wat is je bedoeling precies voor je reis? Gewoon van Nederland naar het zuiden rijden en wel zien wat je onderweg tegenkomt om te bekijken of een dag te blijven, of echt naar het zuiden rijden en daar rondtrekken?
En hoelang was je van plan ongeveer te gaan?
Groetjes Karin

Heey Mel,
Ik zou inderdaad ook graag verder willen als Europa, maar je moet ergens beginnen en met weinig geld leek Europa me de best optie…
Eigenlijk maakt het me niet zo veel uit waar ik naar toe ga, want elk land heeft zijn charmes… Heb jij een idee waar je graag heen zou willen?

ik vertrek van België :stuck_out_tongue:
en de bedoeling gohja, gewoon naar beneden rijden, tot spanje of portugal of italie (heb net ook zitten kijken voor corsica) en dan gewoon wat rondtrekken… zien waar het gezellig is enzo
zou voor 14 dagen zijn, ne qua verlof sta ik nogal vrij doch liefst september

nee geen idee, ik wil de hele wereld zien:p Portugal lijkt me leuk, maar helemaal de andere kant op ook dus ik weet het niet! maar het is idd een geode optie europa, ik zit ook met een budget dat het nu niet toelaat heel ver te gaan helaas!

Dat is wel iets wat ik graag zou doen… Maar ik kan niet in septemer… Ik moet waarschijnlijk aan het begin van de zomer al gaan, ivm met m’n vakantie op m’n werk…

Ik wil ook de hele wereld zien… Waarom is alles zo duur?? :frowning:
Maar we hebben 't zelfde probleem… Portugal & het binnenland van Spanje lijken me mooi, maar het noorden (Noorwegen, Zweden enz) lijken me ook geweldig mooi…

Hoi Kaatje, ik zoek zoals vele hier een reisgenoot(e). Ik ben vorig jaar naar Zuid-Frankrijk gereden met mijn toemalige (ex)vriendin de auto, in stapjes van NL, naar Belgie, Luxenburg, en dan Frankrijk. Deed er 3 dagen over tot ik in het Zuiden was, en heb daar een dikke week met een tentje vlakbij het strand gestaan op een camping in de schitterende natuur vlakbij St. Tropez. Inmiddels weer single

Nu heb ik al enkele oproepen hier op het forum staan, wel geintereseerden maar het komt nooit tot een ontmoeting om elkaar eens te leren kennen en over de vakantie praten. Nu zag ik een leuke reis op kras.nl, zie hier mijn berichtje, misschien lijkt het je wat en laat het aub even weten als dat kan, groetjes, [EMAIL=“dieisvanmij@live.nl”]W@lter, 27, Spijkenisse.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=47499

ja lastig he :frown: door het geld zit ik te denken om ergens in het buitenland te gaan werken maarja dan heb je weinig tijd om rond te trekken terwijl dat echt is wat ik wil… dus dat wordt hem ook niet. Jouw plannen spreken me wel erg aan, wil jij interrailen ofzo?

Waarschijnlijk zal ik wel moeten interrailen… Heb m’n rijbewijs wel, maar ik kan moeilijk de auto van mijn ouders drie weken meenemen… :wink:
Ik heb alleen geen flauw idee hoe dat precies werkt…

Heey Walter,
De reis die jij op het oog hebt, lijkt me wel leuk, maar ik zou graag wat meer zien als een hele week dezelfde plek… Ik wil in die drie weken eigenlijk meer van Europa zien… Maar jij wil echt alleen naar het Gardameer rijden en dan daar blijven staan?
Groetjes Karin

ik weet een bungalow, in spanje… voor bijna niks van geld… als je met 4 man gaat ben je voor de heen en terugreis MAXIMUM 250 euro kwijt inclusief je verblijf van 10 dagen…

Heey Tim… Dat klinkt als iets wat in mijn budget pas :wink:
Maar dan moeten er nog wel twee reisgenoten bij natuurlijk…

EN dan moet ik blijkbaar verlof zien te krijgen in juli of augustus he…

anyway, als ik op reis ga is de heenreis zo goed als gratis (enkel de peage is te betalen) en voor de rest zoek ik ook zo goedkoop mogelijk hoor… dus als je een precieze datum geeft, en me zegt of je in een tent wil slapen ook…en waar je het liefst heen zou gaan, dan kan ik wel eens wat rekenwerk verrichten

Bon, ff een berekeningetje gemaakt op het gebied van 2 personen, met de auto en de tent, in het hoogseizoen (juli/augustus) voor een rit van aalst naar burgos, door naar porto, door naar lissabon, door naar madrid, door naar tarragona en dan terug naar huis, gespreid over 14 dagen… inbegrepen: diesel, péage, overnachtingen

Dag 01 : Vertrek
Route: Aalst (B) - Burgos (E)
Afstand: 1382.22 km
Péage: 75 euro
Diesel: 110 euro
Overnachting Burgos: 17 euro
Totaal Dag 01: 203 euro
Totaal Reis: 203 euro

Dag 02 : Vervolg heenreis
Route: Burgos (E) - Porto (PT)
Afstand: 556.33 km
Péage: +/- 35 euro