Ik ben Marthe, 18 jaar en ben net geslaagd voor mijn VWO diploma. Ik heb echt nog geen zin om al te gaan studeren en ben daarom van plan om in januari/februari te vertrekken richting Zuid-Amerika. Ik wil eerst een cursus spaans gaan volgen in Quito en vervolgens in Peru vrijwilligerswerk gaan doen. Daarnaast wil ik ook zeker nog gaan reizen. Ik ben van plan om 3/4 maanden weg te gaan. Omdat ik in mijn eentje ga lijkt het me gezellig om samen met iemand te reizen… heb je misschien plannen in dezelfde richting, ben je op zoek naar gezelligheid, ben je ook lekker impulsief en op zoek naar cultuur en avontuur? laat me wat weten!
ik ben Lisalot, 18 jaar en net als jij afgelopen jaar geslaagd voor mijn vwo diploma. Ik wil dit jaar supergraag de spaanse taal beter leren en dan spreekt zuid-amerika mij meer aan dan spanje i.v.m. de cultuur etc. Ik heb wel nagedacht over spanje, maar dit meer omdat het mij te gevaarlijk leek om in mijn eentje in zuid-amerika rond te trekken. Het lijkt mij geweldig om met een leuk reisgenootje door zuid-amerika te trekken en veel te zien, veel te doen, veel te leren en vooral veel te genieten :). Ik heb niet veel geld om te besteden dus het zal wel een low-budget reis moeten worden… Wat is ong. jouw budget en weet je wat zo’n taalcursus kost? Ook zie ik dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen, superleuk! Weet je al hoe of wat, of is het alleen nog een idee? Laat het me even weten :).