Reisgenoot gezocht rondreis door Zuid-Amerika (januari/februari 2010)

Hallo!

In mijn derde jaar als student heb ik een jaar in het buitenland gewoond. Tijdens dat jaar heb ik het reisvirus opgelopen en ik heb me toen voorgenomen om na mijn studie een paar maanden op reis te gaan. Dat leek toen nog erg ver weg, maar inmiddels ben ik al aanbeland in de laatste fase van mijn master… het schrijven van de scriptie! Het einde is in zicht en de stress maakt langzamerhand plaats voor reiskriebels! Vanaf januari/februari 2010 wil ik een paar maanden reizen door Zuid-Amerika. Landen die ik sowieso wil gaan bezoeken zijn: Peru, Bolivia, Ecuador, Argentinië, Chili en Brazilië. Tussendoor wil ik graag ergens een paar weken vrijwilligerswerk te doen.

Het lijkt me leuk om mijn reiservaringen met iemand te delen, dus ik ben op zoek naar een reisgenoot! Lijkt het je wat om een paar maanden door Zuid-Amerika te reizen? Mail me dan of reageer in dit topic! >>>

Lisanne (23 jaar)

hoi!

Ik vertrek op 2 januari naar zuid amerika om daar te gaan rondreizen!
ik vertrek aanvankelijk naar Buenos Aires… en vlieg half maart vanaf peru verder… Dus mocht je interesse hebben of ervaringen willen uitwisselen…

even wat over mij… Ik ben 23, ik werk met probleemjongeren, woon in amsterdam samen met mijn vriend…en verder weet ik het even niet…

shanna686@gmail.com

Groetjes,
Shanna

Hoi Lisanne,

Ik wil heel graag gaan reizen door zuid amerika maar wil dat niet alleen gaan doen… ik ben bezig om projecten te bekijken op internet om vrijwilligerswerk te gaan doen! Er is heel veel leuks…
Zal graag in contact willen komen om mijn reiskriebels te kunnen delen.
Mijn emailadres is [EMAIL=“saschaverkerke@hotmail.com”]saschaverkerke@hotmail.com

Hey ladies!

Ook ik heb het probleem te pakken: de reismicrobe! Ik heb 2 jaar als vroedvrouw gewerkt, maar de kriebels werden me te hevig. Ik heb ondertussen mijn job opgezegd en zit nu in Malaga om Spaans te leren. Ik blijf hier nog tot eind september, maar zou graag vanaf november gaan reizen. Voor ik weer werk zoek en vast zit in Belgie natuurlijk! Ik ben nog jong, dus het is nu of nooit he.
Het enige probleem is een reisgenoot vinden. Veel van mijn vrienden hebben een vaste relatie of een vaste job die ze niet zomaar kunnen achterlaten. En ook al meisje alleen in Zuid Amerika? Is nogal gevaarlijk, niet? Dus wie heeft er zin om een aantal weken/maanden mee te reizen?
Laat het me weten en wie weet beleven we samen een fantastisch avontuur!

Even nog wat meer over mezelf: Ik ben 24, woon in Rumst (bij Antwerpen) en heb dus al 2 jaar gewerkt. Hou van sporten, natuur, backpacken en leuke mensen ontmoeten. Ben sociaal en sta open voor veel nieuwe dingen. (Dit kan wel tellen als “reclame maken voor jezelf” zeker?)

Meer info? [EMAIL=“hilkehermans@hotmail.com”]hilkehermans@hotmail.com

Hopelijk tot snel!
Groetjes

Dag ladies!

Ik heb ook plannen om eind december, begin januari naar Zuid Amerika te gaan. Ik ben vorig jaar naar Peru, Bolivia en het noorden van Chili gegaan. Nu zou ik graag naar Argentinie willen en evt Brazilie/ Chili.
Ik ben 27 en woon in Noord-Brabant. Ik werk in de sociale sector.

Ik zou de eerste weken graag willen benutten om mijn Spaans verder uit te diepen dmv een cursus.

Mijn emailadres is [EMAIL=“elkegroenendaal@hotmail.com”]elkegroenendaal@hotmail.com

Groetjes!

Hola señoritas!!

Ook ik ben van plan om in 2010 ongeveer 5 weken terug te gaan naar Zuid-Amerika… waarschijnlijk jan/febr of febr/maart… Heb wel al redelijke planning in mijn hoofd: heen AMS > Sao Paolo en terug Buenos Aires > AMS

Wil graag naar Bonito in Brasil evt richting ander deel Pantanal bij Campo Grande, daarna met de trein van Corumbá naar Santa Cruz om mijn gastgezin te bezoeken, waar ik in 2001 , 7 maanden gewoond heb toen ik er vrijwilligers werk deed. (Evt. nog familie van mijn gastmoeder bezoeken in Formosa Argentinië ) vervolgens door naar Foz do Iguacu, en van daaruit naar Buenos Aires…

Mocht iemand min of meer de zelfde plannen hebben, laat het weten!

Ik heet trouwens Rixt, ben 27 jaar en werkzaam als receptioniste in een hotel.
In 2001 heb ik 7 maanden in Bolivia gewoond en vrijwilligerswerk gedaan, en daar ook veel gereisd, mocht je nog dingen willen weten of Bolivia, just ask!

In 2003 ben ik nog weer even terug geweest naar “mi tierra”, heb toen Bolivia en Peru gedaan, was ook super! En nu na weer wat jaartjes leren en werken begint het inderdaad weer te kriebelen…

bueno nenas, dejen me saber si querais viajar juntas!
hey meiden, laat maar weten als jullie samen willen reizen!

Groetjes,

Rixt

[EMAIL=“rixtmarijke@gmail.com”]rixtmarijke@gmail.com

HOi Lisanne,

Ik ben op het moment ook druk bezig om richting zuid-amerika te gaan. Overal en nergens info te zoeken. Zelf zit ik te denken om eerst een maand ergens een taalcursus te doen en dan nog twee of drie maanden rond trekken. Ik krijg ook steeds verschillende berichten en denk er ook aan om samen met iemand te gaan reizen. misschien klikt het.

weet niet zo goed wat je plannen zijn? ik ben 25 jaar twee jaar gewerkt nu aan het werk maar absoluut niet blij met mn baan. en in deze crissis tijd niet leuk om te solliciteren en te wachten dat iemand je aan neemt. Woon in Amsterdam en zou het leuk vinden om een keer met je af te spreken.

tot mails.

Groeten
Gritta

Hallo allemaal!

Wat een hoop leuke plannen. Ik ben 19 jaar en heb dit jaar mijn studie stilgelegd om te gaan reizen. Mijn plan is om in februari te vertrekken richting Peru of Bolivia voor een maand taalcursus. Ook wil ik graag een (aantal) maand(en) vrijwilligerswerk doen in één van deze landen. Chili staat ook op de planning, hoewel het nog een vage planning is en nog niet vast ligt. In totaal zal mijn reis ongeveer een half jaar gaan duren, aangezien ik in september 2010 mijn studie weer wil oppakken.

Net als jullie ben ik dus alleen en hetgeen waar ik toch wel tegenop zie is het alleen reizen als meisje. Wie contact met me op wil nemen is erg welkom. Mijn mailadres is [EMAIL=“N.vanleeuwen@live.nl”]N.vanleeuwen@live.nl

Groetjes Nikki

Ik hoop dat jullie het forum nog af en toe checken, want ook mijn reiskriebels zijn weer op komen zetten! Nu mijn studie is afgerond en mijn spaans verwaterd omdat mijn half jaar mexico alweer eeuwen geleden lijkt, vind ik het tijd geworden om Zuid Amerika onveilig te maken.

Begin maart ben ik van plan richting Argentinië te vliegen om vervolgens, Uruguay, Chili, Peru, Bolivia en Ecuador langs te gaan. Het lijkt me leuk om een tijdje samen met iemand te reizen, vooral de eerste weken.

Nog wat kleine feitjes over mij: 23 jaar, marketing, wijntjes, gezelligheid, dansen o en reizen natuurlijk!!

Lijkt dit jou een goed plan en lijkt het je leuk om samen met mij een tijdje te reizen, reageer dan op dit topic…of stuur een mailtje naar [EMAIL=“leonie_hoogland@hotmail.com”]leonie_hoogland@hotmail.com

Groetjes,
Leonie

hola !

ik vertrek overmorgen naar zuid-amerika, in januari kom ik aan in buenos aires, en ga dan verder naar rio de janeiro waar m’n reis eindigt… op 2 februari kom ik aan in Rio waar ik 14 dagen ga verblijven en zo nog net carnaval kan meemaken.
Indien interesse kan je me bereiken op [EMAIL=“ludwig_su@hotmail.com”]ludwig_su@hotmail.com en m’n website eens bekijken:
www.ludwigs.waarbenjij.nu

saludos !

Nenas de la buena vida:dag:

Wat een hoop leuke plannen, krijg nog meer kriebels als ik dit zo lees!

Kort over mij: ik ben Debby, 24 jaar en inmiddels alweer 2,5 jaar werkzaam in de muziek/theater- en evenementen branche. Momenteel werk ik in een theater in Amsterdam als floormanager maar ik heb pas ontslag genomen omdat ik weer lekker wil reizen!

Ik zou graag samen reizen door ZA omdat ik toch wel veel verhalen hoor van kennissen etc dat het alleen reizen als vrouw daar niet echt veilig is.
Ik hou van sporten, natuur, dansen, lekker eten, goede wijn, kinderen, dieren, avontuur en rust op zn tijd ( lees; surfplankje, cocktailtje, zon)

Ik ga in januari eerst naar Curacao om daar vrienden op te zoeken en te werken en natuurlijk te genieten! Daarna wil ik doorreizen naar Zuid Amerika. Ik heb nog geen exact plan uitgestippeld, ben nog aan het rondkijken. Landen die ik wel heel graag wil bezoeken zijn: Brazilie, Argentinie, Peru,Chili, Bolivia en evt Equador. Voor mij geldt; als m’n geld op is ga ik terug.
Ik spreek al redelijk spaans omdat ik een half jaar in Barcelona gestudeerd heb in 2005 en in juni dit jaar nog een paar weekjes door Andalusie gebackpacked heb.

Ga je rond dezelfde tijd naar ZA en lijkt het je leuk om (delen) samen te reizen? stuur me dan een berichtje via [EMAIL=“ddorsman@gmail.com”]ddorsman@gmail.com of reageer via deze topic.

Allemaal heel veel plezier daar en ik hoop wat van jullie te horen.

:vak01:

Hallo ladies,

Ik vertrek half januari richting Argentinie om daar 4 weken taalcursus te gaan doen. Daarna ga ik 2 maanden gaan rondreizen in Argentinie en de omringende landen. Nog niets vastgelegd, maar wil Uruguay en Chili sowieso bezoeken en eigenlijk ook Peru en Bolivia. Ben 23 jaar en afgelopen jaar afgestudeerd, maatschappelijk werk, en ga volgend jaar door voor mn master. Nu lekker een jaartje vrij!

Leuk te lezen dat meerdere mensen dezelfde kant opgaan! Misschien komen we elkaar wel tegen! Mocht je een deel samen willen reizen, geef maar een gil!

Groeten Britt

Hallo mede-reizigers!

Ik ga half januari tot eind maart naar Peru en Bolivia. Eerst 3 weken taalcursus Spaans (sinds enkele weken krijg ik 2x per week prive les dus heb reeds een minimumbasis Spaans als ik vertrek) Nu zou ik heel graag samen willen reizen/organiseren en wie gaan er nog meer rond deze tijd? Ik hou van sportieve ondernemingen, Machu Picchu trail zou ik absoluut willen doen (lopend, niet met de trein ;)) en voor andere bestemmingen/activiteiten sta ik altijd open!

Wie zou met mij een taalcursus willen doen en vervolgens rond willen trekken door Peru en Bolivia?
Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Lyte

Hoi!

Ik vertrek binnen nu en 2 weken naar Z-Amerika. Hier ga ik Peru, Chili en Bolivia bezoeken. Mijn route start in Lima, vanuit hier door naar het zuiden van Peru, de grens van chili over. Vanuit chili met een jeeptour de solar de Uyuni oversteken. Vervolgens via La Paz richting Titicacameer. Vanaf hier richting machu picchu (inca trail lopen) en weer terug naar Lima om weer richting NL te vertrekken. Reisduur is ongeveer 5 weken.
Als je interesse hebt om vrijblijvend (gedeeltelijk) mee te reizen stuur een mailtje en misschien kunnen we even afspreken.
Ik ben 26 en kom uit omgeving van Deventer.
Groeten Michiel

Hallo,
mijn naam is Davy Vanhorenbeek, 34 jaar en ik woon in Belgie. Sinds ik terug vrijgezel ben trek ik ook de wereld rond. Omdat ik ook niet graag alleen reis vertrek ik 30 maart 2010 voor 92 dagen door equador,bolivie,peru,chili,argentinie en brazilie. Ik reis met Gap Adventures in een internationale groep, je leert verschillende mensen kennen en je hebt voldoende vrijheid en als je spaans niet heel goed is is dit een heel goed altenatief

Hola allemaal,

Ik ga in februari en maart Argentinië en Uruguay verkennen. Het lijkt me gezellig om samen een terasje te pakken in Buenos Aires of Montevideo, halverwege februari. Andere ideeën zijn uiteraard ook welkom.

Groeten,
Jurriaan (31/m)