Reisgenootjes gezocht begin 2012!

Hee allemaal!

Vanaf januari/februari wil ik vanaf Mexico City naar Buenos Aires reizen. (dus via Mexico, Guatemala, honduras, el Salvador, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia, Argentinie) Natuurlijk wil ik hier best van afwijken. Daarna wil ik nog minimaal een maand naar Azie (Thailand, Birma en India). Het lijkt me leuk al er iemand mee wil, of als we een stukje samen kunnen reizen!

Leuk dat jullie ongeveer in dezelfde periode willen gaan!

Ik woon trouwens in Arnhem en ben 19 jaar.

Marleen

Hee Marleen!

Super leuk dat je reageert! We hebben idd ongeveer dezelfde plannen. Ik wil graag een talencursus doen in Buenos Aires omdat een vriendin van mij daar tijdelijk woont, maar het is nog niet zeker. Ik wil dan graag door Argentinie naar Chili, Bolivia en Peru reizen. Maar al deze plannen staan nog niet vast. Een redelijk georganiseerde reis met excursies lijkt me leuk, maar ik wil ook de vrijheid hebben voor spontane acties. Misschien kunnen we beter even verder mailen over de preciezere plannen? Mijn emailadres is rozemarijnweyers@gmail.com
Ik ben trouwens 18 jaar en woon in Nijmegen, lekker dichtbij :slight_smile:
Groetjes, Rozemarijn

He Rozemarijn,

Ik heb ook afgelopen jaar mijn VWO diploma gehaald en ben van plan om in februari naar Zuid-Amerika te vertrekken. Echt definitieve plannen heb ik nog niet, er is zoveel informatie over alles te vinden! Ben wel van plan om in ieder geval naar Argentinie, Chili, Peru en Bolivia te gaan en wil ongeveer een half jaar gaan reizen. Ben benieuwd naar jou plannnen! Misschien kunnen we onderweg wel ergens meeten of een stukje samen reizen?

Hee Kyra,

bedankt voor je berichtje! We hebben precies dezelfde plannen voor de landen die we willen bezoeken. Alleen wil jij er 6 maanden en ik er 3-4 over doen. Het lijkt me leuk om te kijken of we eventueel een tijdje samen kunnen reizen als dat kan met het verschil in tijd. Ik wil graag starten in Argentinie en dan waarschijnlijk in Buenos Aires een talencursus volgen. Heb jij al specifiekere plannen dan alleen de landen die je wilt bezoeken?

Groetjes, Rozemarijn.

He Rozemarijn!

Echt specifieke plannen heb ik nog niet. Ik wil ook een taalcursus gaan doen in Buenos Aires en ik wil vrijwilligerswerk gaan doen in Bolivia of Peru, maar heb nog geen project uitgezocht. Verder wil heeeeeel graag naar de zoutvlaktes in Bolivia en ook het Inca trail in Peru lijkt me geweldig… Maar voor de rest heb ik nog geen vaste plannen. Heb wel al heel veel informatie opgezocht en veel gelezen maar ik wil ook niet van tevoren alles vastleggen.
Ga jij van tevoren wel al meer dingen vastleggen? Oh en wat ik me afvroeg, trek jij je iets aan van reisadviezen? Want voor Ecuador bijvoorbeeld geld een negatief reisadvies, zeker voor reizigers die alleen reizen en dus al zeker voor meisjes van onze leeftijd haha… Maar luister je daarna of trek je je daar niks van aan?

Groetjes Kyra

Hee Kyra,

We hebben ongeveer wel dezelfde plannen geloof ik. Over die reisadviezen: ik weet ook niet goed wat ik ermee aan moet. Ze zullen vast waar zijn, anders zouden mensen het niet zeggen, maar ik denk dat je er niet teveel waarde aan moet hechten. Gewoon in je achterhoofd houden. Van heel veel dingen kun je zelf ook wel bedenken dat ze gevaarlijk of onverstandig zijn lijkt me. Marleen en ik zijn van plan om binnenkort met wat meiden af te spreken en reistips/ervaringen/adviezen en vooral plannen uit te wisselen. Misschien heb je ook zin om te komen?

Ik hoor het wel!
Groetjes, Rozemarijn.

Hallo!

Ik zie dat je al erg veel reacties hebt gehad. Al een reis maatje gevonden?
Zelf ben ik ook op zoek naar een reis maatje, ben nog nooit buiten Europa geweest en durf daarom niet in mijn eentje (als vrouw) te reizen.
Vorig jaar was ik klaar met school, nu werk ik als verzorgende in een verpleeghuis en ben druk aan het sparen.
Zuid Amerika staat zeker op mijn lijst, mijn broer is er geweest en ben erg jaloers.
Hoelang ben je van plan te gaan?

Als je nog iemand zoekt, kan je me via hier een berichtje sturen of mailen naar [EMAIL=“tvdmeule@live.nl”]tvdmeule@live.nl

Groetjes,

Tamara

he rozemarijn,
als jullie afspreken lijkt het me zeker leuk om te komen! ik hoor het wel wanneer jullie het van plan zijn.

groetjes

Hee Kyra,

als we wat hebben afgesproken laat ik het zeker weten!

Groetjes

hoi rozemarijn,

Die reis naar zuid-Amerika klinkt echt super. Ben zelf op zoek naar een reis en ik kan echt geen keuze maken. Heb je al reisgenoten gevonden? en vindt je het erg om een jongen mee te nemen. ik ben zelf 20 jaar en in een tussenjaartje. dus laat maar wat horen als je nog plek hebt.

groetjes,
luke

Hee Luke!

bedankt voor je berichtje. weet je wel ongeveer wat voor een reis je zou willen maken? En als je naar Zuid-Amerika gaat, welke landen je wilt zien? Mijn plan is om Argentinie, Chili, Bolivia en Peru te bezoeken. Als jij deze landen ook wilt zien, kunnen we wel kijken of we eventueel een stuk samen kunnen reizen.

Groetjes, Rozemarijn

He rozemarijn!

Hoe staat het nog met je reisplannen? Wanneer wou je ook alweer vertrekken?
Mijn plannen staan op dit moment op een laag pitje haha… Begin een beetje te twijfelen of ik wel zo ver weg moet gaan aangezien het de eerste keer is dat ik echt alleen reis, maarja heb nog wel tijd om beslissing te maken aangezien ik pas ik februari wil vertrekken.

Hee Kyra!

Ik heb de afgelopen 2 weken gewerkt in het buitenland en heb dus niet verder gepland in die tijd. Wel ben ik er zeker van dat ik ga. Mijn planning is nu om in januari te vertrekken en dan 3 maanden weg te blijven. Ik ga binnenkort met een aantal mensen afspreken om plannen te maken, misschien vind je het leuk om dan ook te komen? Dan kun je kijken of je het nog leuk lijkt en of je misschien wel met iemand van ons mee kan reizen.

Groetjes, Rozemarijn

Hoi Allemaal!

Ik heb altijd al een reis willen maken naar zuid-amerika, nu ik eindelijk klaar ben met mijn HBO studie, kan ik dit waar maken. Mijn plannen zijn om in januari naar het noorden van Chili te gaan, daar zal ik als eerst 4 weken op bezoek/vakantie gaan bij familie. (mijn vader komt oorspronkelijk uit chili) Daarna was ik op zoek naar vrijwilligers, dit wil ergens eind februari begin maart doen, maar dat staat nog niet vast. Na/voor het vrijwilligerswerk, wil ik rondreizen door Chili, Argentinië, Paraguay, Ecuador en natuurlijk Peru, staat ook nog niet helemaal vast. In principe reis ik alleen, maar het is altijd fijner om met één persoon of meerdere mensen op reis te gaan. Daarom was ik benieuwd naar jullie plannen, waar, wanneer en voor hoelang jullie van plan zijn te gaan. Het lijkt me namelijk wel leuk om ergens te meeten en als het kan een deel samen te reizen.

Ben benieuwd naar jullie plannen, het is ook erg leuk om te zien dat er meer mensen in de zelfde periode van plan zijn om naar zuid-amerika te gaan. ik hoor graag wat van jullie!

ohja ik ben 23 jaar en woon amsterdam!

Groetjes Daniela

he Daniela!

Ik vertrek eind januari naar Buenos Aires en ga in Maart verder reizen richting Chili. Weet niet of je in Maart ook nog in Chili bent, misschien dat we dan een gedeelte samen kunnen reizen?

Hoi! Rozemarijn en ik gaan samen (vanaf 3 januari)… het is echt grappig om te zien hoeveel er is veranderd sinds mijn vorige bericht (waarin ik zei dat ik vrijwel heel midden en Zuid-Amerika en een stukje Azie zou gaan bereizen…:P). Zelf vertrek ik op 14 maart vanuit Lima richting San José. Roos blijft dan nog een paar weken in Lima (toch?).

Liefs,

Marleen

Hoi Kyra,

Als het goed is ben ik begin maart nog wel in Chili, want ik wil zowiezo nog langs de paaseilanden!! Dat is zeker! Wanneer ben jij in maart van plan om naar chili te reizen? Heb je al een route uitgestippeld van wat je allemaal wil gaan doen? of dat zie je dan wel? Doe je deze reis helemaal alleen, of heb je een reisgenootje(s)?
Zelf vertrek ik 16 januari naar mijn familie in chili voor 4 weekjes!daarna lekker rondreizen, mijn terugkomst data is 3 juli, dus ik ben nog wel even in zuid-amerika. Het misschien ook handig als je mijn email adres hebt, aangezien ik tegen die tijd waarschijnlijk op dit forum mijn berichten vergeet te checken!
@Rozemarijn en Marleen misschien is het leuk om contact te blijven houden als jullie in de periode dat ik daar ben, er ook nog zijn!

Iedereen nog veel succes met jullie plannen en natuurlijk de spannende reis!! :wink:

groetjes Daniela

Ja, lijkt me leuk!
Mijn e-mailadres is: marleen_michels_@hotmail.com