mijn droomreis is lekker luieren in het zonnetje samen met mijn volwassen kinderen op een bountie eiland.
geen geld voor dus lekker dan maar lekker weg dromen in mijn fantasien
Mijn droomreis is verdwenen dus laat maar.
Mijn droomreis is samen met mijn partner een zeewaardige zeilboot aanschaffen en vanuit Europa een oversteek maken naar de Caraiben van vandaaruit in een aantal jaren rond de wereld reizen. Lekker rustig op het gemak, genieten van al het moois wat de aarde ons te bieden heeft maar dan via het water. Aanmeren in de meest afgelegen baaien, moeilijk bereikbare eilanden en het allemaal rustig bekijken. Een droomreis die hopelijk ook echt werkelijk zal worden.
Iran! Naar wat ze zeggen het mooiste land van de wereld, met de vriendelijkste mensen, prachtige cultuur en heerlijk eten! Samen reizen met een vriend. In een rustig tempo. Om de mensen, het land en de cultuur echt te leren kennen. Dat is mijn droomreis! Of anders met een zeilboot rond Spitsbergen varen. De ijsberen van dichtbij zien. Echte stilte ervaren…
Dan mag je deze weg halen, dank voor het terug plaatsen.
Gerard
Mijn droomreis heb ik jaren geleden al gemaakt: 13 maanden backpacken door Azië, Australië en Nieuw-Zeeland, waar ik als Grand Finale de Big5 van de wandeltracks heb gelopen. Tramping noemen de kiwi’s dat. Nu ik niet zo veel meer tijd heb (maar wel budget…) bezoek ik met mijn gezin regelmatig landen die ik destijds heb aangedaan: Thailand, Australië en in de zomer van 2014 staan Java en Bali op het programma. Dat wordt dus mijn eerstvolgende droomreis: een hoofdstuk van mijn grand tour uit de nineties.
Dat ik het backpacken nog niet kan laten, bewijst dat ik in juni nog in mijn uppie een wandeltocht door de Vogezen ga maken: elke avond kamperen in de bossen, vuurtje en lekkere streekprodukten uitproberen. Ook een droomreis.
Mijn droomreis is een lange vakantie minimaal 15 dagen naar Turkije Bodrum in hotel Royal Asarlik Beach
Mijn droomreis gaat naar Nieuw Guinea. Het Nieuw Guinea van mijn moeder. Want Nieuw Guinea zoals het was bestaat nu eigenlijk niet meer, het heet nu Irian Jaya en is onderdeel van Indonesië. Mijn moeder is hier geboren en opgegroeid maar moest met haar ouders terug naar Nederland toen de onrust uitbrak. Haar zou ik ooit graag mee terug nemen. Terug om te kijken naar het nieuwe Irian Jaya en te horen over het oude Nieuw Guinea van mijn moeders jeugd.
Mijn droomreis… Het zijn er een paar. Ik zou bijvoorbeeld heel graag van China naar Moskou reizen per trein. Lekker veel uitstappen onderweg, het landschap dat voorbij raast. Dat lijkt me fantastisch.
Verder zou ik heel graag voor langere tijd door Europa reizen. Ver weg heb ik al best veel gezien, maar dichterbij huis is er nog zoveel moois te ontdekken…
Mijn droomreis: Een droomreis, ja eigenlijk doe ik die nu al een beetje. In mijn droomreis hoop ik mijn dromen na te streven… en hier is het begin in Tanzania, hier lokale veehouders bezoeken en adviezen geven de veehouderij in het land vooruit helpen. Want ja ik ben een veehoudster en ik vind het mooi om van andere landen te leren en wat bij te dragen. Mijn volgende droom is naar Nieuw-Zeeland, daar een paar weken werken(met melkvee) en vervolgens rondtrekken door het land en zo veel mogelijk zien en doen, daarna waarschijnlijk naar Australië om een vriendin van een eerdere reis te ontmoeten dan naar Indonesië en daarna graag nog naar een land waar ik tijgers kan zien en Jungle! Het liefst zo veel mogelijk tussen de mensen leven! Mijn laatste twee tot nu toe zijn de filipijnen (waar ze met wie is de mol ook zaten) en een werken op een ranch in Texas.
Een sprookjesachtige plaats in het noorden van Finland, of genieten van de avondzon in een zuiders land, men moet blijven dromen en dromen trachten te realiseren. Voor sommigen is het genieten van de rust en natuur maar ook om tal van avontuurlijke activiteiten te doen. Voor anderen volstaat het even weg te zijn om gedachten te kunnen verzetten.
Mijn droomreis is om een safari te maken door Afrika.
Ik heb al een aantal jaren twee dromen… totaal verschillend van elkaar. Hoewel ik niet van kou hou, wil ik dolgraag naar Antartica. Mijn tweede, maar geen kleinere droom is een reis naar Papua Nieuw Guinea maken omdat dit me zo’n interessant land lijkt qua cultuur en de natuur is ook prachtig!
Zou nog eens graag willen zwemmen met dolfijnen en duiken in het koraal!
Mijn droomreis is om met de auto van Chili naar Alaska te rijden, contacten met lokale mensen, de wonderbaarlijke schoonheid van de natuur, kijken hoe kleuterscholen daar zijn, enkel de basics, geen luxe enkel alles nemen zoals het komt, avontuur zonder grenzen, de wereld ECHT zien in al zijn facetten! Plekken opzoeken waar toeristen niet vaak komen, back to the roots! Een reis waar je je kleinkinderen later nog over verteld!
Mijn droomreis is om een aantal weken mee te gaan op een onderzoeksboot in een gebied waar orka’s leven. Lijkt me fantastisch om die beesten te volgen en er elke dag door omringd te zijn!
Via Wereldwijzer app
Mijn droomreis is naar curacao samen met mijn vriend uit Turkije en daar met dolfijnen zwemmen.
Via Wereldwijzer app
Ik kan letterlijk alleen nog maar dromen van een droomreis, daar ik terminaal ben. Maar heb het laatste jaar gelukkig nog wel wat droomreizen kunnen maken en deze genen heb ik aan 1 van mijn dochters door kunnen geven. Maar lezen over reizen en programma’s erover kijken is ook een droomreis meemaken.
Ik wil de wind door mijn haar voelen, de kou voelen bij elke ademhaling. Een gure tocht maken, je afvragen of het het allemaal waard was. Steeds dichter naar het doel toewerken, omringt door woeste en koude natuur.
Mijn backpack openmaken en daar na de tocht een heerlijk koud biertje uithalen. En dan genieten van het uitzicht wat El Calafate je biedt.
Mijn droomreis is om een wereldreis te maken! :backpack: