Verloting: Win het boek "Miss yellow hair, hello!"

Mijn droomreis was héél lang de transsiberie express, maar die is een paar jaar geleden in vervulling gegaan!
Ondertussen zijn er wel weer vele dromen bijgekomen! Bv Zuid Amerika verder ontdekken, Australie rondreizen voor langere tijd en van Azie heb ik nog veelste weinig gezien!

Mijn droomreis is vanuit Nederland permanent vertrekken naar Maleisie waarvoor ik een verblijfsvergunning heb.

Het liefst zou ik een wereldreis maken. Maar met beperkt vrije dagen is dat nog niet mogelijk. Nu probeer ik ieder jaar stukjes van deze droomreis te maken. Het laatste stukje was Panama wat een fantastisch land! Colombia, Nicaragua, Indonesië en de Filipijnen staan nu hoog op de lijst!

Via Wereldwijzer app

Mijn droomreis is de Taj Mahal bezoeken!! :wereld:

Mijn droomreis;
vliegen naar Peru,via Machu Picchu en het Titicameer naar Bolivia, via de zoutvlakten naar Chili, en daar, heel langzaam ( het moet daar zo mooi zijn!! ) maar zeker afzakken naar het zuidelijkste puntje. Vanuit hier de boot op richting Antartica !!!
Nog even doorsparen maar…

Ik heb 10 jaar in Vancouver (Canada) gewoond. Vorig jaar hadden wij een campertrip gepland naar B.C. Helaas moesten wij deze annuleren i.v.m. een hersenbloeding van mijn man. Dit jaar weer gepland en net vanmorgen moeten annuleren door een nieuwe bloeding. Gelukkig niet zo heftig als vorig jaar. Wij geven onze plannen niet op en maken straks weer nieuwe. Hij wil nog steeds heel graag zien waar ik gewoond heb. Voor mij is het ook herontdekken van oude plekjes en het weerzien met vrienden.
Wij reizen allebei heel graag en het ontdekken van nieuwe oorden en gewoontes van landen is voor ons een uitdaging.

Mijn droomreis zal waarschijnlijk vooral dat blijven: Droom.

Het liefst zou ik via Buenos Aires weer naar Ushuaia vliegen, maar in plaats van van daaruit Patagonie door te trekken (done) zou ik dit keer graag echt inschepen op een cruise die via de Falklandeilanden en South Georgia naar Antarctica vaart.
Daar zou ik dan ook graag, ondanks ontberingen als niet naar de wc mogen en kou, nog een nacht kamperen op het ijs.

Maar ja… aan deze “Coole” droomreis hangt een ijzig hoog prijskaartje en om nu vele jaren niet op vakantie te kunnen om die ene droomreis te maken…
Daarvoor telt de wereld toch teveel plekken die ik ook nog wil zien.

In het kader ‘Droomreis’… moet ik echt kiezen?
In 1992 de eerste Fly Drive Florida, we waren meteen verkocht!
Vervolgens een aantal keren Florida en Californië, we zijn dus echt gek op de USA!
In 2008 zelf gepland, rondreis met een 4x4 door New Mexico, Utah, Colorado, Nevada, enz. (Zie http://www.nlsites.nl/USA2008/index.html). In één woord GEWELDIG!

In 2012 hadden we weer eens een HomeExchange met Walnut Creek (California) dit keer, 6 weken! Vrienden van een Cruise bezoeken in Los Angeles, Vliegshow in The Bay Area in San Francisco, en tijdens dat verblijf ook nog met de auto een naar Yellowstone, WOW! Moet je gezien hebben!

En nu, in September weer een HomeExchange van 6 weken met Chestertown, Maryland. Voor het eerst naar New York, Washington, Philly, kijken bij de Amish. Wat zal na deze reis de mooiste zijn die we ooit maakten?

We zijn inmiddels 65plus en hopen nog vaak de USA onveilig te maken.

Hans & Renée

Mijn droomreis zou een reis zijn naar de Zwitserland om daar samen met mijn gezin een paar mooie treinreizen door het mooie Zwitserse berglandschap.

Wat leuk dat jullie het boek verloten. Gister las ik een leuk review van het boek op de site van Henriette Bokslag Ben erg benieuwd naar het boek.

Ik wil het liefste een Wereldreis :wereld: maken met ten minste Nieuw Zeeland, Madagascar, Zuid Afrika, Argentinië en West USA. Beetje te hoog gegrepen helaas… Dan maar beginnen met kleine uitstapjes. Zal mijn droomuitstapje ook voorkomen in het boek? Havasupai trail lopen tot aan de Colorado River. En dan het liefste de reis eindigen met twee weken relaxen op Costa Rica of toch nog even actief in Hawai; Napali Coast trail lopen!

Mijn droomreis is ontdekken waar mijn familie door de generaties heen heeft gewoond en hoe ze hebben geleefd. Met een Nederlandse moeder die is opgegroeid in Ethiopië en vervolgens een periode in Suriname heeft gewoond en een Franse opa die is opgegroeid in Indonesië betekent dit een aardige reis. Wanneer ik dit heb voldaan wil ik graag het bruisende Zuid-Amerikaanse leven ontdekken en afsluiten met een Oost-Aziatische rondreis, naar mijn verwachting het mooiste stuk natuur en cultuur om te ontdekken.

Mijn droomreis is eerst een jaar na ghana werken met kinderen en nog eens door heel
Afrika te reizen en ooit eens een stichting voor straatkinderen op te kunnen zetten

Via Wereldwijzer app

Na een geweldige backpack ervaring door China, Tibet en Nepal kriebelt het alleen maar, dus mijn droomreis; vandaag stoppen met werken (ik zal zo even mijn baas inlichten :wink: ), vanavond de backpacks inpakken en morgen vertrekken naar het onbekende. Hierbij te beginnen in Azie omdat af te zakken naar down under en zo verder de wereld rond te reizen. Leuke en interessante mensen en culturen leren kennen en hopelijk ook weerzien na een tijd, elke dag een nieuwe ervaring en een nieuwe verrassing!

Mijn droomreis? Japan! 1300 km de Shikoku 88 lopen. Daarna door naar Nieuw-Zeeland en Nepal. Dat is de droom van nu! :slight_smile:

mijn droomreis is een rondreis door jordanië en israel. Een nacht overnachten in de woenstijn Wadi Rum en per kameel naar het kamp. In Israel zou ik heel graag Jeruzalem willen bezoeken, de verscheidenheid van mensen lijkt mij echt geweldig om te zien

Over uitgestrekte vlaktes, door bergen, hangend uit het raam. De zon op mijn gezicht en mee bewegend op de muziek. Ik geniet. Van festival naar festival, stad naar stad en overnachten op kleine, ecologische, ontspannende plekken, soms ver van de buitenwereld. Wakker gemaakt worden door de vogels, midden in de natuur. 's Ochtends mezelf wassend in een beekje en fietsend op ontdekkingstocht. 's Middags surfen, zeilen, luieren op het strand of mountainbiken door een prachtig berglandschap. 's Avonds genietend in een hangmat met een wijntje van de ondergaande zon, in slaapvallend bij een kampvuur op het strand of dansen tot de late uurtjes in een lokale latinclub. Ik voel me vrij. Waar ik heen ga, weet ik niet. Ik doe maar, hoef niet. Constant een nieuw avontuur, nieuwe mensen, nieuwe plekken en nieuwe ervaringen. Ergens in de wereld, waar weet ik niet. Maar vast meer dan éen plek in de wereld, die hier niet aan tekort schiet.

Leuk, echt een boek voor mij!
Kan wel wat reis leesvoer gebruiken tydens die saaie low budget vluchten :wink:

Binnenkort ga ik een droom laten uitkomen, ik ga 4 maanden door Australie reizen…op mn 53e, helemaal alleen …In een minicampertje en later op mn reis in een station met tent.Van Darwin door the middle naar Adelaide-Sydney-Nimbin-Brisbane-Cairns…Onderweg terug naar de oorsprong…Arnhemland…woestijn…spiritualiteit…
Deze reis ligt al voor een goot deel vast.Ik droom echter al over de volgende: door de ruige bergen trekken per paard en door de woestijn trekken…in Marokko…per kameel…authentieke bevolking…back to basic…spirituele ontmoetingen…elementen…En schrijven, veel schrijven over alles wat ik tegenkom, ook in mezelf…over de drijfveren van een mens om te ontdekken en bewustzijn te willen vergroten…wat een rijkdom,Heerlijk !

Mijn droomreis, en dat willen we zeker gaan doen en wel vanaf 1 september 2014 t/m eind januari 2015, is gaan reizen ri. zuid-oost Azie. Wellicht doen we een stukje Indonesie ook nog.
We zien er eg naar uit.

groet
Leo Koch

Mijn droomreis is om na mijn studie een wereldreis te maken en mijn buitenlandse vrienden op te zoeken waarmee ik in Malta een jaar heb samengewoond. Vanuit Amsterdam zal ik via vrienden in Istanbul doorvliegen naar Moskou, vervolgens naar Seoul, Tokyo en Kyoto. Daarna door naar Auckland, Kaapstad, Recife, Lima en als laatste stop bij familie in Vancouver.