Hoi Dingeman! Idd Go with the Flow, dat is de bedoeling. Gewoon kijken wat op je pad komt en reageren op kansen die zich voordoen. En ja leven in de natuur, dat lijkt me ook vet cool. Daar zou ik wel behoefte aan hebben, aarden zeg maar.
Wow Toin, dat klinkt ook echt super! Dat hou ik zeker in gedachten. Staat eind juni vast? Of is dat nog wat flexibel?
Hallo!!
Ik had net een topic geopend voor een reisgenoot naar Scandinavie en zie dat jij ook die richting uit wilt!
Verder ben ik vrij flexibel en ben in juni en juli vrij!
Of had je al reisgenoten gevonden?
Groetjes
gaaf je verhaal ik wil wel een keer mee hahahah. ben je wel eens in marokko geweest of op tour . dat wil ik namelijk nog doen .
Lijkt me een heel gaaf idee, het is dat ik teveel verplichtingen heb hier
in Nederland, anders zou ik meegaan en NOOIT meer terugkomen ![]()
Ik vraag me alleen wel eens af als ik dit allemaal zo lees waar mensen
het geld vandaan halen om een half jaar of een jaar te gaan reizen?
Dat kost toch tienduizenden euro’s (tenzij je in Azië of Arika gaat reizen)?
En is het dan zo makkelijk om na een jaar weer aan werk te komen
en aan een huis? Het lijkt mij allemaal wel heel erg ingewikkeld.
Ik zou ziets als dit later als ik niet zoveel verplichtingen meer heb
(ik heb nu een kleine dochter, ben gescheiden, dus ik zorg gedeeltelijk
voor haar) zeker een keer willen doen, maar dan liever door Zuid-Oost
Azië, het klimaat is er beter, het is goedkoper, de mensen zijn erg
vriendelijk en het eten is er erg lekker (Thailand, Vietnam, Indonesië, etc.).
Dan zou ik m’n huis verkopen, spullen opslaan, etc., maar toch het geld
blijft toch een probleem, zeker als ik totaal geen inkomsten heb.
Maar als je het budget wilt doen, kun je inderdaad beter richting Oost-
Europa, want Engeland, Ierland en Scandinavië zijn juist de duurste
landen/streken om te reizen.
Heel veel succes en plezier in ieder geval ! :wereld:
hela!
wat een fijne plannen, dezelfde plannen die ik heb na mijn afstuderen eind mei. mijn naam is lieke, 21, ik woon in een klein woongroepje in de buurt van den bosch, eind mei studeer ik af aan mijn opleiding meubelmaken en decorvormgeving. ik ben van plan 1-2 jaar op reis te gaan, inderdaad richting scandinavie, waarscheinlijk verder… ik heb vanaf eind mei niets meer dat me bind aan nederland, het is tijd om uit te vliegen. ik weet niet of je ooit van wooffing hebt gehoord, of dat je geintereseerd bent in een biologische leefstijl, een beetje op boerderijtjes werken tussendoor lijkt me fantastisch. ik heb eerder een backpack reis door india gemaakt en ik heb een half jaar in malawi gewoond, het leek me leuk om het deze keer wat dichter bij huis te zoeken. ik heb tot nu toe alleen gereisd en het lijkt me heerlijk om dit een keer samen met iemand te doen, ik ken niemand in mijn omgeving die zomaar een jaar of langer wil weg gaan. zelf heb ik geen rijbewijs, dat is misschien een minpunt maar ik ben serieus geintereseerd om op deze manier weg te gaan. het lijkt me leuk je een keer te ontmoeten! mijn email is namaste.lieke@gmail.com
hartegroet,
lieke
Lijkt me ook super! Ik ga eind 2013 voor 3 à 4 mnd naar Australie, wil ook een periode in the outback vertoeven. puur basic.
Daarna zal mn leven in Nederland nooit meer zo zijn als voorheen denk ik.
Ik heb al een lang werkzaam leven vol verplichtingen achter de rug en denk dat ik binnen 5 jaar he ror vlooedig ga omgooien…
Hoi Kenza,
Marokko klinkt goed, daar ben ik nog niet geweest maar 't lijkt me echt super. Bij Spanje kun je toch zo oversteken? Waarschijnlijk ook wel met auto!
Hoi Dromijn, ik heb natuurlijk wel gespaard tijdens al mn jaren trouwe dienst
Tja of ik makkelijk weer aan een baan en huis ga komen…dat weet ik natuurlijk niet. Mn vader heeft me woonruimte aangeboden voor als ik terug kom, daarnaast sta ik dan zo lang ingeschreven bij de woningstichtingen dat ik wel ergens bovenaan een lijst zo moeten staan. En werk…ik droom al jaren van een eigen bedrijf, alleen kan ik maar niet besluiten waarin/waarmee. Ik hoop dat ik tijdens mn reis inspiratie hiervoor ga opdoen en dan kan ik daarmee aan de slag als ik weer in nederland ben. Maar goed, dat klinkt leuk maar het zal allemaal wel niet meevallen. Op de een of andere manier denk ik dat zie ik dan wel weer. Als ik daar allemaal bij na zou denken dan zou ik niet eens meer durven te gaan…
Idd in Azie is het klimaat waarschijnlijk beter. Ik zal hier aan denken als ik in mei in Ierland ben
Qua budget enzo, voordat je in Azie bent ben je toch ook al wat geld kwijt en overal waar je slaapt en eet ben je gel;d kwijt ookal is t niet veel. Door een eigen camperbusje mee te nemen ontloop ik de kosten voor overnachtingen en kun je zelf wat eten enzo maken.
Ach ja, weet je, ik zie het allemaal wel. Kan altijd halverwege nog besluiten een vliegtuig te nemen naar :chin:
Bedankt voor je reactie!
Hoi Roepie!
Ik heb je topic net even gelezen, klinkt goed. Ik hou ook niet van plannen; t lijkt me fijn op t moment zelf te bekijken waar je naar toe wilt en wat te doen die dag. Of gewoon rijden, een afslag nemen en zien waar je terecht komt ![]()
Ik hou verder van natuur, cultuur, actieve bezigheden, relaxen en gezelligheid. Wanneer denk je aan te gaan? Ik ga zelf begin juli die kant op.
Groetjes!
Vet! Ik wil eind april/ begin mei ook naar ierland/ schotland. Lijkt me gaaf om dat met zijn tweeen te doen. Heb net ook een oproep geplaatst. Maar hoe kicken zal het zijn op de jiggs and reals echt mee te maken?
hoi Meidemaa,
wat een fantastische reis plan… ik heb een kleine onderneming in ecotoerisme ,mocht je ook in Turkije komen en je bent vlakbij cappadocia kom gerust even langs.
hopelijk tot ziens
mehmet yavri
Kan me helemaal vinden in jouw plan Miedema, hier nog zo’n adventure-seeker, mijn kantoorbaan (de wereld van TL-verlichting, bureaus, tussenwandjes, 12u broodtrommel en kwartiertje wandelen) heb ik aan de wilgen gehangen. Zoeken naar een buscampertje, knus, klein en simpel. Heel veel geld is er niet, de reisdrang, de plannen, de dromen, de muziek en de creatieve geest zijn er wel. Onderweg werken voor een tankje benzine lijkt me ook zo gek nog niet!
Lijkt me leuk om op MSN onze dromerige verhalen te delen. Zal je een prive-bericht sturen met mijn mailadres.
Hallo, voor de mensen die nog eens langskomen. Rond 1 mei ga ik vertrekken, heb een camperbusje gevonden en ben bijna klaar voor vertrek. Ben nu bezig met de laatste weekjes werken, verzekeringen regelen, spullen verhuizen etc. Vrijdag de bus ophalen, en dan nog even bezig om de camper klaar te maken voor vertrek. Als iemand mn avonturen wil volgen; hier ga ik de komende maanden alles bijhouden http://aliettemiedema.wordpress.com
Hee Miedema,
We hebben al eerder contact gehad.
Ben je nog van plan om samen met iemand te gaan?
Of heb je besloten om alleen te gaan?
Ik kan me herrineren dat je na Engeland, Ierland en Schotland weer naar Nederland wil omdat je naar ik dacht het Oeralfestival wilde?
Wanneer ga je denk je ongeveer weer naar Nederland?
Lijkt een tijdelijke samenreis je iets?
Groetjes,
Dingeman
Dit klinkt echt wel hartstikke spannend wat je gaat doen.
Zelf heb ik door een bepaalde stoornis moeite met niet weten wat er gaat komen etc dus dat is de reden dat het me nog tegen houd zoiets te ondernemen maar aan andere kant zou ik het wel willen maar ja dat gaat helaas niet op het moment.
Ik wens jou en degene die met je mee gaan heel heel veel plezier en hoop dat jullie een geweldige tijd gaan hebben, zorg dat je voldoende geld of bv een credit card bij hebt want geld gaat er sneller door dan je verwacht heb ik vernomen van mensen die een jaar lang hebben rond gereisd door europa.
Ik hoop dat je onder weg of als je terug bent veel leuke foto’s en verhalen hebt om met ons te delen lijkt me gaaf!
Groetjes Ralf!
ik heb een soorgelijk plan alleen wil ik zelfstandig met een oude camper gaan reizen, zodat ik wat flexibeler ben, wel zoek ik mensen die een korte periode (enkele weken) mee willen reizen, gewoon voor de gezeligheid en daarnaast ook uit financieel oogpunt (we kunnen de brandstofkosten delen) ik wil halverwege juli vertrekken en dan door europa gaan reizen, ik heb nog geen concrete plannen maar wil zoveel mogelijk zien, tegelijkertijd wil ik wel lekker rustig aan doen ik wil vooral niet stressen ![]()
misschien is het ook wel leuk om sommige mensen halverwege ergens te ontmoeten om een tijdje samen te reizen.
wie is er van halverwege juli tot c.a. december ook aan het reizen door europa? of wil er een paar weken met mij meereizen?
ik wil het ook redelijk low budget houden vaak overnachten door op parkeerplaatsen of bij een boer te parkeren