Verloting: Win het boek "Miss yellow hair, hello!"

Hoop volgend jaar de reis met de trans mongolie expres te maken van moskou naar beiing
maar eerst op reis naar het ziekenhuis voor een experimentele knieoperatie
maar dromen over droomreizen heerlijk toch!!!

Ik vind reizen heerlijk!! Toevallig zit ik op het moment in Costa Rica, maar zou nog veel meer van de wereld willen zien! De zonnige plekken trekken mij het meest, maar zou Bali, Malediven en Cuba nog heel graag bezoeken!

Via Wereldwijzer app

Mijn droomreis: door alle landen in het Midden-Oosten kunnen reizen, zonder belemmering van oorlog, strubbelingen, onvrede, geweld e.d. Ik heb al diverse landen in het gebied bezocht en vind het heerlijk om in die Arabische sfeer te kunnen zijn met zijn super vriendelijke en behulpzame mensen en ik heb zelf nooit echt problemen ondervonden, gelukkig. Daarom zou een droomreis van Saudi-Arabie t/m Libanon en van de Emiraten t/m Irak een geweldige reis zijn voor mij!

Mijn droomreis is om naar Australië te gaan omdat dit al mijn droomreis is sinds ik klein kind ben en daar familie heb!

Het staat al heel lang op ons verlanglijstje.
Onze droomreis is om Sulawesi te bezoeken en dan helemaal op eigen gelegenheid, dus hier zo goedkoop mogelijk tickets scoren en daar ter plekke vervoer regelen en onze route bepalen afhankelijk van wat er zich overal voordoet, lekker bij de dag leven en niet weten waar je een paar dagen later bent en wat je doet en steeds ter plekke een onderkomen zoeken, want dat is in onze ogen de enige echte manier om de bevolking te leren kennen en daardoor echt het land doorgronden. Het is een behoorlijk langgerekt eiland dus een maand zullen we zeker nodig hebben.
:hippie:
Gewoon genieten van de overweldigend mooie natuur, de supervriendelijke bevolking, prachtige eeuwenoude cultuur. Veel lichaamsbeweging tijdens prachtige trackings en ook nog duiken op de allermooiste duikspots en last but not least genieten van het overheerlijke eten.

Mijn droomreis (al jaren) is noord-India. Tot dusver heb ik helaas nog niemand kunnen vinden om met me mee te gaan! Inmiddels heb ik al wel een soloreis geboekt: naar China, Tibet en Nepal. Dit lijken me over het algemeen vrouwvriendelijke landen (althans, gemakkelijker te bereizen dan noord-India). Hierbij, maar ook als ik ooit nog naar India ga, zal ik het boek “Miss yellow hair, hello!” hard nodig hebben als inspiratiebron om me staande te houden als alleenreizende vrouw!

Mijn droomreis is een wereldreis. Om alle natuurpracht die deze wereld bezit met eigen ogen te kunnen zien. Alle wereldwonderen te kunnen bewonderen. En dan vooral iemand tegenkomen met wie ik al dat moois kan delen. Wat kan dromen toch leuk zijn.

Droomreis… nee… wel droomplekken… Denk een de Taj Mahal, de chinees wall… Van de 10 moet ik nog 5…

Mijn droomreis is:

Jagen met de Mongolen in Mongolië…
vissen met de Noren in de Noorse fjorden…
Een kampvuur maken met Inboorlingen van Tierra del Fuego…
En zwemmen in het koraalreef van ‘Great Barrier Reef’…

En verder lekkere pattatekes eten met de Belgen :wink:

Groet Rutger.

Via Wereldwijzer app

Momenteel woon ik in Guatemala en run een hotel. Ik ontmoet elke dag reizigers van over de hele wereld. Mijn idee is om als ik het hotel over een paar jaar verkoop te gaan zien weer al mijn gasten vandaan komen en zelf op reis te gaan. En bij sommige ook persoonlijk op visite. Gewoon zonder eind datum. Naar Engeland, Australië, Miami, Japan en Slovenië enz.

Mijn droomreis: rondtrekken door Polynesië m.a.w. islandhoppen maar dan op een heel relaxed tempo…

Mijn droomreis start in Zuid-Italië, en dan met een camper noordwaarts trekken langs allerlei bijzondere plekjes: de Amalfikust, Vaticaanstad en de pleinen van Rome, Siena en de wijnen van Montepulciano, de bouwkunst van stad Florence, de kust van Cinque Terre, misschien nog even een vaartochtje door Venetië op een rustige dag, de prachtige noordkant van het Gardameer, even op bezoek bij George Clooney aan het Comomeer, heerlijke wandelingen in de Dolomieten, met een mountainbike de Stelvio en de Gavia beklimmen… ik kan niet wachten!

Mijn droomreis is een cruise naar de Noordkaap in Noorwegen en dan het noorderlicht fotograferen!

Deze is makkelijk :stuck_out_tongue:

• Sri Lanka en de Malediven. Eerst een fijne rondreis door het mooie Sri Lanka maken, lekker eten, nieuwe avonturen, lieve mensen, om daarna bij te komen op een prachtig eiland van de Malediven en daar met haaien en walvissen te duiken.
  • Door het bruisende Argentinië reizen, met zijn mooie steden, prachtige stranden en fijne culturen.

Heerlijk om te dromen en je best te doen deze dromen na te streven :smiley:

Mijn ultieme droomreis is het volgen van het Inca trail!

Via Wereldwijzer app

Met de fiets alle wereldwonderen bezoeken en zo in verschillende culturen terechtkomen.Dit op een Bourgondisch tempo zodat we van de lokale specialiteiten kunnen proeven.Iemand geinteresserd?

Via Wereldwijzer app

Een echte wereld reis maken, dus echt naar elk land (zover veilig) toe gaan.
Ik zou denk ik wel een jaar of 10 onder weg zijn, maar ja als geld toch geen rol speelt…

Mijn droomreis is een culinaire reis door het verre oosten. Genieten van heerlijk eten (en natuur en cultuur) in een hopelijk minder gehaaste omgeving.

Mijn droomreis begint in het wonderlijke Essouira in Marokko om vandaar te voet de Atlantische kust af te wandelen richting Tam Tam. Onderweg slaap ik in eenvoudige, gezellige hotelletjes met zicht op zee vanuit het ene raam en zicht op de ruwe Atlasbergen uit het andere raam. Ik eet sardientjes, garnalen, tagines en andere lekkerheden onderweg bij gastvrije, Marokkaanse gezinnen om achteraf nog een theetje te drinken en hen te vragen over de goede en slechte momenten die ze beleven in hun land, over de mysterieuze Islam, over de boeiende geschiedenis van hun land en over hun dagelijkse leven. In de levendige soeks kocht ik reeds een losse broek in die prachtige Marokkaanse kleuren en stoffen om gemakkelijk te zijn.
Onderweg zie ik maar weinig lelijke massahotels, want de kust is daar nog ongerept. Wat ik wel zie zijn af en toe trekvogels die overvliegen vanuit het koude Europa en Marokkaanse kinderen die spelend achter elkaar aan lopen op weg naar school. Af en toe stop ik eens om een praatje te maken met een visser of gelovige die net heeft gedaan met bidden terwijl hij zijn gebedsmatje terug oprolt. 'S avonds kijk ik naar de zon die in de woeste golven van de Atlantische Oceaan zakt en 's ochtends kijk ik naar de eerste surfers die zich klaarmaken om het koude water in te gaan. Op mijn weg kom ik broeierige kamelenmarkten tegen en af en toe eens traditionele berbermuzikanten die met hun muziek de plaatselijke vrouwen in traditionele kledij laten dansen terwijl ik met een warme muntthee naar de sterren zit te kijken.
Misschien niet de meest realistische droomreis, maar niettemin een droomreis!

Via Wereldwijzer app

Ruta 40 vanaf Bolivia en dan door tot Ushuaia zit al een tijdje in mijn hoofd. Moet ik eerst leren motor rijden :slight_smile:

Via Wereldwijzer app