Ik ben Hannah (26 jr)…en studeer eindelijk af in juni! Ik wil al zo lang een reis maken van ongeveer 3 a 4 maanden door Zuid Amerika (Peru, Chili, Argentinie…)…Ik zou wel graag mét iemand gaan en aangezien vrienden en vriendje niet kunnen of geen geld hebben, ben ik dus op zoek naar een leuke reisgenoot of reisgenoten! Ik heb nog helemaal niets definitiefs besloten, ben me een beetje aan het orienteren…en sta ook open voor andere landen. Ik spreek vloeiend Spaans, misschien ook nog een leuk voordeel. Ik hoop snel wat van jullie ideeen te horen! :nod:
Ik ben ook van plan om rond die tijd naar Zuid-Amerika te gaan. Heb het ook allemaal nog niet zo bedacht maar weet wel dat ik het geen fijn idee vind om daar alleen rond te reizen.
Mijn idee is om wel eerst een taalcursus te gaan doen, wil heel graag spaans leren. Verder lijkt het me ook leuk een tijdje vrijwilligerswerk te doen.
Ik hoop deze zomer mn bachelordiploma te halen en wil er daarna dus een half jaartje tussenuit.
Ja, dat lijkt me een goed idee om eens te mailen. Ik zat zelf ook te denken aan vrijwilligerswerk, had ook al op een aantal sites gekeken (www.siw.nl)… het lijkt me erg leuk om daar bijvoorbeeld mee te beginnen. Een cursus Spaans is voor mij niet nodig…maar je kan dat ook altijd combineren met vrijwilligerswerk…Welke landen had jij in gedachte? Mijn mailadres is: [EMAIL=“anavanderpoel@hotmail.com”]anavanderpoel@hotmail.com
Hoi,
Ook ik ga rond die tijd rondtrekken door Zuid Amerika. Op mijn lijstje staat: Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en argentinie (patagonië). Zie eerder bericht op deze site.
Mijn email adres = [EMAIL=“hoogendoornfemke@hotmail.com”]hoogendoornfemke@hotmail.com
Groetjes Femke.
Ik studeer ook rond augustus af en wil dan enkele maanden gaan reizen door Z-Amerika. Welke landen ik graag wil bezoeken weet ik nog niet precies, met één uitzondering Brazilie. ( spreken ze wel Portugees) Ik ben namelijk helemaal gek op samba en speel zelf bij een sambaband, vandaar.
Het lijkt me erg leuk om met jou in contact te komen om te kijken of we overeenkomstige interesse hebben, omtrent bestemmingen en vrijwilligerswerk. Helaas spreek ik nog geen Spaans. Ik had dus wel een cursus Spaans in gedachte, maar dat is zeker wel te combineren, toch?
Lijkt me leuk om contact te hebben over Zuid-amerika. Zoals ik al zei…ik sta ook open voor andere landen en Brazilie lijkt me ook leuk! Jammer genoeg kan ik de samba niet…maar misschien valt dat te leren! Misschien is het leuk om eens te mailen: [EMAIL=“anavanderpoel@hotmail.com”]anavanderpoel@hotmail.com Ik woon in Amsterdam.
Ook ik zou graag eind dit jaar voor een paar maanden willen rondreizen, met bovenaan mijn verlanglijstje Zuid-Amerika! Ik zit hier al geruime tijd over te dromen en bedacht me dat het nu ook gewoon maar eens tijd is daarvoor! Ik ben 24 jaar en rond dit studiejaar mijn tweede bachelor af. Het lijkt me supergaaf om er daarna tussen uit te gaan en wat van de wereld te zien. Mijn plannen zijn nog niet heel concreet, maar lijkt me leuk om wat ideeën uit te wisselen! Ik zou wel graag Argentinië willen aandoen om van de tangocultuur te kunnen proeven!!
Ook ik vertrek in september richting zuid Amerika tot de eerste week van december! Voor mij staat nog weinig vast, in eerste instantie wil ik graag naar Antigua om daar een maand te beginnen op een talenschool. Heb al aardig wat mensen gesproken die ook naar Zuid Amerika zijn gegaan en als je geld wil besparen is het slim om vrijwilligerswerk daar te regelen. Het is er namelijk genoeg en zo betaal je geen fee waar de organisaties mee vandoor gaan (en dus niet eens investeren in een dergelijk project). Ik vertrek alleen naar Zuid Amerika maar zou het wel een stuk leuker vinden om met zn 2en te gaan… Net gehoord dat ik afgestudeerd ben, dus nu stort ik me volledig op de reis. Iemand nog tips voor goedkope tickets?
Hoi Chantal,
Leuke plannen heb je. Ik vertrek 22 sept ri Quito en 22 dec vanuit Sao Paulo terug naar Ned. Met Dragoman neem ik de westkust vanuit Ecuador, door Peru, Bolivia, Chili. Vanuit Santiago ga ik op eigen gelegenheid (mgl met vriendin) verder, via Patagonie, BsAs, Noorden van Arg, met uiteindelijke eindbestemming Sao Paulo.
Mijn advies voor vliegticket is; kijk op vliegwinkel.nl / www. nbbs.nl / cheapticket. Vergelijk verschillende dagen/ data. Over Sao Paulo vliegen is relatief goedkoop.
Succes!
Graag hoor ik je definitieve plannen en route. Wie weet komen we elkaar ergens tegen.
Groeten Femke.
Ik heb ook plannen om rond oktober naar Zuid-Amerika te gaan. Hoe en wat weet ik nog niet precies. Ben vorig jaar 4 maanden in Venezuela geweest en dat is me erg goed bevallen. Nu wil ik graag wat meer landen bezoeken.
In Bolivia heb je een apen-opvang waar ze ook puma’s hebben, het lijkt me super om daar een tijdje vrijwilligerswerk te doen. Maar ook Peru, Ecuador, Chili en Argentinie staan op mijn lijstje. Evenals Midden-Amerika: Nicaragua, Costa Rica en Panama…
Ik ben trouwens 24 jaar en werk als juf. Maar heb nog geen vaste baan, dus heb alle tijd van de wereld! Hebben jullie inmiddels al concrete plannen??
ik wil ook graag rond november 2008 richting Zuid-Amerika vertrekken. Wil eerst Spaans gaan studeren en daarna een aantal maanden te gaan reizen.
Op dit moment is mijn voorlopige plan te starten in januari met mijn reis, van Buenos Aires nar Rio, noorden van Brazilië, venezuela en daarna zeker door naar Midden-Amerika, Panama, Costa Rica etc etc…
Zou het leuk vinden om met jullie verder in contact te komen en eens tekijken os onze plannen t combineren zijn. Is toch altijd leuk om samen te reizen.
Eva leuk dat je in een samba band speelt! Ik dans samba en doe ook optredens, en Brazilië staat dus ook zeker op mijn lijstje!