Hoi,
ik ben al twee jaartjes aan het werk en vind het hoog tijd dat ik dat negen- tot- vijf cultuurtje eens een tijdje achter me laat. Voor hoe lang, dat weet ik nog niet (minimaal 3 maanden, maar het kan ook een jaar duren!)
Ik wil altijd al eens naar Zuid Amerika, en dan zit ik voornamelijk te denken aan Chili en Argentinië. Lijkt me een wonderbaarlijke combinatie van natuur en cultuur!Ik zit nu te denken om eerst een taalcursus te doen in combinatie met vrijwilligerswerk, om vervolgens ergens werk te zoeken of om verder te trekken. Aangezien ik nog met m’n werk/geld zit, en wat voorbereidingen moet treffen, kan ik waarschijnlijk (pas) in maart/april/mei 2008 vertrekken.
Ik ben op zoek naar iemand die zin heeft om met mij aan dit avontuur te beginnen. Ik ben een open persoontje en pas me heel makkelijk aan aan situaties. Daarom wil ik het liefste het begin van mijn reis wél vastleggen, en vervolgens zien hoe het loopt. Ik ben nog nooit in Zuid Amerika geweest, dus zou het jammer vinden om me nu aan een planning vast te leggen en er misschien wel achter te komen dat Chili niets voor me is, maar een ander land wel!
Ik zou het super vinden als iemand hier heeeeeeel veeeeeel zin in heeft om verder over te dromen en plannen te gaan maken om te vertrekken!!! (Oh ja, ik ben een meisje van 27, woon in Eindhoven, werk nu bij een architectenbureau als assistent ontwerper, ben gek op natuur/dieren, en de rest hoor je later wel weer als je een beetje dezelfde plannen hebt voor het komende jaar)
Hopelijk tot snel!
Ik heb al een tijd dezelfde gedachtes als jij hebt, om te gaan genieten van de mooie natuur in zuid-amerika. Ik zat zelf ook te denken om dan je eerst een beetje verstaanbaar te maken door een cursus+vrijwilligerswerk. Maar misschien is verstandig als we eens met elkaar mailen/msnen, om te kijken of we een beetje op de zelfde lijn zitten. Ik hoor het wel
Ik wil ook lekker weg begin volgend jaar, februari/maart. Ik wil zelf alleen super graag de amazone in en dan met name Suriname. Ook Argentinie trekt me heel erg. Ik zou ergens wel een taalcursus willen doen en ook wel iets van vrijwilligerswerk met dieren, geweldig!! Alleen liever niet alleen. Als het je(of iemand anders met dezelfde interesses) ook wat lijkt hoor ik wel wat van je…
Hoi Suzanne,
Het amazone gebied lijkt mij ook helemaal fantastisch! Alleen zou ik liever eerst in een spaans-talig gebied beginnen met m’n reis, zodat ik eerst dat Spaans een beetje onder de knie krijg. Dus als jij Argentinië ook mooi vind, is dat misschien handiger om daar te beginnen, en van daar uit verder te kijken.
Ik weet niet wat jou plannen verder zijn, want als ik je berichtje zo lees lijkt t alsof jij het liefst een paar maanden rond gaat trekken. Dit is namelijk niet direct mijn plan. Ik zou graag met iemand de eerste paar weken/maanden naar Zuid-Amerika gaan, en als t klikt inderdaad met diegene verder rondreizen. Maar ik wil ook kijken of het lukt om in Argentinië/Chili werk te vinden, en er dan misschien een paar maanden tot zelfs wel een half jaar te blijven.
Het lijkt mij namelij héél mooi om langere tijd in één land te zijn, zodat je veel directer en intenser ziet hoe het land en de mensen leven. Als jou t evengoed leuk lijkt om samen te kijken of t in ieder geval klikt zodat we de eerste maanden samen weg kunnen dan hoor ik heel graag wat van je!
Hey Jorien
Ik heb ook het plan om rond maart/april naar Zuid-Amerika te gaan. En ja, Chilïe en Argentinïe staan ook hoog op mijn verlanglijst! (Brazilïe ook, maar eerst maar eens dat portugees onder de knie krijgen…)
Vrijwilligerswerk lijkt me ook erg leuk om te doen, ben ook al druk op internet aan het zoeken naar een goed project! De spaanse taal beheerste ik goed, zo’n 7 jaar geleden…dus een opfriscursus kan zeker geen kwaad
Nou, als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel!!