Ik ben van plan vanaf januari 2013 5 maanden naar Zuid- Amerika te gaan. Ik wil eerst beginnen met een taalcursus om mijn spaans een beetje op te krikken, en daarna vrijwilligerswerk te gaan doen. Dit voor zo’n 2 maanden, en daarna rondreizen. Ik plan te beginnen in Colombia, daarna Ecuador, Peru, Bolivia en Argentinië. Iemand dezelfde reisplannen, of iets in die richting? Aangezien het mijn eerst echt verre reis is wil ik best wel een reisgenootje!
Let me know!
Hoi Mireille,
Ik zou graag met je mee gaan naar Zuid Amerika, maar ik moet eerst nog even afstuderen en ik wil graag overwinteren dus voor oktober 2013 zal ik niet vertrekken. Sta jij er voor open om later te gaan?
Ik heb wel al iets gezien in ZA, oa Brazilië, Peru en Bolivia en een stukje van Argentinië. Mijn plan voor volgend jaar is vanaf Mexico naar Suriname te reizen. Lijkt je dat wat?
Groetjes Karin
Hi! Bedankt voor de reactie maar jammer genoeg kan mijn plan echt niet veranderen! Ik hoop dat je nog iemand gaat vinden!
Groetjes, Mireille
Hey Mireille,
ik heb ongeveer hetzelfde plan! Januari 2013 vertrek ik ook voor ongeveer 5 maanden naar Zuid Amerika. Ik wil eerst 2 maanden in Argentinie echt goed Spaans leren, dan ongeveer 2 maanden naar Chili om rond te reizen/nog meer Spaans te leren/vrijwilligerswerk te doen en dan nog via Bolivia naar Peru om daar een maand ofzo rond te trekken. Vooral voor het laatste gedeelte van de reis ben ik op zoek naar een reisgenootje! Ik hoop snel iets van je te horen!
Groetjes, Nina
Hi Nina,
Ik wil juist precies het omgekeerde doen qua landen! Maar aanpassingen zijn altijd mogelijk. Ik begin in Ecuador met mihjn taalcursus. Daar blijf ik 2 maanden. Daarna door naar Peru. Daar ook 2 maanden denk ik. En daarna nog Bolivia en Argentinië. Dit doe ik vooral eigenlijk omdat Ecuador zo veilig bekend staat en ik wil een beetje rustig beginnen. (Wat ook meespeelt is dat je met deze route best wel goedkoop via Killroy tickets kan boeken ;p)
Aan wat voor vrijwilligerswerk zit jij te denken? En hoe lang?
Stuur me anders een berichtje via hotmail, dat gaat wat makkelijker! : mireillevoorendt@hotmail.com
Groetjes, Mireille
Hoi Karin,
ik ben halverwege 2013 (hopelijk) afgestudeerd en heb interesse in een reis naar Zuid-Amerika. Ben er nog niet geweest, maar wil er wel graag heen!
groetjes Claudia
Hoi Mireille,
zelf zit ik erg te twijfelen tussen Australie en Zuid-Amerika.
De genoemde landen die jij noemt spreken mij wel erg aan en ook in die periode hoop ik mijn master gehaald te hebben, dus dan wil ik ook rond eind februari daarheen vliegen.
Zelf heb ik een half jaartje in Spanje gewoond, dus ik spreek wel redelijk Spaans, dus voor mij is een opfriscursusje genoeg.
Heb je al wat concretere plannen gemaakt of is het allemaal nog redelijk op de vlakte?
Hoi Chris,
Ik ben nu wel iets verder in mijn plannen! Het wordt sowieso Zuid Amerika! Ik vertrek begin Januari. Ik begin in Ecuador, daar doe ik 3 weken een taalcursus, daarna 3 weken vrijwilligerswerk. Daarna door naar Peru, Bolivia en Argentinië als mijn budget dat toelaat.
Heb jij al gekozen tussen Australië en Z-A ?
Hai Mireille,
Ook ik ben van plan om een aantal maanden te gaan rondreizen in Zuid Amerika.
Het idee is om in maart te starten in Ecuador voor een paar weekjes Spaanse les, dan door naar Peru, Bolivia, Argentinie en via Iguazu Falls naar Brazilie.
Ik heb dus iets minder tijd dan jij per land, maar wil er zoveel mogelijk uit halen!
Heb je al concretere plannen/boekingen e.d.?
Groetjes, Nathalie