We mogen van Iris Hannema op Wereldwijzer 10x haar boek “Miss yellow hair, hello!” weggeven!
Meedoen is eenvoudig: vertel hieronder wat jouw droomreis is. Je kunt meedoen t/m 30 april 2014.
Iris Hannema: Miss yellow hair, hello!
Avonturen van een ontembare wereldreizigster
Miss yellow hair, hello! gaat over reizen. Écht reizen. Het zijn de rauwe, geestige en absurde avonturen van reisjournaliste en wereldreizigster Iris Hannema. Geen reisverhalen waarbij je verlekkerd kunt wegdromen naar exotische vakantiebestemmingen. Want ziek word je toch wel, kamperen doe je in Benin óp de auto, aan corrupte politie in Colombia ontkom je niet, de tijdelijke liefde bedrijf je in Iran midden in de woestijn, en goden vereren met sambaballen is op Cuba heel gewoon. Als je niet van plan bent zelf op reis te gaan, geeft dit boek alle reden om thuis te blijven.
Mijn droomreis is een cruise door de Caribbean. Twee weken lang heerlijk verwend worden, lekker eten, gezellige mensen, veel zon en af en toe een excursie.
Eilanden trekken me altijd al, maar de eilanden in de Pacific zou ik graag eens met eigen ogen willen zien. Bora bora, de Cook eilanden, Fiji, Vanuatu en de Solomoneilanden. Dit alles op eigen gelegenheid. Waarom nou hierheen? Nou de eilanden liggen voor ons aan de andere kant van de wereld, ver weg van alle hectisch en drukte in ons kleine landje. Bereikbaar en betaalbaar voor een klein percentage van alle mensen, dus het is nog niet overspoeld met toeristen.
De eilanden klinken tropisch, bountystranden, bijzonder.
Mijn droomreis zou zijn om vanuit onze woonplaats in Kenia, samen met mijn Keniaanse man en dochtertje, zonder al dat dure visumgedoe in mei naar de bruiloft van onze Nederlands/Zwitserse vrienden in Zwitserland te gaan en daarna mijn familie en vrienden in Nederland te bezoeken. Helaas gaat dit m niet worden
Één droomreis? Ik heb er veel te veel… Rondreizen door Thailand, de Filipijnen en Vietnam, backpacken door Australië en Nieuw-Zeeland, en trekken door Zuid-Amerika, staan nu heel hoog op mijn lijst. Maar eigenlijk zijn er weinig plekken op de wereld die ik niet zou willen bezoeken
Een x aantal maanden met een volkswagen T1 (zie surfbusje) langs de oostkust van Australie trekken. Van perfecte surfsport naar de volgende. Genietend van het weer, de mensen, de zee en de strandbbq’s!
Mijn droomreis, tja zoals iedereen hierboven zijn dat zo veel plekjes op aarde die daar aan voldoen.
Avontuur opzoeken ,wat cultuur meepikken en het allemaal mee kunnen geven aan mijn kinderen.
Eentje die we deze zomer gaan doen, waar we al lang naar uitkijken .
Samen met de kinderen naar Noorwegen, genieten van de prachtige natuur. Je steeds weer verwonderen hoe het allemaal kon ontstaan. Mooie wandelingen maken met het hele gezin. Genieten van elkaars gezelschap en elkaar oppeppen wanneer de berg toch weer wat te hoog lijkt te zijn. Dat is voor mij een droomreis.
Ik droom ervan om op een goede morgen mijn rugzak te pakken en gewoon de deur uit te lopen en maar zien waar ik uitkom. Ik sluit niet uit dat ik af en toe een vliegtuig pak om in 1 keer in b.v. Costa Rica te staan…of Australië…of… En of en wanneer ik terugkom is maar de vraag. En ik blijf dromen, ook aan de andere kant van de wereld
Uiteraard lekker rondreizen … gek op eilanden dus zou zeker weer de ACB eilanden aandoen en Kaapverdie zeker niet overslaan dit jaar staat ook Cuba op het to do lijstje
Ik heb eigenlijk niet maar een droomreis!
Maar als ik er eentje moet kiezen dan is het een reis met de Transsiberie Express van Moskou naar Beijing! Die staat al heel lang hoog op mijn lijstje en lijkt me echt heel erg mooi om te doen omdat je zoveel verschillende landschappen, culturen en mensen zal gaan tegenkomen!
Mijn droomreis beleef ik telkens weer in veel vakanties…de laatste was een fietsvakantie vanuit Ho Chi Min Vietnam naar Cambodja (Phnom Penh, Siem reap, Kep) en weer terug. Ik heb nu een fietsreis naar Tsjechië op de planning staan. Het allerliefste zou ik de hele wereld willen bezoeken, maar of dat ooit lukt…
Wij dromen over nog heel veel mooie reizen, maar eentje steekt er toch met kop en schouders bovenuit: Midden-Amerika. Vanaf Cartagena zeilen naar de San Blas-eilanden en dan via Panama, Costarica, Nicaragua en Guatemala eindigen in Mexico. Een perfecte mix van prachtige natuur, aardige mensen, indrukwekkende cultuur. Surfen in Costarica, duiken, vulkanen beklimmen… Genieten!
Mijn droomreis is een volledig F1 seizoen volgen. Meereizen naar elk circuit, iedereen leren kennen en ook zo,elk land/stad bezoeken. Zodra ik de euromiljoen win, zal ik dit doen. Ondertussen is de TV de enigste wijze om mijn droom een beetje te realiseren.
Mijn droomreis is met de motor langszaam afzakken langs de kust richting het warme zuiden, overnachten in romatische B&Bs en heeerlijk genieten van lokale specialiteiten. Ik zou zo heel de kust willen verkennen in Frankrijk, Portugal en Spanje terug via Italie weer langszaam ophoog naar Nederland. Zou ik wel een half jaar voor uit moeten trekken…
Ik heb ook al heel wat landen in de wereld bezocht. Ben nu momenteel voor 4,5 maand in Benin. Waar ik nog heel graag heen wil is Tibet. Maar er staan er nog veel meer op mijn lijstje zoals Myanmar, Ladakh, Bhutan, Peru. Reizen is geweldig!