Reisgenootjes gezocht begin 2012!

Hoihoi! Afgelopen jaar heb ik mijn vwo-diploma gehaald en volgend jaar (begin 2012) wil ik graag door Zuid-Amerika gaan reizen. Ik ben van plan naar Peru, Chili en Bolivia te gaan, maar echt concrete plannen heb ik niet. Ik ben van plan om wel het een en ander van te voren te plannen, omdat dit mijn eerste lange reis alleen is. Het lijkt me heel erg leuk om met meerdere mensen samen te reizen. Als je interesse hebt dan hoor ik het graag! Groetjes, Rozemarijn.

Hoi Rozemarijn,

Wat een leuke plannen! Weet je al hoe lang je wilt gaan?
Ik zit zelf te denken om begin 2012 naar laos, cambodja en vietnam te gaan. Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die mee kan (qua werk, studie of financiën) dus probeer ik het via dit forum. Mocht ik niemand vinden voor zuid oost azie, dan is zuid amerika ook wel erg leuk. Staat ook al lange tijd op mijn lijstje om ooit die kant op te reizen.
Ik ben zelf een vrouw, 22 jaar en studeer in januari af als hbo verpleegkundige.

Groetjes Iris

Hee Iris.

Bedankt voor je reactie! Azië lijkt me ook echt geweldig, daar hoop ik ooit ook nog eens naar toe te gaan. Ik wil ongeveer 3 maanden gaan, waarvan ongeveer 1 maand een talencursus en waarbij ik dus op een plek blijf. Maar een paar weekjes meer of minder maakt voor mij niet zo uit. Lijkt me leuk om eventueel samen te reizen/iets af te spreken. Laat me je het weten als je plannen definitiever worden? Leuk!

Groetjes.

Hoi,

Bedankt voor je reactie. En wanneer wil je ongeveer gaan?
En waar zou je dan die talencursus willen doen? Lijkt me erg leuk…maar ik ben verschrikkelijk met talen leren… haha!
Ik kan dan ook totaal geen spaans.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me totaal niet verdiept heb in zuid amerika. Wat trekt jou precies in die drie landen? Waarom bijvoorbeeld niet Venezuela, Colombia, Argentinië of Brazilië?
Wil je door middel van deze site een reisgenootje vinden waarom je jou gehele reis samen blijft, of reis je graag alleen en wil je hier en daar stukken samen reizen?

Groetjes

Hee bohochic.

Bedankt voor je reactie! De periode waarin ik wil gaan is nog niet helemaal duidelijk. Ik wil 3 maanden gaan ongeveer, in 2012 gaan en dan rond juni weer terugkomen. Maar met de preciese periode valt dus nog te schuiven. Haha, van die anti-talenknobbel is balen, maar ik doe het ook niet om vloeiend spaans te leren spreken. Het is voor mij meer een manier om een beetje gewend te raken en de taal en ook aan het ritme van hoe die mensen leven. Zelf heb ik 6 jaar spaans gehad op school, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik heel goed spaans spreek. Ik was van plan om die talencursus in Buenos Aires te doen omdat een vriendin van me daar dan woont, maar ook dat is nog niet zeker.
Peru lijkt me bijzonder omdat daar zoveel verschillen zijn, er is daar woestijn, regenwouden en kust. Voor de rest is er natuurlijk de inca cultuur enzo. In Chili en Bolivia heb ik me ook nog niet zo verdiept. Ik weet wel zeker dat ik naar Peru ga.
Omdat dit mijn 1e verre reis alleen is, wil ik eigenlijk wel met een groepje rondtrekken, maar ik heb geen idee of dit realistisch is en of andere mensen daar wel zin in hebben. Mensen kunnen dan natuurlijk altijd aansluiten of afhaken, maar ik wil eigenlijk niet alleen over blijven.
Wat zijn jou plannen? En passen die een beetje in mijn plannen?
Groetjes!

Hey,
Wat een snelle reactie van jou :slight_smile:
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn eerste keus zuid oost azie is. Maar als ik niemand heb om mee te gaan dan sta ik open voor andere dingen. Heb een lange lijst van landen die ik graag ooit hoop te zien. Dus de volgorde daarin maakt niet zo veel uit.
Ik wil niet alleen reizen. Wil het liefst mijn gehele reis met tenminste een iemand zijn. Alleen reizen is echt niks voor mij. Zowiezo als jong meisje zo alleen zou ik me niet zo prettig voelen. Heb dan ook licht blond haar en heb gemerkt in indonesie en in de filippijnen dat je er behoorlijk wat aandacht mee krijgt. Als je dan met tenminste twee man bent, voelt dat toch wat veiliger.
Voor mij is de periode ook nog niet helemaal duidelijk. Ik moet van september tot begin januari nog een stage doen. Ik ben 11 januari klaar met stage dus verwacht dat ik eind januari toch wel mijn diploma krijg en anders is dat zeker begin februari.
Ik wil 3 maanden gaan of meer. Maakt voor mij niet zo veel uit. Hoe langer hoe beter… haha!
Groetjes

Hee!

En ook een snelle reactie van jou! Oh wat dom van mij, zie net dat je al eerder op dit forum hebt gereageerd met je plannen voor Azië! Wanneer weet je/beslis je dat je naar Zuid-Amerika gaat? Want anders kunnen we misschien beter gaan onderzoeken of we samen kunnen gaan, of het daarvoor goed genoeg klikt en of we dezelfde dingen willen zien. De periode is voor mij in ieder geval helemaal goed en het is handig dat jij ook met een vaste partner wil reizen.
En hoe oud ben je dan als ik vragen mag? Ik word over een week 18, dus ben ook wel redelijk jong.
Groetjes

Ik ga er is even goed over nadenken wat ik precies wil…
Dus dat laat ik je weten :).
Ik ben 13 juli 22 geworden dus ook nog redelijk jong. Ben mbo verpleegkundige, heb nog niet gewerkt, ben meteen doorgegaan met hbo verpleegkunde en daarmee ben ik dus nu bijna klaar.
Ik kom uit zeeland, dorpje in Noord-Brabant. Waar kom jij vandaan?
Heb jij al ervaring met backpacken?
Ik ben zelf met mijn mbo opleiding in de filippijnen geweest, heb daar gewerkt in een ziekenhuis en daar gereisd. Ben met mijn hbo opleiding afgelopen okt tot eind januari in indonesie geweest. Ook gewerkt en daarna nog gereisd.

Oh enne ik kan je zeker niet overhalen tot zuid oost azie? :wink:

Haha nee helaas niet. En ik jou tot Zuid-Amerika?
Je hebt wel al veel gereist zo te zien, leuk! Heb je ook ervaring met backpacken? Ik totaal niet, al lijkt me het wel erg leuk. Ik ben alleen nog in Europa geweest, maar heb daar wel veel gereisd. Dit deed ik vooral samen met mijn vriend. Afgelopen jaar heb mijn school afgerond en nu wil ik echt graag verder weg.

Jaaa…misschien wel. Ik denk er even over :wink:

Okee, goed… Dan hoor ik het wel!

En waar kom je vandaan? Heb in indonesie 2 maanden gebackpackt na mijn stage en in de filippijnen 1 maand. Dus heb wel ervaring. Leuk door europa:) En vind jou vriend het niet leuk om naar zuid amerika te gaan?

Ik moet trouwens wel eerlijk zeggen dat midden amerika mij meer trekt dan zuid amerika. Ik wil heel graag naar cuba, pananama en costa rica.
Zou dan een combi reis wil zien zitten van veel verschillende landen. Wat vind jij daar van?

Ik kom uit Nijmegen. Zeeland in N-B ken ik trouwens wel. Midden Amerika lijkt me ook leuk. Al hoewel ik graag van Argentinie, Chili en Bolivia naar Peru zou willen trekken. Maar om daarna verder te gaan naar midden amerika is best een optie.

Oh grappig dat is dichtbij. Ik zit zelf op de HAN dus kom vaak in Nijmegen.
Hier is mijn email adres: iris_1love@hotmail.com
Kunnen we is wat meer ideeën uitwisselen.

Hallo Rozemarijn!

Wat gaaf dat je volgend jaar wil gaan reizen in Zuid-Amerika! Ik heb ongeveer dezelfde plannen. Ik zou graag in maart 2012 vertrekken. Ga namelijk in januari en februari eerst 8 weken Spaans leren in Salamanca. Is wel makkelijk voor een reis naar Zuid-Amerika.

Landen die ik erg graag zou willen bezoeken zijn Equador, Peru, Bolivia, Argentinië, Chili en Brazlië. Omdat ik ook alleen ga ben ik ook van plan om het een en ander vooraf te plannen. Vind het wel fijn om een beetje een planning te hebben. Ik ben op dit moment nog alleen, maar zou het leuker vinden om samen te reizen met iemand. Ik zag je berichtje en dacht daarom, ik zal eens reageren. Ik weet niet of je de organisatie Intrepid Travel kent, maar daar heb ik wel een hele leuke route gezien: http://www.intrepidtravel.com/trips/GDODC#itinerary. Zo’n soort route zou ik graag maken.

Wanneer je intresse hebt om misschien samen te reizen? Of je wil gewoon wat ideeen uitwisselen mag je me altijd een berichtje sturen.

Groetjes, Inge

ps. ik ben 23 jaar.

Hee Inge,

bedankt voor je enthousiaste reactie! We hebben idd ongeveer dezelfde plannen. Mij lijkt het ook erg leuk om met een aantal mensen samen te reizen. Ik heb even op die site gekeken en die reis ziet er goed uit! Maar wil je ook echt met zo’n organisatie en reisgezelschap gaan, of wil je zo’n soort route zelf gaan volgen? Misschien is het handiger om even te mailen over de plannen. Mijn emailadres is rozemarijnweyers@gmail.com. Het lijkt me leuk om eventueel samen te reizen!

Groetjes, Rozemarijn.

Hoi allemaal! Ik ben een afgestudeerde, 21 jarige, Hbo student. Ik wil begin januari naar Midden Amerika vertrekken. Het plan is om eerst in Nicaragua (en dan de stad Granada) 4 tot 6 wkn spaans te leren, zodat ik dat vervolgens kan gebruiken tijdens het verdere rondreizen door midden amerika (gedurende ongeveer 2 maanden denk ik). Mochten de plannen overeenkomen met één van jullie hoor ik dat graag.
Groetjes!

Hoi Lisa,

bedankt voor je berichtje! Ik ben van plan om naar Zuid-Amerika te gaan en heb geen plannen voor Midden-Amerika. Succes met zoeken van een reismaatje!

Groetjes, Rozemarijn.

Hey,

Ik ga begin november 2011 naar Argentinië, vanwaar ik afzak naar Zuid Argentinië en Chili. Van zuid ga ik naar Santiago tot eind december. Vandaar uit vlieg ik naar Paraguay waar ik bij familie verblijf voor een paar weken. Van hier ga ik naar Bolivia, maak daar een rondreis van 3 weken. Dan keer ik weer terug naar noord Argentinië en reis ik naar Uruguay, om vanuit Colonia de boot te pakken naar Buenos Aires.

Kijk maar wat je er van vind en waar je aan wilt haken!

Groetjes

Gert-Jan