Verloting: Win het boek "Miss yellow hair, hello!"

Mijn droomreis is minstens 7 weken trekken door Australie…de westkust en het zuiden

Hallo
Mijn droomreis gaat naar Japan met de trein.
Gr. Remko van geest

Mijn droomreis ? Een echte droomreis heb ik niet. Ik wil gewoon de wereld zien; kortbij, veraf … andere culturen leren kennen en heel veel mensen ontmoeten, hun levenswijze proberen te begrijpen en daarna weer thuiskomen en constateren dat wij het hier toch wel heel goed hebben. Dan maar weer bezig zijn met een volgende reisbestemming.

Mijn droomreis leidt naar Bhutan. Al sinds m’n jeugd nieuwsgierig naar dat land, maar nooit geïnteresseerd geweest in een verre reis. Drie maanden geleden heb ik me bedacht en komende maandag vertrek ik. Eerst twee weken naar India en dan de laatste 8 dagen in Bhutan. Hoogtepunt: het Tijgersnest, een klooster in de bergen waar we in een wandeling van een uur of vijf bergopwaarts, naartoe gaan. Spannend!

Ik leef mijn droom, na een aantal trips in Afrika en Jamaica, een survivaltocht in de Canadese wildernis van 2 maanden naar Australië voor een haar reizen door de uitgestrekte afgelegenheid om dit vast te leggen met mijn fotocamera nu werken en leven in nieuw Zeeland. Nieuwe inspiratie is welkom. Zuid Amerika door staat hoog op de verlanglijst.

Een droom van mij is omvanuit Alaska door Noord-Amerika naar Mexico te reizen. Het liefst met eigen vervoer, motor of camper. Ik zit nu alleen nog twee jaar vast aan mijn studie! :frowning: maar de droom blijft!

Via Wereldwijzer app

Lijkt mij ook geweldig!!:foto:

Mijn droomreis is naar Indonesie, met mijn drieling van 6 jaar. Ik zou heel graag mijn familie in Indonesie met ze willen opzoeken.

Ook ik heb meerdere droomreizen op mijn wishlist staan maar 2 daarvan springen er toch wel ver boven uit.

Island Hopping Pacific:

Ik zou dolgraag alle eilanden in Oceanië bezoeken. Frans Polonesië, Fiji, Samoa, Cook Islands, Bora Bora en Hawaii staan hoog op mijn lijstje. Het liefste incombinatie met een bezoek aan Nieuw-Zeeland, Tasmanië en Australië. Een waar paradijs op aarde!!! :vak02:

Galagapos/Zuidpool/Amazone:

Een rond reis door Zuid-Amerika om aller eerst de Amazone in te gaan (natuurlijk ecologisch verantwoord) en daarna het darwin paradijs Galagapos! Wow wow wow. De kers op deze hele zoete mooie taart wordt een bezoek aan het zuidelijkste puntje van Argentinië om vanuit daar naar de Zuidpool af te reizen.

Dromen zijn dromen maar ik ga er alles op zetten om deze dromen werkelijkheid te laten worden:chin:

Min droomreis zou zijn om een keer naar Afrika te gaan op een safarireis, Kenia of Tanzania. In een tent 's nachts luisteren naar de geluiden van de natuur. Vanaf de hoogvlakte neerkijken op de valleien waar de wilde beesten voorbij trekken. Het zien van dieren in het wild en van echte natuur is altijd het meest overweldigend, is mijn ervaring, meer dan menselijke kunstwerken. Bij Boer zoekt Vrouw van dit jaar deed ook een boer uit Afrika mee, met een grote ranch van waar hij uitkeek over de vlakte. Zo mooi, ik zou er direkt naartoe willen!

Altijd in om een leuk reisboek te krijgen…
Nog steeds op het verlanglijstje om met de auto vanuit Nederland naar India te gaan.
Er zijn echter zoveel plannen…
Voor dit jaar het westen van Amerika en in het najaar Jordanië, waaronder Petra.
Voor volgend jaar in ieder geval Beijing voor de wereldkampioenschappen atletiek, 2016 Rio voor de olympische spelen.

Dag Gert

Mijn droomreis is Antartica. Het lijkt me geweldig om daar een keer te zijn.
Verder staat Nieuw-Zeeland en Alaska nog op mijn lijstje.

Heel makkelijk, voor altijd blijven reizen. Dat is mijn droomreis :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Heerlijk genieten van de ruige omgeving van IJsland.

Mijn droom(reis) is om vandaag mijn baan op te zeggen en vanavond nog de trein te pakken naar pak hem beet Berlijn. Om zo vervolgens door Europa, Azie, Australie, Zuid Amerika en Noord Amerika te trekken. Stukken met de trein stukken met de boot, liften, bus en andere vervoersmiddelen. Soms ergens een tijdje werken on weer wat geld te verdienen. Of op hele mooie plekken een tijdje wonen. En dan, als je na een aantal jaar de hele wereld hebt gezien, terug gaan naar de plekken die op mij het meeste indruk hebben gemaakt. Nooit meer naar huis!

Gr.

Via Wereldwijzer app

mijn droomreis is langs alle tropische eilanden gaan en dan eindigen in azia

Mijn droom reis:
Zou het liefste Indonesië zijn maar dan de bekendste eilanden van Sumatra naar java/ Bali ( wat ik overigens al gezien heb) Door naar SulaWesi van SulaWesi naar Molukken en dan terug via de sunda eilanden… prachtig die natuur… Mijn moederland!!

Via Wereldwijzer app

Mijn droomreis zou naar Nieuw Zeeland zijn. De natuur lijkt me echt fantastisch en de bevolking ontzettend aardig!

Een reis waarin je je laat verrassen, waar je onverwacht op mooie plekjes terecht komt, waar je je eigen grenzen opzoekt of verlegd en waar je reizigers over de hele wereld ontmoet die jou inspireren met hun mooie verhalen. Niks uitstippelen want dan is het geen verrassing meer en kan je niet genieten van wat er die dag op je pad komt wat jouw plan voor het komende uur, komende dag, week of maand helemaal doet veranderen. Dat is mijn droomreis en ik kan niet wachten! Het enige wat ik weet is dat het een lange reis zal zijn en het beginpunt, en dat zal Thailand zijn (tenzij er tegen die tijd iets anders op mijn pad komt waardoor ik een ander beginpunt pak ;))